Lufthansa żegna się z boeingami 737

Lufthansa żegna się z boeingami 737 Boeing 737-300 o rejestracji D-ABEC (“Karlsruhe”), udał się w specjalny rejs o numerze LH9922 z Frankfurtu do Hamburga, podczas którego flota B737 została oficjalnie pożegnana podczas wspólnej uroczystości z Lufthansa Technik. Po ceremonii kapitan i dowódca floty Ulrich Pade wraz z załogą udali się w rejs powrotny do Frankfurtu z grupą dziennikarzy...
03/11/2016 08:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8b63b 2016-11-06 18:26   
gość_8b63b - Profil gość_8b63b
Moi drodzy, sprawa wygląda następująco. Jakościowo rodzina A320 jest zdecydowanie lepsza niż B737. Z drugiej jednak strony Boeing ma tańszą ofertę na B737 i dlatego jest w stanie konkurować z Airbusem. Ot i cała zagadka.
gość_ed33c 2016-11-06 18:15   
gość_ed33c - Profil gość_ed33c
Była i jest presja na europejskich liniach lotniczych z krajów EU aby kupować produkty Airbusa, ale wybór tych maszyn nie gwarantuje wyższych przychodów. KLM opiera flotę na B737, więc LOT też tak może.
demar 2016-11-06 16:41   
demar - Profil demar
@marcowy: sprawdziłem i ani w artykule, ani w komentarzach nie ma bezpośredniego porównania samych samolotów typu A320 do B737.
Moim zdaniem Twoja opinia jest niesprawiedliwa: oba te samoloty w generacjach z tego samego okresu są bardzo porównywalne, a różnice minimalne (np. B737-8 jest o kilka procent dłuższy od A320, natomiast A320 ma o kilka procent szerszą kabinę).

Natomiast zupełnie czymś innym jest przydatność samolotu w europejskich liniach typu LH (czy wspomniane wcześniej AF czy BA).

Podczas prezentacji w Krynicy (2016-09-08) Prezes LOT-u wspomniał (slajd nr 10) o czterech europejskich liniach (Aer Lingus, Austrian, Finnair, TAP Portugal) których potencjał, czy może też sposób radzenia chciałby naśladować. Tak się składa, że wszystkie te cztery linie użytkowały kiedyś B737, a teraz w tym segmencie mają tylko samoloty z rodziny A320 (co może być kluczem do rozwiązania zagadki to fakt, że każda z tych linii ma też A321).
marcowy 2016-11-04 12:17   
marcowy - Profil marcowy
sorry ale piszecie tak jakby A320 było nie wiadomo czym a 737 totalnym shitem
demar 2016-11-04 09:42   
demar - Profil demar
@irkolo: to żaden argument, chyba, że w krótkim terminie (np. do roku).

Przecież kiedyś LH miała we flocie B737, a nie miała A320 i też musiała szkolić pilotów i mechaników. Wybór maszyny ze względu na pilotów czy mechaników ma sens tylko wtedy gdy jest się "pod ścianą" i nie ma czasu na inne manewry. Dlatego wielu rozumie leasing B737-800 do LOT-u. Natomiast szybkie branie B737 MAX jest bardzo mocno dyskusyjne (np. przed zakończeniem eksploatacji B737-400, LOT będzie miał we flocie jednocześnie trzy generacje B737! Czy ktoś pisał o ujednolicaniu floty?).

Natomiast trzeba wspomnieć jak LH szanuje produkt, nawet gdy go wycofuje: #thankyou737. To miłe i jednocześnie pokazuje klasę.
Niektóre wybory w Polsce są tego dokładnym przeciwieństwem - można się przecież rozstawać "z klasą".
irkolo 2016-11-03 12:25   
irkolo - Profil irkolo
LOT ma pilotów i mechaników przeszkolonych na B737. Wprowadzanie do floty A320 byłoby po prostu dużo droższe.
gość_e083a 2016-11-03 12:03   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_e7eae: LH jako pierwsza rozpoczęła użytkowanie A320neo.

Wcale mnie nie dziwi że nie chcą B737 MAX.
Tak samo mnie nie dziwi, że wycofali wszystkie B737, podobnie jak wiele linii w Europie (np. Air France, BA).

@gość_0e06e: postawa LOT mogłaby dziwić, gdyby nie pamięć o polityce.
gość_0e06e 2016-11-03 11:53   
gość_0e06e - Profil gość_0e06e
Niemcy żegnają się z B737 a LOT nadal przy nich trwa.
gość_e7eae 2016-11-03 11:52   
gość_e7eae - Profil gość_e7eae
Dziwi mnie troche, ze LH nie zdecydowala sie na 737 MAX
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy