Analiza: LOT w Indiach

Analiza: LOT w Indiach Niniejszy artykuł ukazał się 5 lutego br. Zapowiedzi otwarcia połączenia z Warszawy do Delhi pojawiały się od kilku lat, a trasa była jedną z najbardziej pożądanych zgodnie z raportami Route Exchange. Sprawa zaczęła jednak nabierać rozpędu w ubiegłym roku, z chwilą udzielenia wywiadu Pankaja Srivastavy, szefa Air India, dla "Rzeczypospolitej"....
12/09/2019 09:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_65a96 2019-09-13 14:38   
gość_65a96 - Profil gość_65a96
To prawda, że umowy codeshare LOTu to tragedia. Nie tylko ich ilość, ale i czas ogłaszania w stosunku do głównego połączenia.
gość_5e3b2 2019-09-12 19:29   
gość_5e3b2 - Profil gość_5e3b2
Austrian to akurat to samo co LH, ale nie oszukujmy się. Teraz mądrale jęczą, ze trzeba wyjść ze *A bo Lufa blokuje, gdyby nawet Lot wyszedł, to jak wejdzie do oneworld zaraz zaczną się jęki, ze BA blokuje, jeśli wszedłby do Sky to będzie krzyk, ze KLM blokuje (przecież lata do naszych portów regionalnych) itd. Podsumowując - wszedzie dobrze, gdzie nas nie ma.
gość_a97c6 2019-09-12 18:27   
gość_a97c6 - Profil gość_a97c6
Śmiesznie się czyta artykuł i komentarze, w których mowa o Jet Airways. Potem dopiero człowiek sobie uświadamia, że to artykuł z początku roku i wtedy było jeszcze przed bankructwem.

Co do problemów z CS na inne japońskie miasta z ANA lub jakąkolwiek inną linią lotniczą to chyba większym problemem niż ta okropna lufa jest fakt istnienia lotniska Haneda, które to obsługuje zdecydowaną większość ruchu krajowego do Tokio.Choć coś tam ugrać by się jeszcze dało.
gość_192da 2019-09-12 14:37   
gość_192da - Profil gość_192da
gość_0ec52: zanim ziewniesz, to się dowiedz i doinformuj. Nie można tak łatwo zmieniać aliansów, za wyjście ze Star Alliance LOT otrzymałby karę. A na codesharach z WAW do europejskich hubów LOT zarabia, inaczej by ich nie zawierał - nie ma przymusu nadawania code-share'u. To nie tylko Niemcy są "źli", istnieje umowa między United a LH group na przeloty transatlantyckie do której pozostali nie są dopuszczani, podobnie z ANA. Inny przykład: LOT starał się o sloty do HKG, ale zapobiegawczo otrzymał je Austrian.
gość_7a25b 2019-09-12 14:09   
gość_7a25b - Profil gość_7a25b
LOT powinien opuścić Star Alliance. Polityka Lufthansy bardzo szkodzi LOT-owi. A "gwiezdny sojusz" to nie wyrok, można stamtąd wyjść i szukać sojuszu bardziej zbieżnego z naszymi interesami jak Oneworld.
gość_0ec52 2019-09-12 13:21   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
@gość_192da no tak znowu źli niemcy... zieeew...

Nawet gdyby tak uzasadnić braki umów na korzyść lotu, to nie wyjaśnia to w żadnym stopniu smaobójczych codesharów na loty z waw do europejskich hubów; ani kurczowego trzymania się star alliance.
gość_192da 2019-09-12 12:45   
gość_192da - Profil gość_192da
gość_82e40: Nalezy za to podziękować Lufthansie, która blokuje codeshare LOTu z ANA, jak również z Air China czy United. Była o tym mowa na forum wielokrotnie.
gość_82e40 2019-09-12 12:09   
gość_82e40 - Profil gość_82e40
Nie wiem kto pracuje w marketingu LOTu, ale umowy codeshare LOTu to jakiś żart. Umowa z ANA w Tokio to TRZY mało istotne miasta w Japonii, kiedy wielkie aglomeracje jak Nagoya czy Osaka są odpuszczone. Miasta chińskie nie mają żadnych umów, Hongkong leży i kwiczy, nie wiem czy istnieje nawet umowa z Air India na połączenia wewnętrzne. Co to za przygotowanie rynku? Virgin Atlantic otwiera w przyszłym roku Sao Paulo i już ogłosił code share z GOL na WSZYSTKIE prawie 40 połączeń krajowych! Tak to się robi, LOT.
gość_0ec52 2019-09-12 11:11   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
na razie wygląda na typowe wykorzystanie sojuszu przez pll lot: nie ma żadnej możliwości przesiadki w indiach, za to lot dowozi na longhaule air india w europie na ich kodach...
gość_34231 2019-09-12 11:10   
gość_34231 - Profil gość_34231
[quote z postu ponizej]

Ważne jest także nawiązanie współpracy z Jet Airways, choćby na trasie do Dhaki.

[unquote]

Jet Airways zbankrutowal kilka miesiecy temu...
gość_06d2d 2019-02-05 20:51   
gość_06d2d - Profil gość_06d2d
@salesmenpolska: dobrze, skoro należy to będę pamiętał
salesmenpolska 2019-02-05 20:18   
salesmenpolska - Profil salesmenpolska
Należy pamiętać o ruchu do USA - Hindusi latają głównie via Europa. Jak leciałem LH do Texasu to połowa A380 to byli Hindusi lecący via Frankfurt. Myślę że to będzie dodatkowy temat choć już teraz rejsy między Waw a JFK czy ORD mają niedostatek podaży (popyt przewyższa podaż bezpośrednich połączeń) więc kolejne ruchy będą zwiększające rotację. Myślę że do NY powinny być z WAW 2-3x dziennie, podobnie do Chicago.
F16 2019-02-05 16:10   
F16 - Profil F16
Zgadzam się z gość_22fc1, że trasa Warszawa- Bombaj miałaby swoje uzasadnienie, do tego połączenia krajowe w Indiach oraz na Sri Lanke i Malediwy
gość_04311 2019-02-05 15:39   
gość_04311 - Profil gość_04311
Nie rozumiem jednej rzeczy. LOT do Indii będzie startował o 22:40. Dlaczego zatem pasażer z Polskich portów regionalnych ma czekać 3 godziny na przesiadkę? Z tego co wiem z większości Polskich miast wykonywany jest lot o 21:00 czy chwilę po 21. Nie zdążą się przesiąść?
gość_ec29c 2019-02-05 12:51   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Ja często krytykuję LOT, a tym razem pochwalę!

Rozkład jest bardzo dobry, Delhi to przede wszystkim P2P z Warszawy i szansa na dochodowe wygodne przesiadki z Europy Zachodniej i to z "takich Billundów".

Bardzo ważne są połączenia krajowe i to najlepiej do wszystkich miast obsługiwanych przez Air India.

Ważne jest także nawiązanie współpracy z Jet Airways, choćby na trasie do Dhaki.

Moim zdaniem połączenie będzie żyłą złota dla LOT-u, choć ja od razu latałbym 14 razy tygodniowo na B737 (lub A321LR).
gość_273b3 2019-02-05 10:09   
gość_273b3 - Profil gość_273b3
W jaki sposób możliwa jest krótka i wygodna przesiadka podczas podróży z DEL do LHR, skoro pierwszy kot ląduje o 15:45, a drugi startuje o 15:30? Właśnie brak wygodnego lotu do UK jest największą bolączką tej trasy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy