Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_7e660
2019-12-22 23:46
gość_8b80a
Pomarzyć możesz.
W 2019 będzie 200 mln a w przyszłym być może jeszcze mniej (zależy od cen paliwa).
Budapeszt będzie palił jeszcze więcej kasy, ACMI (te airbusy, boeingi i co tam jeszcze znajdą na rynku) też sporo kosztuje. Otwieranie kolejnych połączeń dalekodystansowych też raczej na początku nie przyniesie zysków - chyba że skoncentrują się na zwiększeniu frekwencji a nie nowych połączeniach.
American w Krakowie, Budapeszcie i Pradze też zabierze sporo pasażerów (i kasy) w sezonie. A poza sezonem trudno coś zarobić.
Rosnąca płaca minimalna zmusi PPL do podnoszenia cen dla linii lotniczych co zacznie również kosztować LOT.
DOMZUK: Mam nadzieję, że zaczniesz od siebie.
usuniety
2019-12-22 15:21
admin. Przyłączam się do Twojej prośby.
gość_8b80a
2019-12-22 15:21
(to ja ec29) @gość_40901
Uważaj z krytyką wyników finansowych LOT-u, bo w 2020 prawdopodobnie LOT będzie miał 500 mln zysku operacyjnego. To będzie skutek braku slotów na Okęciu (przez co konkurencja urośnie minimalnie), zniesienia wiz i wielkiej poprawy wyników w Budapeszcie.
gość_8b80a
2019-12-22 15:17
(to ja ec29) Bardzo się cieszę, że admini nie usunęli wpisów forumowicza, którego nicka nie chce mi się pisać. To co piszą Forumowicze świadczy o Nich. Wolność słowa jest dużym atutem pasazer.com.
A, że jeden forumowicz postanowił nas poinformować, że nie potrafi dyskutować, nie ma żadnych argumentów i że jest osobą niekulturalną - to jego wybór.
DOMZUK proszę o kulturę, zaprzestanie hejtowania i rzeczową dyskusję.
Groentje
2019-12-22 09:25
:)
gość_72635
2019-12-22 08:44
Jak czytam co plaują nasi decydenci to cały czas jeszcze się łudzę, że mówią głupoty, gdyż jest to zaslona dymna, aby konkurencja w stylu Lufthansy, Emirates, Finnair, Qatar Airways, British Airways i Turkish Airlines, nie połapała się w rzeczywistych planach. Logicznie tak wiele elementów tego projektu nie spina się, że spokojnie można założyć, że chodzi o uśpienie czujności konkurentów. Brawo. Mnie też skołowaliście, więc na pewno plan zadziała.
usuniety
2019-12-22 02:39
Groentje z kim miałbym podjąć tutaj merytoryczną dyskusję? Z twoimi wypocinami, tobą a może twoimi kolegami hejterami?
gość_40901
2019-12-21 18:26
DOMZUK
a merytorycznie jesteś w stanie napisać - gdzie są te "frustracje" w tekscie artykułu?
Przecież są twarde fakty że LOT wpada w lot nurkowy.
Wyniki finansowe są żałosne. W zeszłym roku 3% marży. W tym zapewne jeszcze gorzej. Palenie kasy w Budapeszcie, 20% floty nie lata.
Arup to powinien oddać kasę za nieralistyczny raport. Ciekawy jestem kto będzie latał z Radomia. Pewnie LOT tam przesunie połączenie z Lublina :-)
W 2023 gdy wygaśnie umowa z Ryanairem albo Ryanair zacznie płacić większą kase albo przeniosą się do Modlina linie które teoretycznie miałyby latać z Radomia.
Radom to miliard złotych wyrzucone w błoto.
