Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
4tech: Ale jakie LOT miał ceny 3-4 lata temu ? Najtańsze bilety return na rejsy europejskie np. KRK-CDG kosztowały ok. 1000 zł. Podkreślam najtańsze. Z takimi cenami nie mieli szans rywalizować z LCC. Dopiero niedawno to się zmieniło. Zresztą najlepszy dowód, że przegrali na takich o wiele bardziej dochodowych trasach niż podane przez Ciebie. Mam tu na myśli WAW-DUB i WAW- OSL. Dlaczego się z nich wycofali ? Po drugie LOT jako regularny przewoźnik dysponujący dwuklasowymi samolotami chcę też zarabiać na pasażerach korzystających z business class. Jak często ktoś by latał w biznesie na trasach RZE-BRS, BZG-PIK, itp. ?
Ale fajnie ;-) Brawo GDN ;-)
Jakby LOT kilka lat temu wszedł na trasy typu RZE-BHX, WRO-PIK, POZ-BRS to i tak Ryanair by zaraz wszedł z cenami 10 razy niższymi i z samolotami wymalowanymi "bye bye LOT"... No i pewnie zaraz by rzeczywiście było bye bye LOT...
madej:...ech...a co ja napisalem kilkanascie postow ponizej??? ze LO powinien rozwinac siatke polaczen z regionow 3-4 lata temu....a teraz jest bez szans....2009-12-29 11:54 117570 89.240.116***[ ].. i gdyby LO "obudzil" sie 3-4 lata temu to latalby z portow regionalnych na trasach do UK do takich portow jak BRS,BHX,EDI,PIK i paru jeszcze innych nie tylko w UK, a tak dzis te trasy opanowaly LCC i nawet gdyby LO chcial cos zrobic w tym kierunku dzisiaj to nie ma najmniejszej szansy...[]
4tech: to powinnismy sie cofnac o 5 lat kiedy Polska nie byla jeszcze w UE i nie bylo LCC, wtedy LO nie mialby takiej konkurencji i moglby sprobowac sie rozwijac w regionalnych portach lotniczych ale tez przy zwiekszonej liczbie samolotow a teraz ciezko na taki ruch bo straty moga byc wieksze od zysków.
Widzę ze co niektórzy maja wysokie ambicie to do portów regionalnych.LO nie był w stanie utrzymać połączenia do Dublina z Warszawy a wy chcecie żeby latał na lotniska regionalne. Na niektórych regionalnych nawet FR ma problem się utrzymać bo jeżeli bilet jest powyżej 100 zl. to pasażerowie go nie kupują a przecież nikt nie będzie latał charytatywnie bo linie są od tego aby zarabiać. Porównanie lotnisk niemieckich do polskich to tak jak porównywać mercedesa i "malucha",a także społeczeństwo niemieckie jest dużo bogatsze od polskiego dodam jeszcze ze niemieckie miasta są bardziej znane w świecie jak polskie i odwiedza ich więcej turystów .
madeju...wiem ze porownalem LO z LH na wyrost:) ale chyba rowna sie do lepszych od siebie a nie gorszych czy slabszych?...uwazam ze nic nie stoi na przeszkodzie aby LO uruchomil polaczenia z naszych portow regionalnych nie tylko do hubow LH w Niemczech..ale rowniez na inne lotniska regionalne w innych czesciach europy, wierz mi klientela na takie loty sie znajdzie...bez obawy
4tech: ale LH to gigant ma tyle samolotow ze moze obsłuzyc połączenia z wiekszoscu portów regionalnych. Tak jak juz pisał wczesniej marecki kazde z tych lotnisk regionalnych w niemczech jest kilka razy wieksze od WAW czy innych lotnisk w polsce wiec to ma sens. Niestety ale obawiam sie ze deklaracje prezesa LOTu to czysta fantazja. Nie mozna rozwijac połączen regionalnych z taka iloscia samolotow. Mysle ze nic sie nie zmieni. LOT jest za mała linia zeby rozwijac polaczenia z regionalnych lotnisk ktore opanowaly LCC.
madej: jezeli nie mam co porownywac LO do EK,AF,KLM czy nawet OK...to moze wlasnie do LH??...zauwaz ze LH lata ze swoich regionalnych lotnisk praktycznie w kazdym kierunku i nie tylko sa to loty regionalne ale tez loty interkontynentalne...prezes LO stwierdzil w jednym z wywiadow ze skupi sie rowniez na rozwoju polaczen z naszych regionalnych lotnisk...wiec podejemy mu przyklady kierunkow ktore moglby z powodzeniem LO zagospodarowac...i wiem ze b.duzy odsetek emigracji ktory chetnie skorzystalby z oferty LO p2p dla lotnisk regionalnych.... a tak skazani na oferte FR czy W6.....
też mi newws,nie pierwszy i nie ostatni raz.Ktoś się wybiera 7 sty.cena prawie okazyjna ;)
wszystkie poniższe komentarze są NIE ZWIAZANE Z TEMATEM ARTYKUŁU czy na tym portalu jest jakiś moderator ?
