Milion pasażerów z Balic

Milion pasażerów z Balic Milionowy pasażer krakowskich Balic w tym roku odleciał wczoraj (02.07) na pokładzie niskokosztowej linii lotniczej Centralwings z rejsem czarterowym do Poznania. Balice są w czołówce najbardziej dynamicznie rozwijających się portów regionalnych. Tylko w dniu 29.06 przyjęto 9 568 pasażerów, a czerwiec br. okazał się kolejnym rekordem pod względem liczby przyjętych...
03/07/2006 12:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_zz 2006-07-05 17:17   
gosc_zz - Profil gosc_zz
faktycznie:) mozna zabukowac sobie jesienny wypad do kopenhagi za 75 EUR
pablo 2006-07-05 17:01   
pablo - Profil pablo
Wy tu sobie gadu-gadu a w Krakowie witamy zobacz link od października będzie latał z Kopenhagi :-)
pablo 2006-07-05 17:01   
pablo - Profil pablo
Wy tu sobie gadu-gadu a w Krakowie witamy zobacz link od października będzie latał z Kopenhagi :-)
gosc_angel 2006-07-05 15:36   
gosc_angel - Profil gosc_angel
Airliner, marqoos_pl, hej etc: dobra wiadomość dla grodu Kraka! Od września Sterling połączy Was z Kopenhagą !
humbak 2006-07-05 13:52   
humbak - Profil humbak
gosc_maciek: alez to nam moze przynosic rozne rzeczy, nie tylko g..., ze sobie tutaj pogadamy. Forum jest wlasnie po to, zeby wymieniac mysli i ... zwiekszac transfer na portalu...
bavok 2006-07-05 13:30   
bavok - Profil bavok
stenus: poniewaz mieli wlasnie bezposrednie polaczenie do miasta Krakow w ktorym odbywaly sie konferencje. Oczywistym plusem jest bezposrednie polaczenie JFK - KRK i to jest jedyny plus, reszta to same minusy jak juz wczesniej napisalem. Teraz lataja kilka razy w roku lufthansa przez Monachium, chociaz w polowie sierpnia przylatuja AirFrance przez Pyrzowice, bo tak wychodzi o wiele taniej, a i komfort obslugi 10 razy lepszy niz w LOT. Natomiast jesli chodzi o bezposrednie polaczenie z KTW do USA to tak rozowo tego nie widze ;) Jak narazie nie ma az takiego zapotrzebowania na loty do USA z KTW, niestety. Moze po roku 2010, gdy cos sie ruszy w sprawie wiz, ale nie wczesniej.
gosc_macie 2006-07-05 13:25   
gosc_macie - Profil gosc_macie
lufthansa zakupi 55 boeingów 737ng.dajcie juz spokój. balice są bliżej krakowa i dzieki temu więcej i tak będą przewożić,a wy gadać mozecie a to i tak wam g... da
humbak 2006-07-05 13:14   
humbak - Profil humbak
Rdzenni Amerykanie lataja do KRK? Nie wiedzialem, ze tylu Indian sie wybiera ogladac "Mala Florencje"? :o) bavok: skoro wychodzilo im drozej leciec LOTem niz LH, to po co kupowali bilety na LOT? Kamil-lotn: Mozliwe, ale jak juz to albo linii ze SkyTeam (powiedzmy Delta), ewentualnie jak ze Stara, to UA lub US, zeby nie dublowac polaczenia LO z KRK do ORD. W kazdym razie byloby milo.
kamil-lotn 2006-07-05 12:00   
kamil-lotn - Profil kamil-lotn
A do 2008 roku z KTW też może będzie jakieś bezpośrednie połączenie do USA.Może troche się pośpieszyłem ale w najbliższych 5 latach coś takiego już mam nadzieję będzie.
bavok 2006-07-05 10:45   
bavok - Profil bavok
Do gosc_Marcin Zakopane: Skoro poczules sie tym urazony to trudno, kompleksy sie leczy :) Klasa business moze byc zapelniona w 100% co nie zmieni tego o czym pisalem w poprzednim poscie. Ja znam kilkunastu rodowitych Amerykanow (bo rdzennych amerykanow raczej nie spotkalem jeszcze, a szkoda bo lubie interesuje sie historia) ktorzy lecieli LOTem do Krakowa i juz nigdy tego nie zrobia, poniewaz wychodzi drozej niz np. Lufthansa z przesiadka w Monachium czy Frankfurcie. PS. Nie pisalem ze LOT ma maly LF na lotach z KRK do USA, ale o pasazerach ktorzy w wiekszosci lataja z Krakowa za wielka wode. Pewnie i tak dostane bana ;-)
gosc_Marci 2006-07-05 07:55   
gosc_Marci - Profil gosc_Marci
Bavok_ Ja jestem "wiesniakiem z podhala" i uwazam Twoje komentaze jako hamskie! Pozdrawiam Wiesniaka ze Slaska. Prosze moderatora o interwencje gdy sie obraza innych. A co do ruchu do Stanow to okolo 30% pasazerow do Krakowa to rdzenni amerykanie dodam dodatkowo ze zwykle na rejsach okolo 50% klasy business jest wypelniona.
humbak 2006-07-05 03:24   
humbak - Profil humbak
Wtrace swoje dwa grosze, bo przygladam sie tej wymianie ciosow. I musze przyznac racje bavokowi, bo pisze rozsadnie, a nie emocjonalnie (przynajmniej nie TAK emocjonalnie, jak Airliner). Krakow to typowa turystyka, pzreciez Katowice nie maja Wawelu, Sukiennic, Kosciola mariackiego, wiec naturalne ejst, ze KRK ma tylu pzrewoznikow dowozacych ludzi chetnych obejrzenia piekna Krakowa. A KTW generuje mase ruchu czarterowego i biznesowego. Ma mniej linii, ale za to liczby w ruchu mowia same za siebie. I bardzo podoba mi sie porownanie bavoka z CGN i DUS. Chlopcy i pzrestancie sie juz okladac torepkami, bo to az niemile dla oczu sie robi.
gosc_raspu 2006-07-05 02:54   
gosc_raspu - Profil gosc_raspu
Bavok bardzo interesujący wywód na temat przekroju klasowego pasażerów kożystających z połączeń atlantyckich PLL LOT. Tylko co z Tego wynika? Co chcesz osiągnąć analizując tak dogłębnie to zagadnienie? Uwaga o tym, że KRK to port lotniczy w większości dla przewoźników LCC mało trafiona bo przewoźników regularnych jest tu jak na razie więcej niż lowcostów. I żeby było bez "wymuszonej wazelinki" - bez pozdrowień z Balic.
kubik 2006-07-05 01:31   
kubik - Profil kubik
mała errata: z KTW lata mniej przewoźników (5) a mamy ok 1/1.5 mln a z KRK lata więcej i też mają ok 1/1.5 mln, więc o czymś to świadczy :) widać gdzie jest większe obłożenie no i zainteresowanie
bavok 2006-07-04 22:03   
bavok - Profil bavok
Airliner: Prawda w oczy kole ze 95% osob lecacych z KRK do USA to wiesniaki z podhala ktorzy to wola zaplacic o wiele wiecej za lot polska tandetna linia lotnicza LOT niz poleciec z jedna przesiadka w np. FRA, LHR czy CDG poniewaz sie przeraza ich spotkanie z odprawa w innym jezykiem niz Polski. Jesli chociaz raz leciales w klasie ekonomicznej LOTu to pewnie byles swiadkiem ciemnoty tych osob, a szczegolnie kobiet po 50-tce. Szkoda slow. Jak LOT dostanie B787 to logicznym faktem jest ze beda wycofywane 767, ale przeciez nie odrazu dostana zamowiona ilosc maszyn i przez okres do ok roku 2011 beda latac z KRK B767. A w tym czasie do WAW i KRK wejda linie z USA jak Delta czy UA i LOT bedzie juz tylko wozil ciemnych polakow nie znajacych angielskiego.
airliner 2006-07-04 21:03   
airliner - Profil airliner
Bavok_ Po pierwsze nie obrazaj mieszkancow Podhala cytat "chyba ze wiesniaki z podhala" to delikatnie piszac nie elegancko z Twojej strony. To ze ktos lata w taki nie inny sposob to jego prywatna sprawa ale ocenianie ludzi w taki sposob swiadczy tylko o kulturze rozmowcy. Po drugie gdy LOT otrzyma pierwsze 787 to automatyczne rozpocznie wycofywanie 767 i proces ten odbywac sie bedzie bardzo szybko poniewaz atualne maszyny nie sa juz pierwszej mlodosci i zrobia to i WAW i KRK.