Groentje
2019-12-21 15:50
DOMZUK, jaki jest sens wypowiedzi, która ... nie ma sensu? Podejmij merytoryczną dyskusję lub nie wyrażaj się wcale, bo zamiast wprowadzać ciąg logiczny wypowiedzi, tworzysz smutne wypociny, które mają pokazać jak bardzo jesteś ponad to. Sam fakt komentarza pokazuje jak bardzo cierpi Twoje ego. Nie musisz niczego udawać.
usuniety
2019-12-21 14:59
Serdecznie dziękuję za wszelkie hejterskie komentarze. Jestem entuzjastą ludzi pustych i durnych, wasze ograniczome horyzonty umysłowe i mentalność baraniego stada motywuje mnie do pisania komentarzy. Pozdrawiam, kocham was.
gość_8b80a
2019-12-21 14:35
Ze względu na możliwości działania i finansowania krótkoterminowych strat przez konkurentów do bankructwa LOT-u w zupełności wystarczy zwiększenie liczby operacji do 800. Wtedy część slotów dostałby Wizz, który na przykładowo 50 operacjach dziennie byłby w stanie zaoferować dodatkowo 4,3 mln miejsc (jak by to działało w praktyce widać po wynikach Austriana za lata 2018 - 2022). Warto też przypomnieć, że to brak slotów sprawił, że LOT utrzymał monopol na trasie Warszawa - Chicago, AA wybrało Kraków jako plan B.
W Budapeszcie mamy trzy kierunku podstawowe: NY, Seul i Los Angeles. Żaden z nich nie wymaga jakiegoś wielkiego zasilania w lecie natomiast w zimie przydałyby się jakieś kierunki dopychowe (Aqaba, Kair, Tel Aviv, wysepki na Oceanie Indyjskim). Do budowy hubu w BUD dobrze nadawałby się samolot o niskich kosztach fotela i całkowitych lotu, czyli np. używany Q400 lub nowy ATR 72-600. Plus dodatkowo A220-300 lub E195-E2. Ekspansja na E195 będzie bardzo trudna.
Wielkim ryzykiem jest utrata monopolu. Ale Budapeszt ma dwa pasy, więc budowa drugiego Heathrow jest w praktyce awykonalna. I to ryzyko trzeba zaakceptować. To ryzyko występuje też w Krakowie.
Ja jestem zwolennikiem budowy systemu czterech hubów długodystansowych: WAW, BUD, KRK i ZAG. Przy czym odsetek przesiadkowiczów powinien być niski, około 1/3 w WAW, 1/5 w BUD i ZAG i 1/10 w KRK. Do tego mogłyby dojść loty sezonowe do Dubrownika, czy Rzeszowa. Warto też rozważyć fuzję z Air Baltic, choćby ze względu na 80 tanio zamówionych CS300.
Los Angeles to bardzo dobry kierunek do budowy planowego systemu dwu-hubowego. A to ze względu na bardzo silny biznesowy P2P związany z kręceniem filmów. Gdyby LOT dołożył w zimie 3 loty tygodniowo z BUD, w dni w które nie lata z WAW, to mógłby zaoferować codzienne loty do LAX. Zaś w lecie można grafik tak ułożyć, by lotom przed południem z WAW towarzyszyły loty po południu z BUD i na odwrót.
(ec29)
gość_a13f1
2019-12-21 14:26
No cóz DOMZUK dał się już nie raz poznać jako hejter, nie mający nic do powiedzenia.
gość_326d4
2019-12-21 13:13
DOMZUK: rozumiem że tezy w art. są niezgodnie z Twoją opinią, lecz jeśli wylewasz tutaj swoje frustracje z tego powodu to może powinieneś napisać z jakiego powodu masz takie zdanie i uargumentować swój pogląd bo inaczej wychodzisz na hejtera a nie adwersarza.
gość_185c2
2019-12-21 12:02
Stan saturacji w lotnisku modlińskim - skąd to permanentne zamiłowanie do bełkotu? Co to znaczy po polsku?
usuniety
2019-12-21 11:44
Czy chociaż trochę autorowi jest lepiej, lzej, przyjemniej po wylaniu swoich frustracji?