gość_ec29c
2017-09-09 15:26
LOT ma kosmicznie wysokie koszty obsługi samolotów, 582,5 mln to 84 zł na pasażera!!!
Dla porównania Ryanair wydaje na obsługę samolotów 1,2 EUR, czyli około 5 zł na pasażera. Nawet Air Berlin był w tej dziedzinie prawie dwa razy tańszy: 11 EUR na pasażera, czyli około 45 zł.
jjemiolo
2017-09-07 15:47
@896a1: jesli nie wszystko jest dla Ciebie zrozumiale to wcale nie znaczy ze artykul jest, jak juz zauwazyl @a430a "nie wart funta klakow". Jak poczytasz dokladnie co Dominik napisal prawie w kazdej dziedzinie, poza czynnikami zewnetrznymi jak ceny paliwa, koszty w LO spadly, jesli uzwglednic wzrost produkcji. Niniejszym, oszczednosci, sugerowane przez Ciebie, juz sie zmaterializowaly. Troszke wiecej uwagi przy czytaniu nie zaszkodzi.
gość_a430a
2017-09-07 13:48
gość_896a1: Świat wie, że LOT miał bardzo duże problemy właśnie przez zabezpieczenie cen paliwa (choć nie tylko). Kiedy ceny nagle spadły, LOT nadal musiał płacić znacznie więcej.
A te zabezpieczenia, to nie są na zawsze, tylko zazwyczaj na nie więcej niż kilkanaście miesięcy do przodu.
Artykuł odnosi się do prawdziwych liczb, w którym momencie jest "nie wart funta kłaków"?
gość_22b23
2017-09-07 13:25
A paliwo do samochodów bez zmian ...
Jak drożeje to łeb na szyje , ale jak obniżka to powolutku delikatnie , po co się śpieszyć ...
gość_896a1
2017-09-07 11:28
Nie znam się, ale komentarz tego eksperta nie jest wart funta kłaków. Świat wie, że LOT prowadzi (bo musi) politykę zabezpieczania cen paliwa - jeśli w danym roku ceny rosną, efektywna cena dla LOT dzięki temu jest niższa, ale jeśli ceny maleją, LOT musi wyrównać bankom, skutkiem czego efektywna cena paliwa dla LOT jest wyższa niż rynkowa i nie odczuwa tego w niższych kosztach. Tu bardziej chodzi o dwie rzeczy: 1) wystarczy nie kraść 2) dbać o każdą złotówkę, jak o swoją na każdym poziomie wzdłuż i wszerz całej struktury organizacyjnej, w każdej podejmowanej decyzji. Ot i cała tajemnica LOT według mnie.