greg0303
2017-02-10 05:49
Lufthansa ma potwierdzone zamówienie 20 sztuk B777-9, oraz opcje i prawa zakupu tego modelu (łącznie 64 sztuki).
Większa pojemność pasażerska skłoniła niemieckiego przewoźnika do wyboru B777-9 zamiast A350-1000, który był również brany pod uwagę.
@krzysiekl: można się zgodzić z tym, że o "premium economy" będziemy słyszeć coraz częściej i to dla różnych linii (nawet Emirates rozważa taką zmianę).
Nie wiadomo natomiast czym dokładnie to będzie w różnych liniach i jak dużo miejsc będzie tak oferowanych.
Np. Delta podobno w swoich A350 zamierza dać aż 48 miejsc "premium" w układzie 2-4-2, przez co mogą to oferować dużo taniej niż w układzie 2-3-2.
Wracając do zamówionych B777X przez Lufthansę: oficjalnie na stronach Boeing.com jest 20 zamówionych sztuk w dniu 17-Nov-2013. Nie ma na razie informacji o realizacji dodatkowych opcji.
Natomiast jeśli First Class w samolotach LH docelowo pozostanie tylko w A340-600, B747-8i oraz A380 to oznaczać to będzie dodatkową promocję dla dużych, czterosilnikowych maszyn.
krzysiekl
2017-02-06 08:14
To jest może przepoczwarzanie a nie likwidacja.
Zamiast klasy pierwszej będzie klasa biznes.
Zamiast obecnej klasy biznes będzie ekonomiczna premium.
Kiedyś oferta w klasie biznes była uboższa (brak miejsc lezących), została ulepszona, teraz historia zatoczy takie małe koło. Tylko nazwy się zmienią. Ciekawe co z cenami.