Poznań: 5 proc. w dół w lutym

Poznań: 5 proc. w dół w lutym Wzrosła liczba podróżnych korzystających z usług przewoźników tradycyjnych (37,7 tys., +11 proc.). Spadek odnotowano z kolei w segmencie połączeń niskokosztowych (-10 proc., 73,3 tys.). Wśród kierunków rozkładowych najlepiej wypadły: Warszawa (15,7 tys.), Londyn-Luton (11,7 tys.) oraz Frankfurt (10,2 tys.).Mniej było także pasażerów czarterowych (11,7 tys., -10 proc.)....
19/03/2019 08:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5eb07 2019-03-23 22:09   
gość_5eb07 - Profil gość_5eb07
Ciekawe jaki by wyszedł potok pasażerów z POZ do lotnisk w Szwajcarii np. ZRH czy BSL - bo na razie wiemy tylko ile lata do MUC, FRA, WAW, CPH, ale gdyby przeanalizować ile % przesiada się tam właśnie do CH, to ciekawe czy nawet takim tanim liniom by się nie opłacało otworzyć bezpośredniego połączenia. Trochę jednak firm z CH jest w Poznaniu i ich pracownicy dość często latają - niestety z przesiadkami - bez nich (zabierając mniej godzin z "dnia biznesowego") pewnie by ich jeszcze więcej latało...
gość_00d7f 2019-03-21 11:16   
gość_00d7f - Profil gość_00d7f
Dziwne to piszą o lutym, a na wykresie nie ma danych z lutego. To po co jest ten wykres?
gość_0dcff 2019-03-20 22:46   
gość_0dcff - Profil gość_0dcff
Do Pana adam7691: Po pierwsze WIZZ miał bardzo dobre obłożenie w POZ. Po drugie: może jest POZ liliputem w BPO/SSC ale dochód na mieszkańca w 2018 - 93.000 zł. Popatrz ile mają "szybciej" rozwijający się konkurenci i za czyje pieniądze się rozwijają. Po trzecie: popatrz też na ilość turystów ogółem - nie tylko tych zwiedzających! Co nie znaczy, że chwalimy się tym czym mamy i to należy zmienić. Po czwarte: WRO - 640.000 a POZ 540.000; GDN 470.000; KRK 760.000; Łódź 690.000. Jeżeli dodamy powiaty tych miast POZ nie będzie małym miasteczkiem chyba że to odnosimy również do wymienionych pozostałych. Po piąte: dobrze ze nie dopłacali a jednak 2.500.000 PAX można osiągnąć!!!! Ale cieszę się że uchwalili dopłaty od X.2019. Po szóste: przenoszenie dwóch lotnisk (Krzesiny i ŁAwica) można wpisać między bajki, zwłaszcza za obecnych rządów (centralnych). Po siódme: ścieżki są tak samo potrzebne jak lotnisko. We KRK, itd, też. Po ósme: co do Zarządu opinie są wszędzie takie same: jak idzie dobrze - to super, jak żle - to na zbity pysk. Takie to polskie. Na koniec powiem tak: każde z 1000 miast w Polsce ma swoją specyfikę. I tak ma zostać. Nie chcę WRO w POZ ani RZE w GDN. Pozdrawiam
gość_8c5b6 2019-03-20 08:52   
gość_8c5b6 - Profil gość_8c5b6
Kurczę, już wiem jak to działa tutaj i po czym rozpoznać, że jakies lotnisko regionalne dobrze sie rozwija! To po prostu jest ściśle powiązane z ilością hejtu i "fachowych" ( czyli niepopartych żadną analizą czy przykładem ) wypowiedzi ;-)
Po pierwsze to temat o Poznaniu, więc nie rozumiem po co tu wciskać wydumane problemy Wrocławia. A jeśli już ktoś wieszczy rychłe spadki - to może podzieli sie analizami i podstawami takiego twierdzenia?
Ale to też takie typowo polskie: nieważne, że u nas muł i szuwary... ważne, że u innych nie jest lepiej a już fantastycznie, jeśli mają gorzej..... zawiść, jad, małostkowość.....
gość_8c2dd 2019-03-20 07:50   
gość_8c2dd - Profil gość_8c2dd
A czy to nie jest czasem wynik skąpstwa Poznania? Nie chcą płacić za nisko-kosztowe, więc prawie ich nie mają. Nie chcą też dopłacać dużym liniom - i wygląda to tak jak widać na załączonym obrazku.
gość_ec29c 2019-03-19 22:59   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@adam7691

WIZZ już próbował i mu nie wyszło, więc problem jest z popytem, nie z podażą. Moja hipoteza:

1) Wielkopolska i Poznań rozwijały się szybko na początku transformacji, w wyniku czego niewielu mieszkańców Wielkopolski wyemigrowało za granicę.
2) rozwój na tle innych (Wrocławia i Krakowa) bardzo spowolnił w ciągu ostatnich 10 lat. Poznań jest liliputem z BPO/SSC trzy razy mniejszym od Wrocławia i cztery razy mniejszym od Krakowa.
3) turystyka: katastrofa w turystyce przyjazdowej, około dwa razy gorzej niż w Gdańsku i Wrocławiu i około siedem razy gorzej, niż w Krakowie.
4) myląca statystyka: wielkość aglomeracji poznańskiej i wrocławskiej jest zbliżona, ale Wrocław to teoretycznie miasto większe o około 20 - 30%. Powiat poznański (382 000) jest większy zarówno od powiatu wrocławskiego (141 000), jak i krakowskiego (275 000). Według statystyk Poznań szóste miasto w Polsce, bo Trójmiasto inwestorzy liczą łącznie. Małe, około 0,5 mln mieszkańców.
5) problem hałasu: lotnisko jest niemal w centrum.

Co zrobić?

Statystyka: To można "łatwo" naprawić. Połączyć Poznań z powiatem poznańskim i jeszcze dołożyć do tego kilka miejscowości, by Poznań przekroczył 1 mln mieszkańców.

Hałas: ja bym wystąpił o nowe lotnisko cywilne na miejscu bazy w Krzesinach. Bazę należy przenieść na wygwizdów 40 - 60 km od Poznania. Dotychczasowe lotnisko 30% park i boiska, baseny itp., 10% szkoły itp., 60% pod deweloperkę. Nowy terminal na Krzesinach bezpośrednio przy torach, plus dobudowa torów, by przez lotnisko przejeżdżały pociągi do Łodzi/Krakowa i Warszawy. W drugą stronę via Poznań jeździłyby do Berlina, Szczecina itd. Taki poznański CPK.

Plus chęci do rozwoju i świadomość, że rozwój to też koszty i problemy. Oczywiście możecie dalej budować ścieżki rowerowe na wszystkich szerokich ulicach, ale to rozwoju miasta raczej nie przyniesie.

Zarząd lotniska jest niewinny. Przestańcie winić zarząd za coś co jest winą MIESZKAŃCÓW nie godzących się na ponoszenie kosztów rozwoju i rządzących miastem, wianuszkiem (bardzo ważne) i województwem.
gość_e3aa0 2019-03-19 17:07   
gość_e3aa0 - Profil gość_e3aa0
gość_88607: @lotnik20, to Ty?
gość_491bd 2019-03-19 16:29   
gość_491bd - Profil gość_491bd
Poznań nie ma co się przejmować! Na horyzoncie widać problemy we Wrocławiu. Udziałowcy zaczynają się kłócić o stołki. Nie wykluczone, że za niedługo ze stołkiem pożegna się prezes zarządu. Jak lotniskiem zaczną rządzić nieudacznicy i niekompetentni ludzie, to linie lotnicze zaczną interesować się innym lotniskiem. Tak więc widać światełko w tunelu dla Poznania.
adam7691 2019-03-19 09:22   
adam7691 - Profil adam7691
Wszystkie lotniska w okolicy wzrost, a POZ dołuje, czy ktoś zgadnie dlaczego.
Podstawowy warunek, żeby latać z jakiegokolwiek lotniska: MUSZĄ BYĆ DOSTĘPNE LOTY, a tego niestety w POZ ostatnio jak na lekarstwo.
gość_88607 2019-03-19 08:53   
gość_88607 - Profil gość_88607
Poznaniacy nie martwcie sie. Wrocław będzie miał spadki już pod koniec roku. Juz widzę ich miny. A wy weźcie się do pracy i macie szansę ich przegonic Głowa do góry i życzę powodzenia
gość_05cde 2019-03-19 08:51   
gość_05cde - Profil gość_05cde
Wielkie ale to WIELKIE gratulacje dla zarządu ! Jestem wniebowzięty z tych spektakularnych sukcesów. Jeszcze chwila i dogonimy Radom... to dopiero będzie sukces. Wnioskuje o podwyżki dla zarządu za wspaniałe sukcesu...
crystalmint 2019-03-19 08:02   
crystalmint - Profil crystalmint
uff źle, czy LOT nie mówił czegoś o jakimś nowym połączeniu z Ławicy?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy