Radom: Lotnisko w czerwcu trafi w ręce PPL

Radom: Lotnisko w czerwcu trafi w ręce PPL O planach poinformował na antenie radia RDC prezydent Radomia, Radosław Witkowski.Witkowski stwierdził, że uzgodnione zostały warunki przejęcia radomskiego portu i obecnie samorząd zajmuje się wdrażaniem procedur proponowanych przez PPL.Pozycja Radomia na mapie polskich lotnisk zaczęła gwałtownie wzrastać, odkąd w kwietniu br. firma ARUP opublikowała wyniki...
25/05/2018 14:02   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e60ab 2018-05-29 20:43   
gość_e60ab - Profil gość_e60ab
do gość_3c54d
Wreszcie ktoś myślący i rzeczowy!
Dzięki!
gość_8db8f 2018-05-28 19:11   
gość_8db8f - Profil gość_8db8f
Czy zaloga lotniska bedzie finansowana przez PPL tez?
gość_3c54d 2018-05-28 15:45   
gość_3c54d - Profil gość_3c54d
gość_074f1 Priorytetem musi być zawsze rozwój własnych linii lotniczych np LOTU. Jak sobie Struzik dla Rayan air wybudował Modlin to niech sobie go finansuje. Pompowanie kasy w zagraniczne koncerny to marnotrawstwo, bo mogą nas one opuścić i co wtedy. Pieniądze wyrzucone w błoto. A taki LOT, Sprint air, Enter Air zostaną,bo to ich rodzimy rynek i dla nich powinny być przede-wszystkim nasze lotniska. PPL chce zarabiać a nie pompować kasę w zagraniczne linie lotnicze i dlatego rezygnuje z Modlina. A takie jest finansowanie Modlina. A po za tym z Okęcia w godzinach 12-16 już niewiele można odprawić pasażerów. Warszawa na tym tylko straci bo ci ludzie polecą przez Berlin, Pragę. Bez Baranowa i Radomia Okęcie się zatka za 2 , 3 lata. I co wtedy. Warszawa musi mieć aspiracje bycia większym portem lotniczym niż jest obecnie bo jeżeli nic w tej materii nie zrobimy to inni nas w tej roli zastąpią a my zostaniemy z Okęciem.
gość_318db 2018-05-28 12:38   
gość_318db - Profil gość_318db
@gość_fb7dc

Tej połowie Polski dojeżdżającej w korkach 2-4 godziny od CPL-u się nie polepszy, bo CPL zakorkuje autostradę A2.

Więc po co wydawać 30 mld wspólnych pieniędzy na projekt, który reszcie Polski nie pomoże, a zaszkodzi Warszawiakom?

Lepiej je wydać na rozbudowę lotnisk regionalnych, budowę nowych torów i dróg.

Dygresja:

bardzo mnie mnie cieszy wysoki poziom merytoryczny forum. O Radomiu nikt nie dyskutuje, bo wszyscy forumowicze uznają to za zbyt głupi pomysł by o nim dyskutować.
adam1987 2018-05-28 10:49   
adam1987 - Profil adam1987
adam7691: Warszawiak ma wychodzić z domu 60 minut przed odlotem samolotu, bo mieszka w Warszawie. Co do zasady lotniska buduje się do obsługi silnych ośrodków ekonomicznych do których (i z których) ludzie będą latać biznesowo oraz turystycznie. Im więcej biznesu, administracji i mieszkańców tym większy popyt na loty. Dostępność komunikacyjna metropolii jest istotna dla rozwoju gospodarczego i dlatego to nie Szymany są głównym lotniskiem kraju, choć z pewnością terminal mają ładniejszy a okolica jest znacznie bardziej atrakcyjna przyrodniczo. :)

Warto spojrzeć na przykład Monachium. Lotnisko jest bardzo dobre jeśli chodzi o przesiadki, ale mieszkańcy narzekają, że wybudowano je zbyt daleko. Oczywiście i tak latają, bo nie mają innej możliwości, ale w przypadku Warszawy będą pewnie jeszcze co najmniej dwie.

Jest też jeszcze jedna kwestia. Ludzie nie lubią jak się im coś zabiera, coś do czego zdążyli się przyzwyczaić. "Mieszkaniec prowincji" od zawsze miał daleko na lotnisko.
adam7691 2018-05-28 09:35   
adam7691 - Profil adam7691
gość_318db: ja nie piszę o tym co w strategii rządu (w wielu miejscach pozbawionej sensu i logiki), tylko jak mogło by to wyglądać,

gość_318db: dlaczego Warszawiak ma wychodzić z domu 60 minut przed odlotem samolotu, a mieszkaniec tzw. "prowincji" 6 godzin przed odlotem tego samego samolotu (tylko nie pisz , że chciałbym, żeby wszystkim było tak samo źle),
czy naprawdę wyjście z domu 45-60 minut wcześniej jest tak dużą tragedią.
gość_fb7dc 2018-05-28 08:48   
gość_fb7dc - Profil gość_fb7dc
do gość_318db
Nie wiem czemu wydaje Ci się, że wszyscy pasażerowie to Warszawiacy.
Pół Polski dojeżdża na Chopina od dziesięcioleci i nikt nie płacze wystając w korkach
oraz tracąc na dojazdy 2-4godz.
Dla takich jak Ty najlepiej by wszystko znajdowało się w promieniu 10km od słynnej palmy
no bo reszta kraju to prowincja niegodna inwestycji.
gość_318db 2018-05-28 00:51   
gość_318db - Profil gość_318db
@adam7691

Nie jest problemem przewiezienie pociągiem nawet 10 000 000 paxów miesięcznie na lotnisko. Problem lotów porannych polega na czymś innym: rano dojazd taksówką na Okęcie zajmuje mniej, niż 15 minut. Czyli wychodzimy z domu 45 minut przed odlotem. Na przykład do lotu o 7:30 wychodzimy o 6:45.

A Ty proponujesz pociąg co 15 minut, ale do tego pociągu trzeba dojechać. Przy przesiadkach trzeba rezerwy czasowej, musisz założyć, że próbujesz zdążyć na przedostatni.

Załóżmy, że ostatni pociąg przed 7:00, przyjeżdża o 6:55. Przedostatni przyjeżdża o 6:40. Ten o 6:40 wyjeżdża o 6:20. Do dworca trzeba dojechać, trzeba też dojść na przystanek komunikacji miejskiej, czyli wychodzimy z domu między 5:45, a 6:00. Tracimy gdzieś 45 - 60 minut. Ludzie będą się bronić przed tym rękami i nogami.

W przypadku taxi na CPL w porównaniu do Okęcia to strata jakiś 15 minut. Własny samochód to strata jakiś 20 -25 minut.
gość_318db 2018-05-28 00:30   
gość_318db - Profil gość_318db
adam7691

Loty CPK - POZ?

Zapoznaj się z projektem, który przewiduje likwidację w pierwszym etapie krajówek do POZ, WRO, KTW, KRK, GDN.

W drugim etapie likwidacja połączeń CPK - RZE. Pozostaje tylko CPK - SZZ.

zobacz link
adam7691 2018-05-27 22:33   
adam7691 - Profil adam7691
gość_d233b:
spróbujmy policzyć: miesięcznie 2 000 000 pax / 2 (druga połowa przy hubie to pasażerowie przesiadkowi) = 1M / 30 dni = 33 500 dziennie / 16 godzin = 2100 pax / godzinę (z tego 1050 osób w każdą stronę) / 280 pax = 3,75 Elfa na godzinę (wniosek z tego że Elf co 15 minut spokojnie wystarczy, dla spokojności można dodać jeszcze jednego, zatem wychodzi co 12 minut)

jeżeli lotnisko osiągnie 40M rocznie (za 50 lat ?) będzie wymagało dalszej rozbudowy, tak jak dziś rozbudowuje się FRA, MUC itd.

Warunki:
- wymaga to dobrych przylotów (nie przyjazdów) z portów regionalnych, skoro w Portugalii można organizować przeloty z OPO do LIS (ok. 270 km) lub LIS do FAO (ok. 220 km), to nie rozumiem dlaczego w Polsce niemożliwe mają być loty np. POZ-WAW (Baranów),
- oczywiście można powiedzieć, że następne 33 500 dziennie to odprowadzający, ale nie wszyscy pojadą pociągiem, część wybierze własne samochody (wymaga to zbudowania tanich, dostępnych parkingów i dobrych dróg dojazdowych),
- 280 pax to liczba miejsc siedzących w Elf II (wersja dla KW),
- czas pracy lotniska: założyłem 16 godzin / dobę , przy w miarę równym rozłożeniu lotów (nowe lotnisko nie ma posiadać ograniczeń środowiskowych, zatem loty mogły by się odbywać 24 h, szczególnie charters),
- jak widać wszystko jest mozliwe, wystarczy dobre zorganizowanie, i oczywiście środki finansowe na budowę

i jeszcze jedno WAW to lotnisko dla Polski nie dla Warszawy, (dlaczego obok Warszawy, bo to stolica). Rozumiem, że Warszawiacy chcieli by mieć lotnisko pod nosem a inni niech się męczą, ale myślę że nie tedy droga, świat na Warszawie się nie kończy,

lotniska w wymienionych przez Ciebie miastach rzeczywiści są bliżej centrum, niestety w Warszawie możliwości rozbudowy się kończą (spójrz na mapę) bezsensowne inwestycje otoczyły lotnisko i zamknęły możliwość jego rozbudowy z każdej strony, niewielkie możliwości które pozostały i tak za chwilę się kończą, chyba , że będziemy burzyć to co niedawno wybudowano,
można oczywiście wybudować nowy Terminal po drugiej stronie drogi startowej, ale zakładając konieczność przekopania się pod czynną droga startową i zbudowania tam połączenia nie wiem czy będzie tańsze,

czy zatem nie lepiej będzie budować od podstaw, przeróbki i doraźne rozwiązania kosztują znacznie więcej

i jeszcze jedno sprawdziłem odległość z centrum Warszawy do WMI, wychodzi ok. 35 km, czy naprawdę dodatkowe 5 kilometrów robi aż taką różnicę
gość_063ac 2018-05-27 21:45   
gość_063ac - Profil gość_063ac
Są w Polsce aż 3 porty regionalne położone bardzo daleko od miasta nadającego nazwę portowi:Szczecin(Goleniów),Olsztyn(Szymany) i Zielona Góra. Jechać 50km na lotnisko to straszna mitręga.
gość_d233b 2018-05-27 14:40   
gość_d233b - Profil gość_d233b
do adam7691:
1. To JEST lotnisko dla W-wy i w związku z tym powinno być jak NAJBLIŻEJ. Spróbuj przewieźć ok. 60 tys. pasażerów dziennie + co najmniej drugie tyle odprowadzających na odległość 40 km - 1 Elf co 15 min. nie wystarczy!
2. Główne lotniska od miasta nie są w większej odległości niż kilkanaście do 25 km (porównaj Amsterdam, Frankfurt, Madryt, Barcelona, Dusseldorf, Hamburg, Manchester czy CDG, Heathrow, itd.) - właśnie z powodu dowozu pasażerów
3. W żadnym dużym kraju nie ma czegoś takiego jak jedno lotnisko dla całego kraju - są duże lotniska ale dla konkretnego miasta. To ono (np.: Paryż, Londyn, Barcelona, Madryt) przyciąga a nie dekretowany administracyjnie 'hub', gdzieś w polach.
4. Te kilkanaście lat i zmarnowane pieniądze to strata nie do odrobienia dla rozwoju istniejących portów regionalnych: KRK, GDN, WRO czy POZ.
adam7691 2018-05-27 12:56   
adam7691 - Profil adam7691
gość_074f1: leciałem ostatnio, na szczęście nie z Warszawy,

czytaj uważnie to co napisałem: zorganizowanie masowej komunikacji jest możliwe, wystarczy pociąg np. co kwadrans zabierający ok. 200-300 osób (tj. 1 skład Elf)
oczywiście wymaga to nakładów, które muszą być poniesione razem z budową lotniska,

gość_318db: nie martw się, budowa nie zacznie się wcześniej niż za 5-8 lat, ile potrwa, zobaczymy, patrząc na Berlin pewnie następne 10 lat (i już masz swoje prawie 20),
natomiast nie można (nie wolno) z tego pomysłu rezygnować,

i jeszcze odnośnie kolei , osobiście jestem przeciwnikiem budowy linii kolejowych o prędkościach 200-250 km/h, dlaczego: pociąg jadący z tą prędkością z naturalnych powodów omija (nie zatrzymuje się) stacje średniej wielkości, może oczywiście się zatrzymać, tyle tylko, że wówczas rozpędzanie się do prędkości 250 km/h nie ma sensu. Na odcinku Poznań - Warszawa, z pominięciem Konin, Koło, Kutno, może coś jeszcze to zysk ok. 30 min (przejeżdżając przez dworzec i tak musi zwolnić, do tego dochodzą inne powody zwolnień), czy warto wydawać olbrzymie pieniądze, moim zdaniem wystarczył by prędkość ok. 160-180 km/h. Chyba, że wybuduje się od podstaw nową linię przebiegającą w szczerym polu: moim zdaniem bez sensu, dwa miasta (nawet duże nie skompensują takich kosztów).