WAW - MAN juz było i moze jeszcze wróci. ayins, 4 tech troche racji maja ale w przypadku LO raczej mało realne bo tak jak andrzej pisał LO rozwija sie jako linia hubowa. Pamietam ze kiedys do GDN latał BA z LGW ale sie wycofali tak jak teraz z KRK.
Również zgadzam się z wnioskami madeja. LO bedzie się rozwijał jako przewoźnik hubowy skupiony głównie na dowożeniu pasażerów do swojego hubu w WAW czyli będzie działać bardzo podobnie do większości narodowych przewoźników europejskich. Nie przekreśla to latania bezpośrednio z lotnisk regionalnych jak to mam miejsce np. w KRK ale na pewno nie to będzie priorytetem dla LO. Co do latania na lotniska regionalne w UK to ja bym tego nie wykluczał zwłaszcza, że LO ostatnio obniżył ceny i może być konkurencją dla LCC. Choć przy takiej opcji obstawiałbym, że na 90% to Warszawa dostanie takie nowe połączenia i część ich pasażerów będzie dolatywać do WAW z portów regionalnych, a może nawet z zagranicy np. z krajów b.ZSRR.
Również zgadzam się z wnioskami madeja. LO bedzie się rozwijał jako przewoźnik hubowy skupiony głównie na dowożeniu pasażerów do swojego hubu w WAW czyli będzie działać bardzo podobnie do większości narodowych przewoźników europejskich. Nie przekreśla to latania bezpośrednio z lotnisk regionalnych jak to mam miejsce np. w KRK ale na pewno nie to będzie priorytetem dla LO. Co do latania na lotniska regionalne w UK to ja bym tego nie wykluczał zwłaszcza, że LO ostatnio obniżył ceny i może być konkurencją dla LCC. Choć przy takiej opcji obstawiałbym, że na 90% to Warszawa dostanie takie nowe połączenia i część ich pasażerów będzie dolatywać do WAW z portów regionalnych, a może nawet z zagranicy np. z krajów b.ZSRR.
AYNIS: czy na stwierdzenie "Nie wiem, czy WAW to taki hub. W większości ludzie teraz przesiadają się w FRA, MUC, korzystając przy tym z innych linii lotniczych niż LOT" masz jakieś dowody? Czy to magiczna wiedza ze szklanej kuli?:)
ayins: to jezeli myślimy w tych kategoriach to LOT jest lepszy od BA który za granice jak juz pisałem lata tylko z Londynu. Bo LOT ma prawie z kazdego regionalnego lotniska w polsce loty do FRA i MUC ( umowa z Lufthansa ) na zasadzie której LH jest obecna tez prawie w kazdym regionalnym lotnisku w polsce. Ale to własnie robi CS oraz przynaleznosc do jednego sojuszu Star Alliance. Mozna podac tez przykład Krakowa z którego LOT ma przeciez troche kierunków zagranicznych nie tylko do niemiec ale tez Tel Aviv, Ateny, Paryż a nawet Chicago. z GDN tylko FRA i MUC. Owszem GDN jest atrykcyjnym turystycznie miastem ale LO tez nie ma tyle maszyn zeby mogły operowac z tylu regionalnych lotnisk w Polsce. Głowna baza w WAW potem KRK. Idac tym tokiem myslenia trzecim miastem w polsce które najchetniej odwiedzaja zagraniczny goscie jest GDN zgoda. Może mogłoby byc jakies połączenie z GDN do FCO czy CDG. Ale tu lot musiałby liczyc tylko na turystów dlatego poniewaz te lotniska nie sa hubami stara wiec nie miałby sie do kogo dopiac umowa CS.
też się zgadzam z Madejem. LO działa tak jak spora większość tradycyjnych linii lotniczych na całym świecie. Główny hub z którego lata w większość kierunków. Aynis: nie można porównywać Hamburga z Gdańskiem... Gdyby Hamburg i jego potencjał był w Polsce, to zapewniam, że tam byłby główny hub LOTu :)
A przede wszystkim, nie mówimy tu tylko o lotach z PL do UK, są też inne kraje...
Nie wiem, czy WAW to taki hub. W większości ludzie teraz przesiadają się w FRA, MUC, korzystając przy tym z innych linii lotniczych niż LOT. Choć potrafią i latać z regionalnych na inne kierunki, tak jak Kraków - Rzym i Paryż, Katowice - Turyn. Więc można latać...
4tech: masz troszeczke racji w tym ci pisałes, tylko niestety to w Polsce sie nie przyjmie, bo nawet gdyby LO byłby tanszy z regionalnych lotnisk od LCC to i tak ludzie beda latac LCC i oto głownie w tym wszystkich chodzi. Tak jak napisał marecki kilka postów niżej.