Wiele lotnisk ma ograniczene przpustowości i zakaz lotów w nocnych godzinach np. Heathrow, Frankfurt. Nie rozumiem dlaczego w każdym wątku wspominasz o CPK?
krzysiekl
2023-08-18 14:07
jsg, teraz lotnisko w Warszawie jest mocno ograniczone przez przepustowość. trudno zaplanować nowe loty w godzinach szczytu a to kluczowe godziny dla podróży biznesowych oraz do zwiększania możliwości tranzytu(przesiadek).
Gdyby już teraz był CPK byłoby jeszcze lepiej (skorzystałby LOT ale też wszystkie inne linie lotnicze).
To tylko dowodzi jak bardzo Okęcie jest potrzebne Warszawie.
krzysiekl
2023-08-18 12:36
"Los Helsinek jest ważną lekcją, która dowodzi jak bardzo pomyślność centrum przesiadkowego jest uzależnione od kondycji dominującej linii lotniczej."
No przecież sami napisaliście nieco inaczej...efekt dwóch kataklizmów, jakie spały na ten fiński port w krótkim odstępie czasu, najpierw w postaci pandemii COVID-19, a następnie zamknięcia tras nad Syberią po agresji Kremla na Ukrainę.
Nie chodzi o kondycję dominującej linii lotniczej tylko o kwestie różnych problemów jakie mogą dotknąć rynek lotniczy w danym regionie.
Gdyby po prostu Finnair miał problemy i np. upadał to wtedy mógłby się znaleźć ktoś kto w niego zainwestuje, wykupi lub powstałaby inna linia lotnicza.