Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_kazim
2008-12-21 07:49
Uważam, że nazwa opłata terminalowa jest myląca, nie niewiele wspólnego w terminalem. Co należy się pasażerom za opłatę pasażerską w terminalu ? Zarządzający lotniskiem KTW chce przenieść biura biletowe obsługujące pasażerów w Terminalu B (ruch Schengen) z parteru na 2 piętro. W miejscu biur biletowych ma być podobno powierzchnia komercyjna (sklepy). Uważam, że każdy pasażer w KTW płacąc 32 złote opłaty pasażerskiej powinien mieć możliwość skorzystania z obsługi na parterze terminala.
gosc_gulde
2008-12-18 19:33
Mieszkam w Poznaniu i dla mnie jest to jak zwyjkle zlodziejska poolityka warszawki Przeciez i tak latamy ze Star Alliance, wiec jak nie m oze sobie wschod poradzic, to niech przekaze taka informacje do Lufthansy i zrezygnuje z obsługi lotniska na Ławicy Wówczas pozbęda sie kłopotów z prowincją, a obsługa równiez sie poprawi...
gosc_j dlaczego niebo nad Rzeszowem jest droższe niż nad stolycą ? Czyli jak pięknie napisałeś taka alokacja kosztów ?
A, to dzięki gosciu_j (i gralu też) za informacje :).
@mimis: jest specjalne rozporządzenie UE, które mówi, jak rozliczać koszty. Już nie ma jednego wielkiego worka, trzeba rozliczac koszty na odpowiednie fragmenty przestrzeni i te wydatki uzasadniać. Polska jako jeden z pierwszych krajów wdrożyła to rozporządzenie, stąd taka alokacja kosztów i takie stawki.
ależ cezary, moje jest tylko pierwsze zdanie do mimisia :) reszta to ordynarny copy paste z "Informacji PAŻP
w sprawie kampanii prasowej Ryanair dotyczącej
OPŁAT NAWIGACYJNYCH". Literówki też są ich :) A żegluga powietrzna faktycznie brzmi durnowato (po angielsku: air navigation)
gral: żegluga powietrzna... brzmi pięknie.
gral: przeczytałem Twoje wypracowanie. Zgłoś sie koniecznie do konkursu LOT na członka zarządu. Ogłoszenie jest w dzisiejszej Wyborczej, strona 32. Zamiast pracować na wygnaniu będziesz zarabiał kokosy w kraju. I jadł schabowe z zasmarzana kapustą zamiast nogę stołową w IKEA
mimisie: PAŻP twierdzi, że chodzi o koszty... Zróżnicowanie stawek pomiędzy poszczególnymi strefami pobierania opłat w Polsce wynika
przede wszystkim z wielkości ruchu lotniczego obsługiwanego w konkretnych portach
lotniczych. Regulacja prawne jasno określają sposób obliczania stawek jednostkowych, który
opiera się na ilorazie wielkości kosztów zapewniania służb żeglugi powietrznej oraz liczby
jednostek usługowych w danej lokalizacji/strefie pobierania opłat (service units). Koszty
w każdej lokalizacji mogą się różnić, niemniej jednak należy podkreślić, iż w znacznej można
je traktować jako koszt niezależny od wielkości ruchu lotniczego – PAŻP musi zapewnić
służby żeglugi powietrznej niezależnie o liczby wykonywanych operacji poprzez
zaangażowanie odpowiedniej infrastruktury oraz personelu operacyjnego.
Kosz jednostkowy określony dla poszczególnych stref pobierania opłat wynika z kosztów
ponoszonych w związku z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej oraz wielkości ruchu
lotniczego. W chwili obecnej około 48% ruchu lotniczego (przeliczonego na jednostki
usługowe – service units) generowane jest przez Port Lotniczy im. F. Chopina w Warszawie.
Pozostały ruch lotniczy rozkłada się pomiędzy poszczególne porty lotnicze na terenie Polski.
No to Panie Redaktorze Cybulak mydli nam Pan oczy przepisami UE.// mimis: no to teraz krowa w rowie zdurniała do reszty i leży kopytami do góry z obłędem w oczach...
gral: dziekuję za wyjaśnienie. W zamian obiecuję że nic morskiego ani wijacego nie wsadzimy z Ci do wyrka. Tak tylko z aynis żartowalismy...:)
To nie tak. I tak cała kasa ze wszystkich lotnisk idzie do centralnego kotła, a potem kontrolerzy opłacani sąmalutką częścią z tego. "Władni" twierdzą, że takie dzielenie na strefy jest potrzebne w celu inwestycji infrastrukturalnych w portach regionalnych. Tyle że to ani nie wynika z przepisów UE (zauważam, że w Polsce uwielbia się tłumaczyć jakiekolwiek głupie przepisy koniecznością dostosowania się do UE, podczas gdy najczęściej to mydlenie oczu niemające nic wspólnego z rzeczywistością), ani nie ma specjalnego sensu, skoro i tak budżet jest jeden. Może jakiemuś "władnemu" panu chodziło o to, żeby przypadkiem WAW nie straciła zbyt dużo z dominacji? ;)
stąd różnica, że na pensję kontrolera w rzeszowie muszą się zrzucić dwa lądujące tam dziennie samoloty, podczas gdy w wawie taki sam kontroler może w tym czasie obsłużyć ich dwadzieścia dwa.
informacja o konkursie będzie - cierpliwości (hehe zabrzmiałem jakbym był z redakcji)
Za nasilenie ruchu lotniczego i związany z tym stres warszawscy powinni zarabiac wiecej. Czy to jest zaliczane do zawodów, którym należą sie pomostówki czyli wcześniejsze emerytury ? /aha gralu czy gdzieś jest informacja kto w końcu wygrał bilet lotniczy ?
No ale kontroler rzeszowski pensje ma chyba taką samą jak kontroler warszawski, więc skąd ta róznica ?
wydaje mi się, że koszty rozkładają się na Okęciu na więcej samolotów niż w Rzeszowie. Jak w Rzeszowie mamy jeden samolot o 10:00 i drugi o 22:00 to pewnie kontroler i tak musi siedzieć całą dobę.
Czyli czeski film. Nadal nic nie rozumiem. mimiś jesli Polska jest jedna z niewielu jak napisałeś z dwiem strefami opłat to niby dlaczego to wynika z przepisów UE ? Podstawowe pytanie dlaczego lądowanie np w Rzeszowie kosztuje więcej niz na Okęciu ?
Oplata za caly samolot. Dodatkowo do oplaty za kazdego pasazera, bo to za co innego. Jak chodzi o roznice w cenie, to Polska jest jednym z niewielu krajow z dwiema "strefami" oplat, i nie martw sie ze nie rozumiesz, bo nikt poza ludzmi z PAŻP i PPLu tego nie rozumie ;)
A ja zupełnie tego tekstu nie rozumiem. Niech mi ktoś wytłumaczy jak krowie w rowie dlaczego opłaty w lotniskach regionalnych są wyższe niz na Okęciu i co to za opłata? Za cały samolot ? Do tej pory była cały czas mowa opłacie za każdego pasażera.