Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
No i fajnie! Może pojawią się jakieś nowe trasy pozaeuropejskie :D
gość_ec29c
2019-04-15 22:31
@DOMZUK
To nie jest szczucie tylko zauważanie działań lub powstrzymywania się od działań.
1) CPK to blokada rozwoju portów regionalnych, najłatwiej zablokować Balice bo większość ma PPL
2) CPK to wstrzymanie modernizacji PKP Intercity, bo będą czekać na pociągi przewożące bagaż
3) to nieracjonalna inwestycja, która sprawi że na coś innego nie wystarczy. Więc zadajmy pytanie na co nie starczy? Na III linię metra w Warszawie? Na pierwszą linię metra w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście? A może na system tuneli tramwajowych w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście? A może niestarczy na zakup pociągów do obsługi połączeń lokalnych?
Akurat LCJ to CPK może pomóc, chyba że wymuszą zamknięcie.
usuniety
2019-04-15 17:11
Dajcie już sobie spokój z tym szczuciem na CPK. Ono nie zabierze pasażerów lotniskom regionalnym poza LCJ.
gość_a3047
2019-04-15 08:00
No po prostu w Balicach dramat, Lotnisko w Ruinie, Resident Evil w Terminalu, katastrofa ekologiczna w mieście, ludność ucieka na piechotę... Tylko pasażerowie o tym nie wiedzą i coraz więcej i więcej ich się zlatuje. Serdecznie pozdrawiam !
gość_97e94
2019-04-14 19:56
Jak to w Krakowie przystało...plany rozbudowy są na "wczoraj" Zrobić coś raz a porządnie a nie taka prowizorkę. Obecny terminal tez miał wystarczyć na dłuższy czas, a już w tym roku będzie 8 mln pax. Nowy pas i jeszcze większy terminal!!!
gość_6dad7
2019-04-14 13:47
Tu nikogo nie obchodzi, czy Krakowianie są fajni, czy nie, lotnisko i projekt na przyszłość ma sprostać zapotrzebowaniu. A to rośnie nieubłaganie. Kiedyś ustanie ale to co jest teraz to jest mało.
salesmenpolska
2019-04-14 13:26
Słuchajcie ale czemu tak niektórzy tu dramatyzują?
Ja latam co tydzień z KRK i jeszcze nigdy nie widziałem tych strasznych tłumów które blokują lotnisko że nie da się usiąść :)
Moim zdaniem jest to najlepsze lotnisko w kraju mimo że jestem ze Śląska. Może nie jest najpiękniejsza ale oddaje klimat okolicy i jest łatwo dostępne.
Jedyny minus to brak ILS 3 (jest chyba 1) więc czasem się trafi mgła źle ostatnio coraz rzadziej.
Zachęcam malkontentów aby się przenieść do Katowic! :)
salesmenpolska
2019-04-14 13:26
Słuchajcie ale czemu tak niektórzy tu dramatyzują?
Ja latam co tydzień z KRK i jeszcze nigdy nie widziałem tych strasznych tłumów które blokują lotnisko że nie da się usiąść :)
Moim zdaniem jest to najlepsze lotnisko w kraju mimo że jestem ze Śląska. Może nie jest najpiękniejsza ale oddaje klimat okolicy i jest łatwo dostępne.
Jedyny minus to brak ILS 3 (jest chyba 1) więc czasem się trafi mgła źle ostatnio coraz rzadziej.
Zachęcam malkontentów aby się przenieść do Katowic! :)
gość_ec29c
2019-04-14 12:58
@DOMZUK
Bo w Balicach niestety większość ma PPL, który ogranicza rozwój Balic, by nie mogły konkurować z Okęciem, czy CPK. Nawet teraz, gdy Kraków ma "swojego" ministra infrastruktury, to ten nie może "po cichu" zbudować 20 mln Balic, bo pojawił się kretyński anty-regionalny CPK. Gdańsk, Wrocław i Katowice są samorządowe.
Natomiast dojazd bardzo się poprawi po wybudowaniu czterech torów na linii średnicowej, co pozwoli na rozdzielenie ruchu lokalnego od dalekobieżnego.
usuniety
2019-04-14 12:13
Pytanie podstawowe - kiedy będzie rozbudowany terminal i dlaczego tak późno? Balice cierpią na tą samą chorobę co Okęcie- brak inwestycji do czasu zapchania się terminala. O pasie startowym mówi się od lat a jak już podjęto decyzję o jego budowie, to będzie miał "aż" 2800 metrów. Układ drogowy w najbliższym otoczeniu terminala również będzie dopiero zmieniany za parę lat. Dzisiaj pociąg blokuje ruch samochodów, one same też się blokują na rondzie, autobusy się spóźniają. No bo przecież po co budować skrzyżowanie bezkolizyjne jeżeli można upchnąć wszystkich na rondzie a tuż obok puścić pociąg. Pociąg co prawda jeździ tylko raz w ciągu godziny, ale za to autobusy jeżdżą "aż" trzy razy w ciągu godziny, a że żaden z nich nie jest przegubowy to komfort jazdy można sobie wyobrazić. Komfort ten zaczyna się już na przystanku, z którego w jednym czasie odjeżdżają 2 z tych 3 autobusów i się po prostu na tym przystanku nie mieszczą a razem z nimi tabuny pasażerów z walizami. I tak wiem, nie jest tak o każdej porze dnia. Prezes przecina kolejne wstęgi przy uruchamiania nowych połączeń i wielce się tym raduje, a my oczywiście z nim. Może dzięki wejściu Wizzair ceny Ryanaira wrócą z kosmosu, ale pewne jest jednak tylko to, że już dzisiaj w terminalu czasem nie ma gdzie po prostu poczekać na samolot. Takie są tłumy!
Przy tej okazji pozdrowienia dla GDN. Tam widać jakieś planowanie.
gość_c518b
2019-04-14 01:51
Niech budują, przebudowują oraz rozbudowują. Pracownicy będą mieć więcej pracy.
gość_be76b
2019-04-13 17:51
Tylko pogratulować Krakowowi takich projektów. Szczególnie, że ludzie z tego powiatu i miasta to najwięksi dusigrosze w świecie. Palą byle czym w piecach w środku miasta, bo nie zainwestują w gaz lub podłączenie do ciepła miejskiego przez co powietrze jest tam najgorsze w całej Polsce. Zawsze czekają by ktoś za nich zapłacił, nie mają gestu i nie ma mowy o rewanżu. To pewnie wynik przebywania z Żydami i ich dzielnicą Kazimierz od średniowiecza po tabuny Szkotów, którzy regularnie przylatują tam się wysikać do kufla. Bardzo podoba mi się przyszły terminal, ale Kraków z jego mieszkańcami już niekoniecznie
crystalmint
2019-04-13 15:23
I znowu pojawiły się trolle od regionów.
gość_7c41c
2019-04-13 13:04
Super, tylko w tym wszystkim dochodzimy do momentu, że należałoby myśleć o powiększeniu terenu portu lotniczego. To co jest to jest mało. Gdzie się pchać, gdzie powiększać, które tereny 'przejmować'..? Ile to wszystko zajmie czasu? A teren jest jaki jest. Władza w stolicy nie przejmuje się Balicami, ani nikim w regionach, przecież marzy im się centralny kolos z którego nie będzie miało co latać, do tego chcą drenować z pasażerów całą Polskę za pomocą połączeń kolejowych, które nie powstaną. Bardzo ciekawie to wszystko wygląda, Nie zawsze kolorowo.
gość_34231
2019-04-13 11:00
@Kelo
Jeśli na lotnisko nie ma kasy, to już nie wiem na co powinna być. Wydaje mi się, że finansowanie nie jest tu problemem, bo wobec ogromnego potencjału Krakowa chętnych na finansowanie nie brakowałoby. Co więcej - w miarę łatwo przewidzieć, kiedy się ten potencjał wyczerpie, więc planowanie też nie powinno być problemem. Wielkość miasta dziś i za 20 lat w miarę znamy, w miarę wiemy, jakie funkcje miasto pełni dziś i w jakim kierunku idzie, w miarę wiemy, jak wielu turystów / biznesu / rodzin przyjeżdża do tego typu miast rocznie w Europie - czego więc nie wiemy? Wydaje się, że akurat tu niewiadomych jest mało i po prostu trzeba napierać już dziś. Z wizją i odważnie a bez przesady. 12mln? Myślenie typowo krakowskie. Zróbmy dobudówkę a jak się wyczerpie zrobimy następną. Nie cierpię tego w Krakowie.
gość_2a2c4
2019-04-13 10:47
gość_a8b6a
proszę Cie wyłącz się z komentowania. Nie moja wina, że masz kompleksy więc po prostu przestań się udzielać
gość_131c9
2019-04-13 02:38
Kraków Airport już jest za małe. Wszystkie te „rozbudowy” są na przepustowość na następne 5 lat zamiast na 30-40 lat. Ludzie w PPL powinni być odsunięci ze stanowiska za to. To jest skandal i potrzebuje interwencji samego Premiera Morawieckiego.
Lotnisko ciągle ma tylko 2 rękaw……..to jest tragedia jeśli chodzi o wygodę dla pasażera. PPL traktuje Kraków Airport jako lotnisko w Afryce a nie w centrum Europy!
Poza tym, PLL LOT już powinien latać dziennie w okresie letnim do Chicago a nie tylko trzy razy w tygodniu, jak obecnie. A kiedy będą bezpośredne rejsy do Nowego Jorku/Newark czy Toronto? LOT powinien skasować Budapeszt -Chicago i Budapeszt -NJ i wspierać Kraków Airport jako drugi POLSKI hub zanim będzie CPK.
gość_5bf58
2019-04-12 23:42
Kraków rozbudowuje Terminal w oparciu o jednostkę modułową i robi to bardzo mądrze. Polityka mocarstwowa się skończy ( CPK ). Należy zachować proporcje. Mają bardzo mądrze zbudowaną logistykę check-in , i ustawione sloty z przewożnikami. W ogóle nie odczuwa się tłumów w terminalu, sprawdziłem to osobiście. Inaczej wygląda sytuacja w KTW i WAW , tam jest po prostu bajzel organizacyjny. Ponadto nastawienie się na czartery w KTW powoduje lokalne przeciążenie Terminala , gdyż wszyscy przyjeżdżają na określoną godzinę. Porównanie tych dwóch rynków jest jak by porównywać targowisko wiejskie z targami międzynarodowymi.
gość_00546
2019-04-12 22:48
@ Kelo
Nie ma kasy na większy rozmach? Na CPK i infrastrukturę będą zmarnowane dziesiątki miliardów a Ty piszesz że tu PPL nie może wyskrobać dodatkowej kasy? Czy Ty tak poważnie czy jaja sobie robisz? A może raczej chodzi o to, że to jest region to władza centralna ma to po prostu w d...e?
gość_3a38e
2019-04-12 21:02
Hmmmmm, skoro wpompowano kupę kasy, a nadal lista rzeczy do zrobienia wydaje się nie mieć konta, to pojawia mi się pytanie - jak właściwie to lotnisko jest zarządzane?...