A to czy Wizz w KTW czy Sky w KRK pierwszy stworzyl baze to bedzie bardziej opowiesc dla historykow a liczy sie terazniejszosc.
bavok 2006-07-04 20:41   
bavok - Profil bavok
Airliner: Nie boli mnie ilosc odprawionych pasazerow przez MPL Balice czy ilosc lini ktore do was lataja poniewaz nie o to tutaj chodzi. Chodzi o podejscie osob z Balic ze Pyrzowice to sol w oku i nalezy lotnisko to sprowadzic na margines, ale dzieki znikomym udzialom PPL w tym porcie szanse na to sa znikome. Specjalnie porownalem KTW do Koloni, a KRK do DUS bo taki uklad bedzie za pare lat u nas na poludniu kraju, gdzie KRK bedzie nastawiony na ruch w 99% pasazerski, a KTW na pasazerski plus cargo i uwierz mi ze zarzadowi GTL to pasuje, a Balic pewnie nie. Airliner rozgranicz te dwa porty w swojej glowie, u was ruch jest generowany w 85% przez turystow i dlatego macie juz 1mln pasazerow, a u nas na Slasku? 10% to turysci. Jesli chodzi o loty do USA to Airliner jestes smieszny z swoja teza "Jak lubisz sie przesiadac to Twoja sprawa (tracic czas i pieniadze)" kazdy kto przynajmniej kilka razy lecial LOT'em do USA nigdy tego nie zrobi (chyba ze wiesniaki z podhala) poniewaz lecac inna linia niz LOT za wielka wode moze i trace 2h na przesiadke, ale mam spokojna glowe ze nie bede musial czekac na lotnisku po pare godzin bo maszyna lotu sie popsula, ze nie wiadomo czy dolece i czy dostane cieply posilek podczas lotu, a i czy mi nogi nie zmarzna bo ogrzewanie padlo jak ostatnio lecialem z ORD do WAW. Piszesz ze 787 beda latac z KRK, zobaczymy bo jak narazie sa opoznienia, a i LOT pewnie bedzie latal swoimi 767 z KRK, no moze raz czy dwa na pokaz. Chcialbym jeszcze zaznaczyc ze to wlasnie KTW byly pierwszym portem z ktorego zaczely latac tanie linie, to u nas powstaja baza W!ZZ, a Balice przez ponad pol roku byly pozbawione tego przywileju.
airliner 2006-07-04 19:29   
airliner - Profil airliner
Kamil-Lotn Jak lubisz sie przesiadac to Twoja sprawa (tracic czas i pieniadze) :) W 2008 beda juz latac nowiutkimi Boeingami 787 Dreamliner :)
kamil-lotn 2006-07-04 19:19   
kamil-lotn - Profil kamil-lotn
Co z tego, że z Krakowa LOT lata do USA starymi 767?Ja wolę lecieć z KTW przez Frankfurt do USA nowoczesnym Airbusem!KTW ma już prawie nowiuteńki terminal, a Wy co - narazie nic!
airliner 2006-07-04 18:47   
airliner - Profil airliner
Bavok jesteś uparty jak...
Chciałem być miły, ale wildze ze z Tobą niestety się nie da.
W tym roku Balice odprawią
1mln pasażerów więcej niż KTW i tutaj Cię boli.
Bavok twoja znajomość statystyk jest porażająca piszesz ze z KTW wyrośnie druga Kolonia, która odprawiła 8mln pasażerów w 2004 roku natomiast lotnisko w Dusseldorfie porównywane do Krakowa odprawiło 15mln pasażerów. Wiec różnica na kozysc DUS to 7mln i niech taka różnica pozostanie, pomiędzy KRK a KTW.
Znajomość tematu także jest bardzo powierzchowna, bo gdy w KTW był LOT,Lufthansa i przypominana przez Ciebie Air Polonia to do Krakowa łatały już samoloty LOTu (także do USA),Austrian Airlines,British Airways,Swissair oraz Malev-u.
Dlaczego 16 przewoźników takich jak Ryanair,EasyJet,SkyEurope,Norwegia,EuroLOT,Finnair,CSA,Malev,Lufthansa,Centralwings,Aer Lingus,LOT,DirectFly,Germanwings,Alitalia oraz Austrian lataj lata z Krakowa a nie z Katowic (do KTW lata 5 linii EuroLOT,Wizz,Lufthansa,Air France oraz Centralwings).

Wildze ze u Ciebie frustracja rośnie „Tak wiec Airliner nikt nie potrzebuje tutaj twoich pozdrowien i wymuszonej wazelinki” a szkoda.
Ale to juz Twoj prywatny problem...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy