Wizz Air - Katowice. Szorstka przyjaźń?

Wizz Air - Katowice. Szorstka przyjaźń? Wizz Air potwierdza zamknięcie nowo uruchomionych rejsów z Katowic do Lubeki, Pizy i Bergen. Powód? Niskie obłożenie lotów (co po 3 tygodniach wykonywania operacji dziwić nie powinno) oraz... zbyt wysokie opłaty lotniskowe na pyrzowickim lotnisku. Za mało pasażerów! I za drogo! - Wizz Air likwiduje niektóre słabo obłożone trasy z Katowic w wyniku niższego niż się...
27/04/2010 00:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
4tech 2010-04-29 20:04   
4tech - Profil 4tech
bavok: jestes pewien tego co napisales? kiedys radziles mi ze mam wystapic z zapytaniem ile kasy przeznacza urzad marszalkowski na funkcjonowanie lotniska w Pyrzowicach...poszedlem za Twoja rada..i otrzymalem zgola odmienna informacje..no ale klocic/sprzeczac sie nie bede...za 1 GBP mozna uzyskac wglad do wynikow finanasowych W6...lacznie z wplywem z "marketingu" od poszczegolnych portow lotniczych...
bavok 2010-04-29 19:53   
bavok - Profil bavok
Już nie przesadzajcie z tą olbrzymia kwotą jaką dostaje W!ZZ od GTL. Na stronie można znaleźć ile kasy GTL przeznacza dla Wizz, w tym roku jest to aż 3 mln zł. Dużo? Raczej nie, bo niektóre miasta taką kasę płacą za 3 lub 4 połączenia, nie mając bazy i dużej ilości miejsc pracy w regionie. Do tego planowany serwis techniczny maszyn Airbus dowolnych linii przy współpracy z Wizz.
michalb 2010-04-29 02:09   
michalb - Profil michalb
dokładnie tak jak stenus pisze a pilot tez ma racje
humbak 2010-04-29 01:55   
humbak - Profil humbak
Jak nie sarny na pasie lub ptaki w powietrzu, to się jakaś podła "opłata lotniskowa" znajdzie, która dmucha w oczy biednemu Wizzowi. I nie mówicie, że sarny to FRancy, bo to tylko inny sweterek. :o)
pilot 2010-04-28 11:43   
pilot - Profil pilot
Doprawdy dziwna jest ta dyskusja , bo dotyczy zachowania przewożnika a nie portu. Nawet portal ubolewa nad wykorzystywaniem portu przez WIZZ-a. A chodzi dokładnie o coś innego , mianowice co zrobiono w ostatnich 4 latach aby pozyskać innych przewożników - pozatym że zmarginalizowano rolę LH i pozbyto się AF w 2006r.. Natomiast chełpiono się wynikami i prognozami na lata 2009- 2011. To dotyczy nie tylko działalności lotniczej ale również pozalotniczej ( parkingi , punkty handlowe w Terminalu.) To jest rynek , a nie zabawa polityczna , trzeba myśleć parę lat do przodu.
gral 2010-04-27 17:20   
gral - Profil gral
4tech: jak to gdzie pojdzie? do Krakowa :D
siwol 2010-04-27 16:56   
siwol - Profil siwol
zgadzam się z Tobą 4tech. Trzeba byc twardym a nie mniętkim
4tech 2010-04-27 15:47   
4tech - Profil 4tech
ech...nie napisze jak cani.." a nie mowilem/pisalem"... kiedy tak napisalem to zostalem "zakrzykany":) przez slaskie lobby forumowe...dzisiejsze dzialania W6 byly do przewidzenia bardzo dawno temu gdyz nasze porty lotnicze a w szczegolnosci KTW to studnia bez dna jesli chodzi o wyciaganie kasy od samorzadow i finansowanie swojej dzialalnosci...i W6 ( ale rowniez inni przewoznicy ) wie o tym doskonale...zblizaja sie wybory samorzadowe, dlataego jest to najlepszy czas dla takiej linii lotniczej ugranie dla siebie jak najwiecej...szantazujac oczywiscie lotnisko mozliwoscia kasacji polaczen lub co gorsza wogole zamknieciu bazy w KTW...jedni i drudzy ( linia i samorzad/udzialowcy) sa tego swiadomi....jedni wyciagaja kase inni trzymaja stolki pod tylkami....to jedna strona medalu...druga to...gdzie pojdzie W6 po ewentualnym wyjsciu z KTW? Przeciez KTW i Polska to "kura znoszaca zlote jajka" dla tej linii. Przeniesie sie gdzie, na UKraine? Bulgarie,Rumunie? przeciez jest tam obecny i liczy straty a nie zyski..przeciez Polska utrzymuje cala firme..( przynajmniej w wiekszosciowym procencie)..Wegry i Czechy ze Slowacja nie beda w stanie wygenerowac takich zyskow jak rynek Polski...i W6 tez o tym wie...Reasumujac...jedni bez drugich istniec raczej w tym ukladzie nie moga...Osobiscie podtrzymuje swoje zdanie...wszystkie lotniska w PL powinne przestac placic ( bez wyjatku na linie lotnicza) tzw. oplaty marketingowe...
hamburg 2010-04-27 12:50   
hamburg - Profil hamburg
cani: Nic dodac tylko racje przyznac.
marecki 2010-04-27 10:50   
marecki - Profil marecki
cani: pełna racja
cani 2010-04-27 10:15   
cani - Profil cani
luka: - co GTL - Port w Katowicach zrobiły, by cokolwiek innego oprócz Wizza latało do/z Katowic (nie mówię tu o koliberkach typu LO czy LH)? W obecnej sytuacji Katowice są skazane na Wizza. Tak wiele w Polsce firm upadło, gdyż zazwyczaj miały jednego odbiorcę, który generował 90% ich sprzedaży, a gdy odbiorca upadł lub zrezygnował, to i firmy padały.
szot 2010-04-27 09:16   
szot - Profil szot
cani: masz rację, i zaczął się szantaż więc niech teraz WIZZ zrobi tak ja SKyEurope i zostanie z rękami w nocniku...
luka 2010-04-27 09:14   
luka - Profil luka
co masz na myśli że spoczeły na laurach?
cani 2010-04-27 09:10   
cani - Profil cani
Już ze dwa lata temu mówiłem, że do tego dojdzie. Katowice spoczęły na laurach, gdy Wizz wkroczył na ich teren, a Wizz cierpliwie czekał na moment by zaatakować, czekał i obserwował, czy ktoś będzie jeszcze rozgrywał piłkę w Katowicach. Czekanie Wizzowi jak widać się opłaciło :)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy