Zmiana taryfy opłat terminalowych

Zmiana taryfy opłat terminalowych Prezes ULC zatwierdził stawki opłat terminalowych na rok 2009. Obowiązywać będą dwie stawki opłat terminalowych pobieranych przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej za zapewnianie służb żeglugi powietrznej na polskich lotniskach: 610,23 zł dla lotniska Warszawa-Okęcie oraz 888,71 zł dla pozostałych lotnisk, na których Agencja zapewnia służby kontroli ruchu...
15/12/2008 12:13   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_kazim 2008-12-21 07:49   
gosc_kazim - Profil gosc_kazim
Uważam, że nazwa opłata terminalowa jest myląca, nie niewiele wspólnego w terminalem. Co należy się pasażerom za opłatę pasażerską w terminalu ? Zarządzający lotniskiem KTW chce przenieść biura biletowe obsługujące pasażerów w Terminalu B (ruch Schengen) z parteru na 2 piętro. W miejscu biur biletowych ma być podobno powierzchnia komercyjna (sklepy). Uważam, że każdy pasażer w KTW płacąc 32 złote opłaty pasażerskiej powinien mieć możliwość skorzystania z obsługi na parterze terminala.
gosc_gulde 2008-12-18 19:33   
gosc_gulde - Profil gosc_gulde
Mieszkam w Poznaniu i dla mnie jest to jak zwyjkle zlodziejska poolityka warszawki Przeciez i tak latamy ze Star Alliance, wiec jak nie m oze sobie wschod poradzic, to niech przekaze taka informacje do Lufthansy i zrezygnuje z obsługi lotniska na Ławicy Wówczas pozbęda sie kłopotów z prowincją, a obsługa równiez sie poprawi...
cezary 2008-12-15 18:53   
cezary - Profil cezary
gosc_j dlaczego niebo nad Rzeszowem jest droższe niż nad stolycą ? Czyli jak pięknie napisałeś taka alokacja kosztów ?
mimis 2008-12-15 18:51   
mimis - Profil mimis
A, to dzięki gosciu_j (i gralu też) za informacje :).
gosc_J 2008-12-15 17:07   
gosc_J - Profil gosc_J
@mimis: jest specjalne rozporządzenie UE, które mówi, jak rozliczać koszty. Już nie ma jednego wielkiego worka, trzeba rozliczac koszty na odpowiednie fragmenty przestrzeni i te wydatki uzasadniać. Polska jako jeden z pierwszych krajów wdrożyła to rozporządzenie, stąd taka alokacja kosztów i takie stawki.
gral 2008-12-15 16:29   
gral - Profil gral
ależ cezary, moje jest tylko pierwsze zdanie do mimisia :) reszta to ordynarny copy paste z "Informacji PAŻP
w sprawie kampanii prasowej Ryanair dotyczącej
OPŁAT NAWIGACYJNYCH". Literówki też są ich :) A żegluga powietrzna faktycznie brzmi durnowato (po angielsku: air navigation)
cezary 2008-12-15 15:15   
cezary - Profil cezary
gral: żegluga powietrzna... brzmi pięknie.
cezary 2008-12-15 14:34   
cezary - Profil cezary
gral: przeczytałem Twoje wypracowanie. Zgłoś sie koniecznie do konkursu LOT na członka zarządu. Ogłoszenie jest w dzisiejszej Wyborczej, strona 32. Zamiast pracować na wygnaniu będziesz zarabiał kokosy w kraju. I jadł schabowe z zasmarzana kapustą zamiast nogę stołową w IKEA
gral 2008-12-15 14:24   
gral - Profil gral
mimisie: PAŻP twierdzi, że chodzi o koszty... Zróżnicowanie stawek pomiędzy poszczególnymi strefami pobierania opłat w Polsce wynika
przede wszystkim z wielkości ruchu lotniczego obsługiwanego w konkretnych portach
lotniczych. Regulacja prawne jasno określają sposób obliczania stawek jednostkowych, który
opiera się na ilorazie wielkości kosztów zapewniania służb żeglugi powietrznej oraz liczby
jednostek usługowych w danej lokalizacji/strefie pobierania opłat (service units). Koszty
w każdej lokalizacji mogą się różnić, niemniej jednak należy podkreślić, iż w znacznej można
je traktować jako koszt niezależny od wielkości ruchu lotniczego – PAŻP musi zapewnić
służby żeglugi powietrznej niezależnie o liczby wykonywanych operacji poprzez
zaangażowanie odpowiedniej infrastruktury oraz personelu operacyjnego.
Kosz jednostkowy określony dla poszczególnych stref pobierania opłat wynika z kosztów
ponoszonych w związku z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej oraz wielkości ruchu
lotniczego. W chwili obecnej około 48% ruchu lotniczego (przeliczonego na jednostki
usługowe – service units) generowane jest przez Port Lotniczy im. F. Chopina w Warszawie.
Pozostały ruch lotniczy rozkłada się pomiędzy poszczególne porty lotnicze na terenie Polski.
cezary 2008-12-15 13:30   
cezary - Profil cezary
No to Panie Redaktorze Cybulak mydli nam Pan oczy przepisami UE.// mimis: no to teraz krowa w rowie zdurniała do reszty i leży kopytami do góry z obłędem w oczach...
cezary 2008-12-15 13:27   
cezary - Profil cezary
gral: dziekuję za wyjaśnienie. W zamian obiecuję że nic morskiego ani wijacego nie wsadzimy z Ci do wyrka. Tak tylko z aynis żartowalismy...:)
mimis 2008-12-15 13:24   
mimis - Profil mimis
To nie tak. I tak cała kasa ze wszystkich lotnisk idzie do centralnego kotła, a potem kontrolerzy opłacani sąmalutką częścią z tego. "Władni" twierdzą, że takie dzielenie na strefy jest potrzebne w celu inwestycji infrastrukturalnych w portach regionalnych. Tyle że to ani nie wynika z przepisów UE (zauważam, że w Polsce uwielbia się tłumaczyć jakiekolwiek głupie przepisy koniecznością dostosowania się do UE, podczas gdy najczęściej to mydlenie oczu niemające nic wspólnego z rzeczywistością), ani nie ma specjalnego sensu, skoro i tak budżet jest jeden. Może jakiemuś "władnemu" panu chodziło o to, żeby przypadkiem WAW nie straciła zbyt dużo z dominacji? ;)
cezary 2008-12-15 13:23   
cezary - Profil cezary
aha !!!
gral 2008-12-15 13:14   
gral - Profil gral
stąd różnica, że na pensję kontrolera w rzeszowie muszą się zrzucić dwa lądujące tam dziennie samoloty, podczas gdy w wawie taki sam kontroler może w tym czasie obsłużyć ich dwadzieścia dwa.
informacja o konkursie będzie - cierpliwości (hehe zabrzmiałem jakbym był z redakcji)
cezary 2008-12-15 13:08   
cezary - Profil cezary
Za nasilenie ruchu lotniczego i związany z tym stres warszawscy powinni zarabiac wiecej. Czy to jest zaliczane do zawodów, którym należą sie pomostówki czyli wcześniejsze emerytury ? /aha gralu czy gdzieś jest informacja kto w końcu wygrał bilet lotniczy ?
cezary 2008-12-15 13:04   
cezary - Profil cezary
No ale kontroler rzeszowski pensje ma chyba taką samą jak kontroler warszawski, więc skąd ta róznica ?
gral 2008-12-15 13:00   
gral - Profil gral
wydaje mi się, że koszty rozkładają się na Okęciu na więcej samolotów niż w Rzeszowie. Jak w Rzeszowie mamy jeden samolot o 10:00 i drugi o 22:00 to pewnie kontroler i tak musi siedzieć całą dobę.
cezary 2008-12-15 12:49   
cezary - Profil cezary
Czyli czeski film. Nadal nic nie rozumiem. mimiś jesli Polska jest jedna z niewielu jak napisałeś z dwiem strefami opłat to niby dlaczego to wynika z przepisów UE ? Podstawowe pytanie dlaczego lądowanie np w Rzeszowie kosztuje więcej niz na Okęciu ?
mimis 2008-12-15 12:42   
mimis - Profil mimis
Oplata za caly samolot. Dodatkowo do oplaty za kazdego pasazera, bo to za co innego. Jak chodzi o roznice w cenie, to Polska jest jednym z niewielu krajow z dwiema "strefami" oplat, i nie martw sie ze nie rozumiesz, bo nikt poza ludzmi z PAŻP i PPLu tego nie rozumie ;)
cezary 2008-12-15 12:37   
cezary - Profil cezary
A ja zupełnie tego tekstu nie rozumiem. Niech mi ktoś wytłumaczy jak krowie w rowie dlaczego opłaty w lotniskach regionalnych są wyższe niz na Okęciu i co to za opłata? Za cały samolot ? Do tej pory była cały czas mowa opłacie za każdego pasażera.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy