gość_2d2f3
2019-06-29 09:53
gość_251b0 A co w tym chorego? Że administracyjnie to inny kraj? Dla linii / pilota są ważniejsze czynniki niż 100 km bliżej czy dalej. Jeżeli do Katowic nie latają a latają na inne lotnisko trochę dalej pewnie że je wybiorą. Mają tam całą obsługę, z autobusami łącznie, które w razie czego podwiozą pasażerów, umowę z hotelami, może zgazowane inne załogi itp itd.
gość_1d2c3
2019-06-29 01:17
W zeszłym tygodniu w Stansted był tylko jeden pas startowy. Kurczę, ale oni szybko potrafią budować. Szok!
Decyzja, gdzie samolot ma lądować w ramach diverta nie koniecznie musi być decyzją wyłącznie kapitana, a na pewno w takiej sytuacji wygoda pasażerów jest przeważnie na szarym końcu listy priorytetów. Więc to co dla pasażera jest zupełnie nielogiczne, ma swoje logiczne wytłumaczenie ze względów operacyjnych.
gość_18ce7
2019-06-28 23:58
gość_251b0: to, ze Tobie coś się wydaje nielogiczne, nie oznacza ze tak jest w istocie. Jakie masz podstawy do tego żeby twierdzić, ze samolot zamiast w Brnie mógł lądować w Katowicach? Wiesz coś na ten temat, czy tylko tak Ci się na Twoja „logikę” wydaje? Nie wystarcza posadzenie samolotu na ziemi, lotnisko musi go odpowiednio obsłużyć, bez względu na to czy ma to się odbyć z wysadzeniem pasażerów, czy chodzi tylko o postój i ew. dotankowanie paliwa.
Uwielbiam takich znawców jak Ty, którzy wszystko wiedza lepiej, bo tak im się wydaje. I to jest chore, a nie decyzja o lądowaniu w Brnie zamiast w Katowicach.
gość_251b0
2019-06-28 22:58
@gość_93c46 Ale czasem te decyzje kapitana gdzie lądować wydają się pozbawione logiki.
Przykładowo kiedyś Easyjet z powodu mgły w Krakowie zamiast lądować w pobliskich Katowicach gdzie widoczność była dobra to lądował w czeskim Brnie. Chore.
gość_d788c
2019-06-28 21:50
Lotnisko Stansted jest w specjalny sposób przystosowane do przeciwdziałania sytuacjom zagrożenia, w tym atakom terrorystycznym, dlatego w takich przypadkach jest często pierwszym wyborem.
gość_93c46
2019-06-28 20:29
Taka decyzje zawsze podejmuje kapitan. Na jakiej podstawie? Wielu czynników, powodu ladowania, ilości paliwa w samolocie, zaplecza technicznego i logistycznego lotniska, czy wreszcie znajomosci lotniska, na którym ma ladowac. Taka decyzja nigdy nie jest oparta o jakieś sztywne kryteria, tylko zawsze zależy od wielu czynników. Z ziemi mogą padać różne sugestie, ale zawsze jest to jednoosobowa decyzja kapitana i nikt w nią nie ingeruje.
Na jakiej podstawie wydaje się decyzję na którym lotnisku powinien lądować awaryjnie samolot? Dlaczego nie lądował np w Manchesterze