Finansowa niespodzianka LOT-u. Analiza wyników za 2019 rok

Finansowa niespodzianka LOT-u. Analiza wyników za 2019 rok Opublikowane przedwczoraj (30.09) wyniki finansowe LOT-u są miłą niespodzianką. Większość obserwatorów i analityków branży lotniczej w Polsce spodziewało się, że narodowy przewoźnik poniósł w 2019 r. stratę. Złe wyniki zwiastował ujemny rezultat podatkowy w kwocie 374 mln zł. Z upublicznionych w środę danych wynika jednak, że zeszły rok LOT zakończył zyskiem netto...
02/10/2020 09:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2c43c 2020-10-07 09:59   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
@gość_46d17 bo fikcyjny zysk i przesunięcia w kreatywnej księgowości to nie zysk?
@gość_8d56f a ty brzmisz jak prezes 2 mln premii albo inny fanboj LOTu, który nie rozumie podstawowych zasad i ma klapki kiedy mu się tłumaczy, że wszystko to kreatywne czary, a nie fakty.
@gość_ddaf3 jeżeli faktycznie LOT dostał darmowe uprawnienia do emisji to jest to nie tyle skandal co wręcz przestępstwo.
gość_fe71f 2020-10-06 08:23   
gość_fe71f - Profil gość_fe71f
Jak zobaczycie dobrze bilans ro zauważycie ze LO wziął w przychody odszkodowanie od Boeinga na kwotę 250 mln i dodatkowo dostał certyfikaty CO2 od rzadu na kolejne 50 mln. Wszystko razem daje 300mln kasy nie zarobionej ale otrzymanej ( Boeing chyba jednak nie zapłacił )
Stad cały zysk 60 mln . Gdyby tego nie było to strata 250 mln minimum. Po co ? AON po to aby dostać następna kasę od PFR bo warunkiem jest
dochód za 2019 . Tak się gada :)
gość_ddaf3 2020-10-05 09:25   
gość_ddaf3 - Profil gość_ddaf3
Nie ma możliwosci, by różnica podatkowa z wynikiem byly aż tak wielkie. Dodatkowo, widać, że LOT dostał od Rządu darmowe certyfikaty CO2 za kwotę kilkudziesięciu milionów już w 2019 roku, a to nie jest dozwolone. A jeśli chodzi o pomoc publiczną z PFR, to proszę pamiętać, że ograniczeniem jest 25% obrotów z 2019 roku. LOT więc może dostać max 1,8 miliarda PLN. A to pewnie nie pokryje strat ubiegłych i przyszłych. Poza tym jeśli LOT dostanie 4,5 mld pomocy, to patrząc na zysk podatkowy w 2018 roku, będzie to spłacał do budżetu przez jakieś 130 lat.
gość_8d56f 2020-10-04 16:52   
gość_8d56f - Profil gość_8d56f
do Gość_fd586: Brzmi jak była przewodnicząca zdychającego zwiazku. Jeszcze trujesz? Prezes wykazał zysk to musisz mu ująć? Chora baba.
gość_8d56f 2020-10-04 16:47   
gość_8d56f - Profil gość_8d56f
Brawo LOT. Brawo Prezes Kaczyński!!! Genialny strateg!!!
gość_7cd15 2020-10-03 14:14   
gość_7cd15 - Profil gość_7cd15
Z tabelki koszty finansowe w 2018 276.4 i 2019 79,0 ?
Poza tą pozycją wszystko inne jest w zasadzie zbieżne. Gdyby ta pozycja była podobna to by wyszło że Lot ma straty na około 130 mln. Cóż takiego się zmieniło że koszty finansowe są tak różne ? Zostały gdzieś przeniesione ?
gość_46d17 2020-10-03 08:00   
gość_46d17 - Profil gość_46d17
Zysk to zysk. A że niektórych to boli, to już nikogo nie dziwi.
gość_3e333 2020-10-03 00:36   
gość_3e333 - Profil gość_3e333
po prostu raty zadłużenia są przesunięte na kolejne lata i tu jest fikcja
musi paść - to najlepsze rozwiązanie , skoro podpisali umowy na 4,5 mld a są warci może 300mln
gość_fd586 2020-10-02 21:58   
gość_fd586 - Profil gość_fd586
Jak zarobili to gdzie ta kasa i jeszcze chcą pomocy ???????????? prezes przeżarł ?
gość_e70f6 2020-10-02 14:41   
gość_e70f6 - Profil gość_e70f6
Czyli LOT jest ciągle warty mniej niż jeden Dreamliner :D potęga!!!
gość_d13ad 2020-10-02 14:12   
gość_d13ad - Profil gość_d13ad
Czyli rzecznik nic w zasadzie nie powiedział.
Przy leasingu większości floty tak jak to jest w przypadku LOT różnice podatkowe i księgowe są nieznaczne.
Prawdziwą różnicę robi pewnie zaksięgowana rekompensata z Boeinga za MAXy która nie została jeszcze otrzymana i poszła jako przychód niepodatkowy. Natomiast poprawia oczywiście wynik finansowy.
Dlatego w ogóle LOT ma zysk.
gość_8b80a 2020-10-02 10:37   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Dziękuję za ten artykuł, pasazer.com to poważny merytoryczny portal, zaś redaktorzy są prawdziwymi dziennikarzami z dużą wiedzą na temat lotnictwa. Jeszcze raz dziękuję!!!

Bez tabelki amortyzacyjnej lub szczegółowej listy pozycji które złożyły się na te 443 mln wynik niewiele wiemy. Poza tym LOT powinien przejść na EUR jako walutę funkcjonalną.

Jeśli chodzi o Finnair to zwracam uwagę, że usunęli slajd "Comparable operating result, 12 months rolling" ostatni raz pojawia się w prezentacji za 4Q 2018. Później można odszukać tę pozycję tylko za prezentowany kwartał. Finnair (Qatar też) to doskonały przykład, że linia przerośnięta w stosunku do rynku macierzystego musi przynosić straty i gdyby nie COVID widać byłoby to w ich wynikach za lata 2018 - 2022. To i tak wyjdzie w wynikach 2022 - 2024, ale oni będą zwalać na COVID.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy