Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_7e329
2013-06-13 17:49
Dzisjai bedzie sie odbywal C-1 flight
gosc_8a64a
2013-06-13 14:13
gosc_08a6a A czy RR rowiazal swoje problemy z silnikami?
gosc_08a6a
2013-06-13 09:18
A czy GE rozwiązał już problem z rozsypującą się turbiną (Air India case)? Wyglądało to bardzo groźnie, potem ogłoszono, że wszystkie GeNXy muszą przejść obowiązkową modyfikację , później nastąpiła cisza, jakby jakiś zakaz informowania. Czy te modyfikacje już się zakończyły i czy wymagały wymiany wszystkich silników GE w eksploatacji?
speedbird
2013-06-13 07:50
Zamówienie 787 z silnikami RR przez PLL LOT było decyzją czysto polityczną. Chodziło o to, żeby pokazać Unii, że mimo, że wybrano samolot amerykańskiego producenta, to jednak z silnikami europejskimi. Już w momencie dokonywania wyboru przez LOT wiadomo było, że silniki GE będą mieć nieco niższe zużycie paliwa niż RR. Ok kolegów z LOT-u wiem, że Export Import Bank of the United States nie mógł zrozumieć, dlaczego LOT wybrał wybrali Rolls-Royca, a nie General Electric. Przy okazji polecam zapoznanie się z poniższym tekstem (patrz link).
zobacz link
usuniety
2013-06-12 23:09
Co do Arbuza, to niebyłbym sobą gdybym niedolał oliwy do ognia. A320 też kiedyś miał niemałe problemy.Kiedyś zapytałem:"A ja tylko pozwolę się zapytać grzecznie - skąd moderator ma dane odnośnie awaryjności Boeing 737 NG vs.A320? " to Szanowny Pan Moderator odpowiedział mi w taki sposób:"Komentarz moderatora: Dane od przewoźników, techniki oraz rozmów z różnymi osobami podczas salonów lotniczych :) Do tego dochodzi po 7 latach korozja w okolicach skrzydeł A320. Oczywiście to są prywatne rozmowy, a oficjalnie ten temat nie istnieje, a portal Flightglobal po opublikowaniu takiej informacji w 2006 roku prawie spotkał się w sądzie z Airbusem." Ostatnie zdanie po przecinku to śmiech na sali.
gosc_01b2e
2013-06-12 22:14
@gosc_6f2d7: w Airbusie A380 wybuchały silniki, ciekło paliwo, pękały skrzydła i wszyscy pieją, że to najlepszy samolot, bo Airbus... w nowym, zbudowanym pod wieloma względami w zupełnie nowym samolocie, który wyprodukował Boeing zdarzają się błędy, niedociągnięcia, jak w każdym innym. Boeing 737, czy Airbusy A320 też przechodziły swoje kryzysy wieku
Marudy zaczynają znowu swoje jak Adrian F. że złe niedobre i nic z tego nie będzie .
gosc_64726
2013-06-12 14:34
Jestem ciekawy czy Boeing go wezmie na Paris Air show za tydzie. Ja mysle ze tak.
@piotrek737: czy mozesz jakos udokumentowac wyzszosc silnikow innych firm (czyli P&W oraz GE) nad RR ?
piotrek737
2013-06-12 12:21
gosc_6f2d7: Bez przesady, że samolot ten jest takim znowu gwoździem do trumny... Takowymi były i są zarządy, które kierują tą firmą od 2003 roku.
piotrek737
2013-06-12 12:19
camilio: Od dawna wiadomo, że silniki RR nie należą do jakiś super dobrych ;)
gosc_6f2d7
2013-06-12 11:34
ten przereklamowyny hamerykanski bubel zaliczy pewnie jeszcze nie jedna wtope. Mial byc dla LOT lekiem na wszystko a bedzie jednym z kilku gwozdzi do jego trumny.
Tymczasem jeden z japońskich 787 zanotował właśnie awarię silnika...
krzysiekl
2013-06-12 11:02
@bagi ale fakt faktem życzyłbym nam aby LOT działał tak jak Ethiopian i miał taką siatkę połączeń jak oni. oraz wyniki.
@bagi: zwiazek prawdopodobnie taki, ze maja wykwalifikowanych pracownikow, ktorzy sa nisko oplacani w porownaniu z osobami z innych krajow posiadajacymi podobne kwalifikacje.
Sauvi: A jaki to ma zwizek z decyzja Boeinga?
gosc_a84bb: A jak zrozumiesz, ze wiekszosc swiatowego outsourcingu jest skoncentrowana w Indiach, Filipinach, etc... Do tego polozenie geograficzne tez pewnie mialo znaczenie!
@gosc_a84bb. za to etiopskie linie lotnicze maja sie duzo lepiej niz LOT, sa jednym z wiekszych przewoznikow na kontynencie afrykanskim i otwieraja huby w innych krajach poza Etiopia.
gosc_5da1c
2013-06-12 10:17
chmurka - Bo jeden z samolotów robi za treningowy. Na czymś piloci muszą się uczyć zanim zasiądą za sterami samolotu wykonującego lot handlowy.
@chmurka: o ile mi wiadomo, uzywany jest do szkolenia zalog, odbywa sie to glownie w Bydgoszczy.
Tylko, ze jeden z trzech dostepnych juz w LOCie Dreamlinerow wciaz nie lata handlowo. Pytanie, dlaczego?