Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
senatorius
2009-08-13 02:02
bagi: Niektórzy tutaj lubią zacząć temat i ... go nie skończyć, twierdząc, ze sami osiągnęli zadowalający poziom wiedzy. :o)
madej: i prosze cie nie mow mi co ja powinienem, a co nie bo juz jestem duzy chlopczyk:) co do analiz to uwazam, ze forum jest wspanialym miejscm bo mozna dzieilc poglady i dyskutowac argumenty z zalozeniem, ze sa konstruktywne!!!
madej: zrozumiałem Twoją wypowiedź o prądach powietrznych zachód-wschód na wysokości lotu samolotu. To dlaczego loty na trasie północ-południe i odwrotnie czasowo wychodzą różnie ? Np WAW-ATH ??
chlopie, ale ja nie neguje Twich wiatrow i tego, ze maja one wplyw na czas przelotu. Che tylko zaznaczyc, ze moim zdaniem ruch obrotowy takze swoje znaczenie!! Czyli ty uwazasz, ze jezeli umiescilibysmy nieporuszajacy sie przedmiot 10 km nad Warszawa na 12h i pozniej polozyli spowrotem na ziemi to bylby nadal w Warszawie?
bagi skoro interesujesz sie lotnictwem powinenes takie rzeczy wiedziec tutaj nie ma miejsca na analizy i rozpatrywanie. Wyjasniłem Ci dlaczego sa roznice w czasie przelotu.
bagi ruch obrotowy ziemi na tych wysokosciach ma mało wspolnego z czasem przelotu.Kluczowa sprawa sa wiatry a te sa bardzo silne na wysokosci 10 km nad ziemia i zawsze wieja z zachodu na wschod dlatego samolot lecacy wschod - zachod czyli pod wiatr bedzie miał zawsze około godziny w plecy oczywiscie uwzgledionej w rozkładzie przelotu.Mowimy tu o lotach miedzykontynetalnych. W przypadku lotów europejskich ta róznica jest mniejsza ale da ja sie zaobserowac np na trasie WAW - LHR gdzie rejs trwa 2 godziny 20 minut i LHR - WAW rejs trwa 2 godziny.
madej: widze, ze sie nie rozumiemy!! calkowicie nie uwzgledniasz RUCHU OBROTOWEGO ZIEMI. Skoro mowimy o ruchu to musi byc takze predkasc ziemi!!! A ta jest napewno wieksza niz tych wiatrow, o kotrych wpominasz!! A jaka jest predkosc - oczywiscie rozna na roznych szerokosciach geog, ale np na rowniku to pewnie bedzie obwod rownika/24 h i wyjdzie nam predkosc na godzine!!
bagi wiatry na duzych wysokosciach wieją z zachodu. Z Europy do Ameryki czyli ze wschodu na zachód samolot leci pod wiatr czyli wolniej względem ziemi więc jego czas przelotu się wydłuża. Lecąc z wiatrem czyli z zachodu na wschód np Ameryka - Europa samolot leci szybciej względem ziemi a więc jego czas przelotu się skraca to cały rebus.
senatorius
2009-08-13 01:14
No to madej nam doskonale wytłumaczył, ze wiatry w samolocie są sprawą kluczową. W ten sposób możecie sprawdzić to podczas rejsów Ryanair z Trapani na Maltę i z powrotem, bo z tego co widzę, to będzie kilkoro z forum podczas tych rejsów razem (do robienia wiatrów). To zalecicie w 15 min. Przy dobrych wiatrach. >P
madej: ale mi nie chodzi o rozklad lotow, ale dokladnie o to co powiedzial gral! Tak na chlopski rozum!! jezleli sie myslimy to podajcie jakies inne sensowne wytlumaczenie!
senatorius/madej: ale to nie była reguła na trasie WAW-DUB-WAW, więc solidny wiatr bardziej wpływa na czas przelotu niż ruch obrotowy naszej pięknej planety. bagi: na chłopski rozum to się z tobą zgodzę, jak lecisz z zachodu na wschód i ziemia się kręci w tę samą stronę, to ta Warszawa ci za przeproszeniem sp...ala, więc powinno być dłużej :) ale może chłopaki jakoś nam to wytłumaczą
na wszystkich rejsach typu long haul jest planowo uwzgledniona różnica czasów przelotów w rozkładach zawsze rejs z jednego z portów europejskich do azji trwa o godzine krócej niz z azji do europy podobnie jest z USA czy kanada do ameryki z europy dłuzej z ameryki do europy o godzine krocej i ma to zwiazek z wiatrami zawsze.
madej: ale mowisz teraz o obrocie ziemi, czy wiatrach jako sprawcy roznic?
bagi: krócej z zachodu na wschód ze wschodu na zachód dłuzej.
przy rejsach miedzykontynentalnych widac juz roznica np lecac z FRA do SIN rejs trwa 11 h 45 min z powrotem 12 h 50 minut, wystarczy spojrzec na PTV ja lecialem 747 na tej trasie i obserowalem parametry lotu, na wschód nieźle dosuwał miejscami 1050 km/h z powrotem nie mógł przekroczyc 850 km/h:).
"wiatry" ni emaja podzialu na klasy...:) madej: ziemia obraca sie z zachodu na wschod wiec teoretycznie chyba krocej powinno sie leciec ze wschodu na zachod! czy sie myle?
senatorius
2009-08-13 00:54
bagi: A jak tylko klasa biznes ma, to wtedy tylko ona leci?
przeciez to normalne senatorius z zachodu na wschod leci sie krócej niz ze wschodu na zachód.
Madej a co powiesz na STN-BZG 1;45 a tydzień pózniej 2:30??
senatorius
2009-08-13 00:48
gral: Na trasie DUB-WAW to dochodzi już do znaczenia to, czy leci się z zachodu na wschód czy ze wschodu na zachód, bo to dłuższa trasa.