Ryanair: 341 mln zysku

Ryanair: 341 mln zysku Ryanair, tani irlandzki przewoźnik lotniczy, ogłosił wczoraj (1.06) swoje wyniki finansowe za ostatni rok obrachunkowy. Linie osiągnęły do 31 marca 2010r. 341 mln euro zysku przed opodatkowaniem; rok wcześniej Ryanair był ponad 180 mln euro pod kreską. W podsumowywanym okresie przewoźnik przewiózł 67 mln pasażerów, co stanowi 14 procentowy przyrost. Rachunek za...
02/06/2010 09:31   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
szumny 2010-06-07 00:59   
szumny - Profil szumny
Wracając do tematu: Jak FR liczy ten zysk ?
4tech 2010-06-06 20:55   
4tech - Profil 4tech
OT..:) kto pamieta ten tani numer telefonu do FRancy?...od dwoch dni nie moge sie odprawic na swoje loty...
tomic 2010-06-06 01:36   
tomic - Profil tomic
botros: By wyrazić się precyzyjniej, chodziło mi w takim razie o "osobę podróżującą służbowo" (po angielskiemu sympatyczniej - "business traveller") a nie o "pasażera klasy business" ("business class passenger").
botros 2010-06-05 23:19   
botros - Profil botros
to ci dopiero... dosc ciekawa ta twoja definicja tomic!
krzysiekl 2010-06-05 22:54   
krzysiekl - Profil krzysiekl
tomic: według tej definicji pasażera biznesowego, to ja nie raz byłem pasażerem biznesowym w Wizz i Francy :)
humbak 2010-06-03 11:53   
humbak - Profil humbak
driverze: Jakbym miał na myśli 2, to bym napisał "2 euro". Miałem na myśli to, co gral (i Ty sam) napisaliście.
tomic 2010-06-03 10:36   
tomic - Profil tomic
aguirre: Pasażer biznesowy to dla mnie nie tylko inwestor czy handlowiec latający klasą business, ale ktokolwiek lecący służbowo (dzięki czemu pracujący wydajniej). Znaczenia lotniska dla rozwoju regionu chyba nie trzeba tłumaczyć, np. do Wrocławia nie weszłaby żadna firma informatyczna czy BPO jeśli nie byłoby lotniska z sensownymi połączeniami. Miasta typu Lublin mogą o takich inwestorach tylko pomarzyć, mimo, że jest tam mnóstwo nieźle wykształconych młodych ludzi. Owszem, interesy robi się nadal głównie w Warszawie, ale na szczęście jej dominacja się zmniejsza. Oddalamy się od modelu wschodniego, a zbliżamy do zachodniego, gdzie solidna klasa średnia istnieje zarówno w stolicy, jak i w mniejszych miastach.
aguirre 2010-06-03 00:53   
aguirre - Profil aguirre
michalb: to mniejszość. Przylatują głownie regionalni nadzorcy handlowców, namawiając naszych kontrahentów do składania większych zamówień :-(. Top management rzadko, ale wtedy rzeczywiście wyda trochę na nocleg i restaurację. Za to turyści wydadzą zawsze, chociażby dlatego, że nie stać ich na taryfę jednodniową (no i po co taka turyście). tomic - teoria. To nie filantropia, inwestują tam, gdzie przede wszystkim sami zarabiają ;-). A w ogóle to biznesem latają w Locie głównie urzędnicy publiczni, różnego szczebla (np. posłowie etc). Nie jestem fanem FR, leciałem tylko raz, ale nie walmy ściemy - ta linia to jedyna szansa dla połowy portów regionalnych. Interesy robi się w Warszawie. Tu ma siedziby 90% dużych przedsiębiorstw a biura handlowe prawie 100% (mogę podać kilka przypadków, gdzie spółka ma formalnie siedzib w Krakowie, ale zarząd i biuro siedzi w Warszawie).
michalb 2010-06-02 21:11   
michalb - Profil michalb
aguirre, Nie do końca jest prawda to co piszesz,wystarczy się zatrzymać w jednym z 5 gwiazdkowym hotelu aby przekonać się ile biznesmenów przychodzi na śniadanie,obiady i kolacje tez muszą gdzieś jeść wiec zarabiają restauracje ,itd....
2010-06-02 21:08   
 - Profil
Gralu transparentny do potęgi: Ja się nie czepiam, a tylko pytam, czy parę czyli 2, czy też nie, nie sugerując przy tym nigdzie, że cokolwiek jest niepoprawne. Poza tym, nie do Ciebie się zwracałem. A gwoli ścisłości, to zwrot parę określa się do liczby czegoś od 2 do 9, co dowodzi, że nie musi być parzyste, jak to z parą bywa :D
tomic 2010-06-02 20:59   
tomic - Profil tomic
aguirre: pasażer biznesowy nie jest ważny dla samorządów ze względu na wydatki typu taxi, hotel, restauracja; lecz ze względu na interesy, które prowadzi - to one generują przychody.
jsg 2010-06-02 20:41   
jsg - Profil jsg
Ciekawe kiedy FR pojawi się w IEG?
aguirre 2010-06-02 20:32   
aguirre - Profil aguirre
pablos - Lot tez kasował niemała kasę, m.in. od samorządu lubuskiego za loty do IEG. Jest kaska do wydania - pojawia się linia (np. przez pół roku Air Italy latał z VRN m.in. do WAW. bo miał dotacje regionalne). Lot (a w jeszcze większym stopniu zombie AZ) czerpały garściami z budżetu państwa i nikt mnie o zdanie nie pytał. I tak jest nadal, ale w białych rękawiczkach - loty urzędników, którzy latają za pieniądze podatników, więc nie zależy im na jak najniższej taryfie.
tomic - chyba żartujesz w tym paxem biznesowym. On jest dobry dla linii - bo płaci więcej za bilet, ale nie dla miasta. przeważnie wraca w dniu wylotu, kontrahent polski podstawia po niego samochód, nie zarobią ani taksiarze, ani restauratorzy ani hotelarze.
gral 2010-06-02 20:25   
gral - Profil gral
driverze czepialski do potęgi: parę znaczy nie tylko dwie sztuki, ale również kilka i jest jak najbardziej poprawne
tomic 2010-06-02 20:06   
tomic - Profil tomic
Szkoda, że LOT nie jest taki sprytny w zbieraniu "haraczy" od samorządów. Wolałbym, żeby pieniądze wracały do skarbu państwa zamiast do kieszeni MOL-a. Poza tym jeden pasażer biznesowy jest dużo bardziej przydatny niż jeden turysta lub emigrant. Ale samorządy idą na ilość, a nie na jakość, niestety.
2010-06-02 19:31   
 - Profil
Stenusie: Za parĘ ? :D Czyli że za 2 euro? ;p
hamburg 2010-06-02 19:02   
hamburg - Profil hamburg
Wcale mie nie dziwi taki wynik skoro biora pienadze ,,za reklame´´ na ich stronie. Ciekawe jak dlugo by taki Ryanair pozyl jezeli takie umowy zabroniono...
humbak 2010-06-02 18:45   
humbak - Profil humbak
ktgraczu: No wiesz, te rejsy za 99 zł DYzia to takie promocyjne mocno. Normalne ceny z WAW to ma koszmarnie wysokie. Podczas gdy FRanca to promocyjne ma za parę euro, jak dobrze wiemy.
humbak 2010-06-02 18:43   
humbak - Profil humbak
jurku: Wynika to raczej bardziej z wewnętrznego modelu prowadzenia biznesu, niż z samego haraczu.
ktgracz 2010-06-02 18:38   
ktgracz - Profil ktgracz
jurek: albo niby jest linią z segmentu low-cost, a koszty ma jak tradycyjne linie (dobrze radzące sobie z wdrażaniem oszczędności) typu LH czy Swiss xD i stąd takie ceny z SZZ ;/ ..::.. SZZ jakieś niefartowne, lub zbyt egzotyczne dla DYzia, bo z WAW one-way nierzadko zdarzały się (czas przeszły, bo powoli żegnamy ciepłe kraje z PL w wykonaniu DY.. ) za stówkę, co było bdb ceną za: ciepły kierunek + lot z drogiego WAW + 2-3h bezpośredni lot i z zimnej PL jesteś nad Morzem Śródziemnym :))
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy