Chris: chodzi o poprzednie dwa twarde ladowania SASu, nie to ostatnie. Stwierdzono, ze nastapila korozja pewnej czesci podwozia. Instrukcje dostarczone przez Bombardiera nie zawieraly informacji dotyczacych serwisowania tej czesci i Bombardier sie do tego przyznal-niekoniecznie na swojej stronie internetowej. Masz racje, ze dochodzenie w sprawie ostatniego ladowania nie zostalo zakonczone. ALE: decyzje o uziemieniu Dashow podjal nie tylko SAS ale takze dunskie ministerstwo transportu a Skandinaviska Tillsynskontoret (urzad lotnictwa Skandynawii) natychmiast wycofal certyfikat operacyjny dla Dashow tego typu. Te wiadomosc podal dziennik Dagens Nyheter, ale oczywiscie nie Bombardier, ktory zachowuje sie bardzo nieodpowiedzialnie. Wyslali swoich wlasnych technikow do Kopenhagi, samoloty byly sprawdzane czesc po czesci, a tu kolejna awaria. Ten samolot mial problemy caly czas: ponad polowa wszystkich ladowan awaryjnych w Kopenhadze w ubieglym roku dotyczyla Dashy, mimo ze obsluguja one jakies 10% ruchu. Stanowisko zajela tez European Aviation Safety Agency - informacja byla na
zobacz link "In regard to the accident of a Dash 8 Q400 aircraft of Scandinavian Airlines at Copenhagen airport on Saturday the European Safety Agency issues the following information:
EASA is very concerned about this most recent Dash 8 Q400 accident and the possible relation with other recent Dash 8 Q400 accidents.
EASA will take all measures to ensure the safety of European passengers and citizens.
The possible cause or causes of this accident are still unknown at the present time. We therefore urge the Danish authorities to inform us immediately of any results from the accident investigation. The Agency offers its assistance in this investigation.
EASA has also called the Canadian authorities and the manufacturer for an immediate crisis meeting to discuss the continued airworthiness of this EASA type-certificate.
In the light of our analysis, we will decide whether to issue a further emergency airworthiness directive or any other appropriate measures for the Dash 8 Q400 aircraft."