×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


LOT: Z Warszawy do Hanoweru


Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomią od 4 czerwca br. bezpośrednie połączenie z Warszawy do Hanoweru. Będzie to 8 port lotniczy w Niemczech do którego będzie operował polski przewoźnik.

16/02/2018 10:33
gość_359f3 - Profil
gość_359f3
  

  
Na portalu F..4..e można wyczytać, że LOT złożył do ULC wniosek o wydanie upoważnienia na trasę Kraków - Moskwa (Domodiedowo). Potwierdził to Konrad Majszyk.

  
@aguirre, interesujący sposób myślenia z LEJ/DRS będącymi bardzo blisko Berlina. No, ale nie jest tak, jak przedstawiasz. Te czasy i sposób transportu (pociąg), to nie na berlińskie lotniska, tylko do centrum Berlina, a to zupełnie co innego. Mieszkańcy i Drezna, i Lipska dojeżdżają na berlińskie lotniska tak samo jak my, szczecinianie, autobusem (oni Flixbusem, my PKS-em, Flixbusem, Interglobusem, SBS-em, itd.). Połączenia kolejowe niby istnieją, ale jest BARDZO duży opór pasażerów by z nich korzystać, bo nie lubią przesiadek, a szczególnie na TXL, gdzie ostatni odcinek trzeba pokonać miejskim autobusem lub taksówką. To powoduje, że podróż staje się bardzo skomplikowana i wielu pasażerów po prostu nie potrafi jej podołać, bo boi się, że się zgubi czy pomyli na którymś etapie (nawet mi, bardzo doświadczonemu, zdarzyło się kiedyś wsiąść nie do tego S-Bahna przy przesiadce w Berlinie i było 30 min. w plecy). Wystarczy też być na SXF tylko parę razy, by się zorientować, że ze stacji kolei wysiadają pojedyncze osoby, a autobusy Flixbusa z Drezna i Szczecina podjeżdżają niemal co chwilę. Tyle tytułem wstępu, a poniżej tabelka czasów dojazdów:

Lipsk HBf - SXF 2 h ICE/S
Lipsk HBf - TXL 2 h ICE/Bus lub 3 h Flixbus (ludzie i tak biorą to drugie)
Lipsk HBf - FRA 3,5 h ICE (bez busa)
Drezno HBf - SXF 2 h 10 min Flixbus lub ICE/S 3 h
Drezno HBf - TXL 2 h 15 min ICE/Bus lub Flixbus 3 h 20 min (ludzie i tak biorą to drugie)

Tak więc zarówno Lipsk jak i Drezno są z berlińskimi lotniskami słabo skomunikowane (zaskoczenie, co?). Po drugie, jeśli chodzi o same połączenia bezpośrednie, to z Berlina jest ich niezbyt dużo, szczególnie poza Europę. A przecież kto udaje się naziemnym transportem do Berlina, chciałby już dostać się to końcowej destynacji bezpośrednio, bo Berlin traktuje jak przesiadkę. Podałem jeszcze czas ICE z Lipska do FRA, bo jest totalnie porównywalny i pokazuje, że zarówno TXL jak i nawet SXF nie bardzo się liczą.

Weźmy teraz pod uwagę dobrze skoordynowane fale przesiadkowe w WAW i zarówno LEJ, jak i nawet DRS mają sens i mogą spokojnie konkurować z produktami LH, a już na pewno z liniami latającymi z TXL/SXF (przeważnie niskokosztowymi). Załóżmy 30-60 min. przesiadki w WAW i 1 h 15 min lotu do WAW z LEJ/DRS i te połączenia będą wyglądać bardzo atrakcyjnie oraz 1-2 h krócej niż przez Berlin.

Ale... rzeczywiście, żeby to osiągnąć, potrzebne byłyby najlepiej chociaż dwa loty dziennie (mniej w weekendy). Zawsze jednak od czegoś trzeba zacząć. Zawsze też można oferować chociaż jeden kierunek "na szybko", a drugi na lotnisko dalszego wyboru, w tym przypadku TXL (czyli np. rano można wylecieć z LEJ/DRS z szybką przesiadką w WAW, ale wrócić trzeba już wieczorem przez TXL).

Ja wiem, że Stavanger to centrum ropy, ale, przynajmniej od nas, ze Szczecina, jak również i z Gdańska, pracownicy wyjechali głównie w rejony Bergen i Alesund, bo tam właśnie jest największe nagromadzenie przemysłu stoczniowego. A W6 lata z WAW do BGO tylko 2x w tygodniu. Rozumiem argumentację i nie mówię, że SVG to "głupi" kierunek, ale BGO po prostu do mnie lepiej przemawia. Mimo wszystko myślę, że zarówno BGO, jak i SVG byłyby upragnionym kierunkiem dla wielu z Polski i Europy Środkowej, których rodziny mieszkają i pracują w Norwegii. W6 świetnie odnalazł tę niszę w lotach z GDN, SZZ, KTW i KUN (Kowno), ale LO mógłby zbierać pasażerów przez WAW z wielu innych kierunków, co pewnie będzie z powodzeniem robił, latając do OSL.

20/02/2018 02:53  

gość_d53f9 - Profil
gość_d53f9
  
Ja czekam na Marsylię,w ogóle Francja jest słabo obstawiona :(
19/02/2018 20:51  

  
Marcin14 - Stavanger to norweskie centrum ropy i gazu, gdzie pracują Polacy i inni gastarbeiterzy (ciężka robota, miejscowym się nie chce, poza kierowniczymi stanowiskami). Skoro W6 lata do BGO, pozostaje SVG. Co do LH - ciekawe? Co do kierunków wschodnio-niemieckich - LEJ wydaje się lepszym wyborem niż DRS z powodu wielkości i miasta i okolicy, ale oba są za blisko Berlina - od 1h15min do 2h pociągiem. Lepiej rozwijać Berlin. Ogólnie wydaje mi się, że Zachód Europy LO ma dobrze zaplanowany, teraz trzeba raczej zwiększać częstotliwość, niż szukać nowych kierunków. Na wschodzie i Bałkanach też, z tym że póki jest mniejsza konkurencja warto powalczyć o SJJ,TIA i ew.. PRN, ale nie jestem pewien. Najważniejsze, to latać z maksymalnej ilości lotnisk do swojego hubu co najmniej 2x dziennie. Tylko w ten sposób przyciągnie się ruch wysokopłatny (urzędnicy i handlowcy w podróżach służbowych, często jednodniowych, a więc w najdroższych taryfach).
19/02/2018 19:31  

gość_89b60 - Profil
gość_89b60
  
Festiwal tras trwa w najlepsze...
19/02/2018 11:27  

  
aguirre, z Bergen/Stavanger to Twoja pomyłka. Bergen jest dużo większe i ludnościowo, i przemysłowo, a turystycznie oba miejsca są równie atrakcyjne, i oba mają dużą Polonię. Minusem jest istniejące już połączenie do Bergen z Warszawy (Wizz Air), ale i tak ja myślę, że Bergen powinno być pierwszym strzałem.

Może jednak jest coś, czego nie wiemy - LH wycofała się i z BGO i z SVG, choć miała duży udział w rynku. Ciekawe, dlaczego.

Zgadzam się, co do GYD. Świetny kierunek. Jestem też za Tiraną (właśnie niedawno byłem). Nie wiem jak z tym Dreznem - może Lipsk? Tam jest większa konkurencja, ale LOT się chyba tego nie boi.
17/02/2018 16:49  

gość_c0cf6 - Profil
gość_c0cf6
  
gość_ae0fc Drezno to biedne miasto? Wolne zarty.
17/02/2018 16:20  

gość_e6132 - Profil
gość_e6132
  
gość_ae0fc Drezno to biedne miasto? Miasto, ktòrego kondycja ekonomiczna jest lepsza niż wiele ośrodkòw starej RFN, gdzie są oddziały światowych firm typu global player nazywasz biednym miastem?
Na drugi raz odròb zadania i potem coś napisz.
Typowy przykład znaffcy.
17/02/2018 12:38  

gość_a87e5 - Profil
gość_a87e5
  
moze DUB kiedys wróci...
17/02/2018 11:21  

  
gość_d96bb - lepiej niech LO wszystkie nowości z ostatnich prawie 3 lat usieciowi, czyli lata tam co najmniej 2 razy dziennie. Tylko w ten sposób zdobędzie na trwałe ruch wysokopłatny, gwarantujący rentowność (a co za tym idzie stabilność) połączenia. Większość z proponowanych przez Ciebie kierunków jest OK, ale PDV jest za blisko SOF (1,5 h pociągiem czy samochodem). Do SKG nawet FR nie opłaca się latać zimą. A do BNX na nawet JU się nie opłaca latać bez dopłat. Byłem w Banja Luce i nie wiem, w którym sezonie ten ex-jugolski Radom ma zyskiwać na atrakcyjności? A jestem naprawdę zwolennikiem obstawiania przez LO tamtych rejonów, ale bez szarż z motyką na słońce. W Norwegii Stavanger jest ważniejsze biznesowo i z większą Polonią niż ciekawsze turystycznie Bergen. Natomiast na zachodzie rozważyłbym loty do CFE. To duży lokalny ośrodek biznesowy, słabo skomunikowany naziemnie z Paryżem. O krajach arabskich na jakiś czas zapomnij, wiadomo dlaczego ;). Ale GYD brakuje. Jest na nie klimat polityczny, Azerbejdżan w odróżnieniu od prorosyjskiej Armenii, szuka kontaktu z zachodem i nieduża, ale bogatą warstwę urzędniczą.
16/02/2018 22:38  

  
Sensowne połączenie, wierzę w nie bardziej niż w BLL. Hanower to spory ośrodek gospodarczy, stolica lansu z VW, duży węzeł kolejowy. Do tego jest miejscowa Polonia (zarówno znani - jak były mistrz olimpijski od gestu, jak i przypadkowi spotkani przez nas). Z punktu widzenia turysty delikatnie mówiąc niezbyt ciekawy (chociaż dobra baza, by zwiedzić ciekawsze miejsca w okolicy komunikacją publiczną), ale dla linii sieciowych najważniejszy jest ruch wysokopłatny, czyli urzędnicy i biznes, a tam jest szansa na taki.
16/02/2018 22:20  

gość_bab7f - Profil
gość_bab7f
  
IATA będzie popierać każdy taki pomysł. ;-)
16/02/2018 21:23  

gość_03057 - Profil
gość_03057
  
Lufthansa ma obecnie praktycznie monopol we wszystkich niemieckich miastach, ma też ograniczone mozliwości rozwojowe a też i droższe/ większe koszty moim zdaniem LOT powienien otworzyć wszystkie co najmniej 1 mln kierunki (główne lotniska) z listy zobacz link jak i połączenia do wszystkich portów regionalnych co najmniej 2 razy dziennie, do IEG, BZG, LUZ czy SZY na Saabach A340, na większych maszynach tam nie ma sensu, LOTR myśląc o rozwoju powinien też pomyśleć o odzyskaniu regionów
16/02/2018 19:21  

gość_451d6 - Profil
gość_451d6
  
piorun jestes w wielkim błędzie
nawet nie wyobrażasz sobie jakie ilości pasazerow tranzytowych nawet z fra wybierają wawa na przesiadki i to do np Toronto czy Seulu. w Europie jeszcze więcej pasażerów tranzytowych
16/02/2018 17:50  

  
Mam nadzieję ,że Lot to czyni z rozwagą i wcześniejszym rozpoznaniem, a nie na zasadzie , że LH lata do prawie wszystkich portów w Polsce to my musimy latać do prawie wszystkich portów w Niemczech.Nie bardzo liczę na pax. tranzytowych,wybierających WAW jako port przesiadkowy, zbyt duży wybór ma LH. Niemiecki przewoźnik dużo korzysta z polskich pax. którzy wybierają niemieckie huby do dalszego lotu, natomiast nie bardzo widzę ten manewr w kierunku przeciwnym.
16/02/2018 17:18  

  
LOT idzie jak burza. Gratulacje i trzymam kciuki za powodzenie tego i pozostalych nowych polaczen.
16/02/2018 14:59  

gość_db6c7 - Profil
gość_db6c7
  
gość_0f730, żaden samolot przecież nie stoi - są po 2 rotacje, samolot zawsze wraca do WAW
16/02/2018 14:31  

gość_54afc - Profil
gość_54afc
  
gość_0f730:
Co będzie się działo z samolotem, który przyleci w sobotę?
Będzie stał do niedzieli?

Nie, skąd takie przypuszczenie, że będzie stał. Będzie wykonywał loty widokowe nad Hanowerem. ;-)
16/02/2018 14:22  

gość_86ab3 - Profil
gość_86ab3
  
@0f730 W sobotę wykona pełną rotacje poranną, a wiec wróci do WAW i wykona inne połączenia
16/02/2018 13:46  

gość_0f730 - Profil
gość_0f730
  
Co będzie się działo z samolotem, który przyleci w sobotę?
Będzie stał do niedzieli?
16/02/2018 12:58  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie