Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@ortler: jeśli chodzi nam o ten sam namiot, to był on podczas Euro 2012 przy Terminalu Krajowym (T2) wtedy, gdy operował OLT Express.
From: Ortler. To: gosc_4098b et al.
Przyczyna skromnej oferty czarterowej KRK jest bardzo banalna. Czartery realizowane są głównie w wakacyjnych miesiącach letnich, tj. w okresie, gdy przepustowość terminala KRK jest przekroczona (na jednej z witryn ULC znalazłem informację o przepustowości KRK = 3.09 mln PAX, natomiast za rok 2013 było w KRK > 3.6 mln PAX). W takiej sytuacji (podobno w lipcu i sierpniu musiano w KRK stawiać dodatkowy namiot, choć osobiście tego nie widziałem) obsługa dużej ilości czarterów letnich jest po prostu niemożliwa z przyczyn czysto technicznych. Przypuszczam, że po zakończeniu gruntownej przebudowy terminala, a więc poczynając od przyszłego roku, KRK zacznie stopniowo 'wysysać' czartery z KTW. Nadmieniam, że obydwa porty lotnicze, choć konkurują ze sobą, to w dużej mierze się uzupełniają, a mieszkańcy zarówno Małopolski jak i Górnego Śląska, a także Regionu Dąbrowskiego (to przecież nie Śląsk !) w zależności od potrzeb korzystają zarówno z KRK i KTW.
gosc_9ea26
2014-02-05 09:10
Do gościa e156f, Twoje argumenty są delikatnie mówiąc bez sensu. Najnowsze dane pokazują że średnia pensja w Krk jest większa niż w Ktw. Co więcej, lecąc ze starego terminala w Ktw, czułem się znacznie mniej "komfortowo" niż nawet w kurniku Krk. Po prostu dziwi fakt, że mimo relatywnie dużej liczby kierunków rozkladowych (znacznie większej niż w Ktw) oferta czarterowa jest marna (juz Poz ma lepsza). Być może chodzi o to, że Krk nie ma póki co możliwości przyjmowania dużej ilości czarterów (z powodu małej przepustowości) co zmieni się po rozbudowie?
gosc_e156f
2014-02-04 17:04
do gosc_4098b ! Bo województwo ślaskie jest nieporównywalnie bogatsze niż małopolskie! Więc logiczne, że wiecej ludzi korzysta z wypoczynku lotniczego. Dodatkowo zaplecze jest w KTW nieporównywalnie większe, bardziej komfortowe i europejskie niż w KRK!Więc odpowiedz już znasz! : )
gosc_2c4d1
2014-02-04 15:01
co do artykul gościa 4 aa02 uważam ze Katwice zarobily by na czarterach a Warszawa nic nie robi dla Lublina tylko korzysta z ich pasazerow a dla Katowic to jest z czarterow 50 tys pasazerow gra warta
gosc_4098b
2014-02-04 09:12
Tylko dlaczego oferta czarterowa z KTW jest nieporównywalnie większa niż z KRK?
gosc_78ad4
2014-02-04 08:32
misiok: nie ty jeden. Od nas to mozna co najwyzej na wakacje poleciec a potem to d..a
No właśnie, latam z Krakowa, bo Wizz nie obsługuje interesującego mnie kierunku.
gosc_48014
2014-02-03 23:29
A mi sie wydaje ze ktos celowo podbija temat lotnisko KTW a KRK....tylko po co ....to tak jak z wyzszoscia Sw.Wielkanocnych nad Bozym Narodzeniem...i tak przewoźnik decyduje skąd chce latać ....a my możemy sobie chcieć i tyle
gosc_b6ac5
2014-02-03 22:49
Ale Wizzair jeszcze nie zapowiedział żadnych nowych kierunków z Katowic, a nie wierzę, że ten piąty samolot pójdzie w całości na zwiększenie częstotliwości. W ogóle Wizzair ostatnio milczy, ale strasznie wcześnie się zapowiedzieli z rozwojem w 2014: już jesienią było wiadomo o nowych bazach w Lwowie i Krajowej, nowych samolotach w Sofii, Wilnie, Warszawie, Skopje i Katowicach. Tylko żadnych nowych kierunków z Katowic...
gosc_351f3
2014-02-03 21:44
w sumie od czerwca w ktw wizz ma zbazować 5-tą maszynę także zobaczymy jak to będzie.
gosc_31e53
2014-02-03 21:38
Spokojnie KTW sobie poradzi.Ruch czarterowy zawsze tutaj jest duzy.Obawiam sie tylko o zmniejszenie polaczen WIZZ a to grozi wszystkim portom z ktorych operuje.Bedzie weryfikacja siatki polaczen !
gosc_894b1
2014-02-03 21:22
Mieszkam na Śląsku i martwi mnie to co się u Nas dzieje. Co mam pisać że super, skoro jest kiepsko? Czy chce czy nie chce musze jeździć do Balic bo nie dostane się do MUC. Żenada, żeby ze Śląska nie dostać się do drugiego najwiekszego niemieckiego lotniska.
Po raz kolejny o wynikach Katowic wypowiadają się chyba tylko mieszkańcy Krakowa :) Ciekawe, że nie ma porównań z Gdańskiem, Wrocławiem czy Modlinem :) Macie jakąś fobię?
gosc_1b06b
2014-02-03 17:26
gosc_12336: absolutnie masz rację, LF znacząco spadł w KTW. Tym bardziej jest to zaskakujące ponieważ loty czarterowe to najczęściej są wypełnione do ostatniego miejsca, czyli w lotach regularnych musi być słabo. Tym bardziej że Wizz by zarabiać potrzebuje i sprzedawać w wysokich cenach i z wysokim wypełnieniem.
Ale za to KTW podali wyniki jako pierwsi na p.com:)
A KRK 9% mimo tylu mglistych poranków. Prawie 2x więcej PAX niż KTW
gosc_12336
2014-02-03 15:00
Wzrost o 65 pasażerów jest zrobiony na dodatkowych 200 operacjach lotniczych- pokazuje to skalę przekierowań oraz ewidentnie zmniejszony " load factor" samolotów.
Dziwna teoria panuje w tym porcie , że realizacja tych inwestycji "rozrusza" port. Nic bardziej mylnego.Pasażerowie latają tam gdzie są interesy lub turystycznie. KTW nie spęłniają żadnego z tych warunków. Brawo , władze samorządowe oraz zarząd lotniska - nic tylko marnotrawić pieniądze. No i brawo Przewodniczący Rady Nadzorczej - Prezes Węglokoksu.
Bo rok temu nie bylo przekierowan... Ech...