Modlina nie trzeba niszczyć, sam się zniszczy przez przyjętą politykę tylko jednej linii lotniczej (nie znam zapisów umowy, ale moim zdaniem to nie linie lotnicze nie chcą
stamtąd latać, tylko WMI robi wszystko, żeby stamtąd nie latały). I jeszcze jedno, nigdy nie leciałem z WMI, ale od znajomych wiem, że tłok jest tam straszny, jeżeli do tego dołożyć rozpadająca się drogę startową, to wniosek prosty to lotnisko należało by wybudować na nowo, tylko pytanie po co, dla FR.
gość_318db 2018-05-27 10:35   
gość_318db - Profil gość_318db
@adam7691

Teza, że wpływy w CPL będą równe WAW jest prawdziwa tylko pod warunkiem administracyjnego niszczenia Modlina.

Przy stawce 30 zł za paxa i pociągu Modlin Airport - Warszawa Gdańska (I linia metra), przy okazji zamykania WAW część charterów i prawdopodobnie Wizz przeniosą się do Modlina.
gość_318db 2018-05-27 10:31   
gość_318db - Profil gość_318db
@adam7691

CPL powinien być zbudowany za 20 - 50 lat. Niech LOT najpierw przetrwa obecną podwyżkę cen ropy i najbliższy kryzys gospodarczy. Teraz tylko wykup gruntów.

Natomiast tory kolejowe na 250 km/h (200 km/h?) na linii Wrocław - Łódź - Warszawa i przedłużenie CMK do Płocka/Włocławka powinny być zbudowane jak najszybciej.

CPK ma jeszcze jedną wadę: przyspieszy budowę wielkiej autostradowej obwodnicy Warszawy, a dla Polski ważniejsza jest via Baltica, połączenie Gdańsk - Szczecin i Poznań - Bydgoszcz - Grudziądz. Bo te drogi to szansa dla biedniejszych regionów.
gość_074f1 2018-05-27 08:50   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
adam7691ostatnio gdzies leciales ? proponuje sie wybrac na lot o 6 rano metrem tramwajem pociagiem 50 km za warszawe ...lol
adam7691 2018-05-27 08:11   
adam7691 - Profil adam7691
gość_074f1: tyle samo co WAW, jeżeli to lotnisko zostanie zamknięte,

Jak łatwo zauważyć jestem zwolennikiem budowy nowego lotniska dla Polski (nie dla Warszawy) - tak to postrzegam. Odległość 40 km od centrum Warszawy to nie jest dużo pod warunkiem zapewnienia dogodnego i szybkiego transportu, ale kto powiedział, że takiego nie będzie. Wszystkich Warszawiaków informuję, że na lotnisko nie trzeba jechać taksówką. Na świecie jeździ się metrem, pociągiem, autobusami i innymi rodzajami komunikacji zbiorowe, i tylko nieliczni korzystają z taksówek.
Co do Radomia, uważam, że rozbudowa tego lotniska to nieporozumienie, mam nadzieję, ze pomysł upadnie zanim zostaną utopione w tym jakiekolwiek publiczne pieniądze, to lotnisko powinno pozostać jako baza wojskowa + AirShow raz do roku + ewentualnie parę lotów wakacyjnych (charters) - więcej powodów do utrzymywania lotniska nie widzę, chyba że znajdzie się prywatny inwestor, ale wówczas tylko od niego będzie zależało na co wyda swoje pieniądze (myślę, że gdyby w Radomiu był potencjał, i można by na tym zarobić, już dawno ktoś taki by się znalazł).
adam7691 2018-05-27 08:11   
adam7691 - Profil adam7691
a
gość_074f1 2018-05-27 00:19   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
gość_6c6daczyli w modlim zaiwestowano 0.5 mld i nie przynosi zyskow to wydajmy 40 mld na baranoow i 1 mld na radom i kasa bedzie plynela ???? logika genialna ... ile bedzie rocznie zarabial baranow ?
gość_d233b 2018-05-26 23:32   
gość_d233b - Profil gość_d233b
I na jego bezsensowne utrzymanie złożą się pozostałe regionalne porty lotnicze, będące w większościowym władaniu przez PPL zamiast mających wygórowane ambicje (za społeczne pieniądze) władz Radomia
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy