gość_2c2b0
2017-09-28 17:21
@tadeuszkominek: nie spodziewam się, że Delta zapłaci cło 220% ...
Jak już to anuluje zamówienie (o co pewnie chodzi Boeing'owi) albo zrobi inny ruch np. samoloty kupi jakiś leasingodawca z Kanady (lub np. Europy) i wynajmie je Delcie.
Z tego co czytałem to Kanada już anulowała swoje wojskowe zamówienia u Boeing.
Ale na razie nic nie słychać w sprawie zamówień cywilnych (np. Air Canada).
tadeuszkominek
2017-09-28 14:25
Przecież tego cła nie płaci Bombardier. Oni to cło przerzucą na klientów czyli ewentualnie Deltę a ci na swoich pasażerów, a więc w większości obywateli USA.
gość_fa553
2017-09-28 09:40
A mnie ciekawi jaka będzie długoterminowa odpowiedź Kanady na takie posunięcie USA?
usuniety
2017-09-27 13:39
Produkcja i sprzedaż samolotów ma niewiele wspólnego z wolnym rynkiem. Granty inwestycyjne, ulgi podatkowe, programy rozwojowe - 10 nazw a chodzi o to samo, czyli transfer pieniędzy publicznych do prywatnych podmiotów.
Na świecie jest kilku liczących się producentów samolotów pasażerskich. Każdy z nich jest dużym pracodawcą, ważnym eksporterem, istotną częścią gospodarki w swoim kraju. I każdy z nich korzysta z mniej lub bardziej ukrytych dotacji. Na to wszystko nakłada się polityka - spory USA (Boeing) z UE (Airbus) czy teraz USA - Kanada (Bombardier).
Taka gra znaczonymi kartami. Wszyscy wiedzą, że przeciwnik oszukuje. Wygrywa ten, który oszukuje lepiej.