×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.

lub

Kalendarz lotów został ukryty przez użytkownika.

15/12/2018 03:00

Powietrzna ciężarówka - życie pilota cargo

Ostatnio gadaliśmy z kolegą pilotem o naszych lotach cargo. Wiele osób, również pilotów, którzy latają tylko z pasażerami, nie mają do końca świadomości jak równie wymagające i interesujące jest to latanie... a czasami nawet ciekawsze.
Przypomina mi się jeden lot dla dużego koncernu samochodów terenowych produkowanych w Anglii od 1948 roku. Lot odbywał się na trasie Kolonia - Birmingham .

[Kontynuacja wpisu]
Lot był dość nietypowy,bo mieliśmy nietypowy ładunek. Dostaliśmy informacje od działu operacyjnego w firmie, źe będą to 3 palety po 600kg każda. Szybki strzał. Załadunek... start... lecimy 2h , rozładowanie i wracamy do Warszawy. Problem niestety...
26/07/2018 18:23

Helsinki

Godzina 3.50. Budzik zaczyna dzwonić. O tej porze zazwyczaj wstają albo osoby dojeżdżające na 6 rano do pracy albo osoby, które gdzieś lecą porannym lotem...na przykład na wakacje. W moim przypadku to wyjazd służbowy ma symulator.Cały personel latający zgodnie z przepisami międzynarodowymi w przewozie lotniczym pasażerskim, musi co pół roku przejść szkolenie na symulatorze. Nie ma wyjątków. Czasami może być częściej, zależy od firmy lotniczej, ale nie mniej jak 2 razy do roku.Jestem już spakowany, także wsiadam w samochód i jadę na lotnisko w Warszawie. Dojazd o tej porze zajmuje nie dłużej niż 40 minut. Dzisiaj mam szczęście, bo zawozi mnie tata. Strefa „Kiss & Fly „ pozwala na szybki dojazd na terminal odlotów i wypakowanie walizek. Szybki uścisk dłoni, poklepanie po ramieniu i czekam na bilet w hali odlotów. Dziś lece niemieckim przewoźnikiem do Helsinek przez Monachium. Nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie fakt ze lecę na zachód żeby później przesiąść się na samolot na północny wschód.. Firma musi trochę zaoszczędzić, a...
15/03/2018 16:00

[13.03.18] TAT - mała usterka po starcie

Poranek. Po starcie z pasa 31R mocny zakręt w prawo, kierując się w stronę granicy węgiersko rumuńskiej. Piękna pogoda. Jeszcze szybki rzut oka na Budapeszt z góry i lecimy do Cluj Napoca. Wznosimy się na początku na 4 km.  Dostajemy po chwili wektory zamiast skrótu (DCT), z powodu aktywnej strefy...
23/11/2016 14:10

Maj - podsumowanie miesiąca [31.05.2015]

Maj w tym roku znowu był intensywny, jeżeli chodzi o latanie. Większość godzin, które miałem przydzielone na ten rok (latałem od lutego), wylatałem w maju. Mimo kiepskich pogód, burz i zimnych dni kończących ten miesiąc, do logbooka wpisałem 19:45 h. W połowie miesiąca udało się też wykonać lot...
23/11/2016 14:07

ATPL(A) exam theroy passed [23.04.2015]

Ostatnie kliknięcie „Zakończ egzamin” – emocje sięgają zenitu i koniec. 14 egzaminów zaliczonych. Chciałoby się powiedzieć, że dzisiaj będę to opijał – ale w moim przypadku po kilku kieliszkach bym odleciał, więc zakończy się na odpoczynku.  Cała nauka sprawiła mi wiele przyjemności i można powiedzieć, że dużo się dowiedziałem nowego. Średni wynik 87 %. Najważniejsze to tą wiedzę wykorzystać w przyszłości.Na początku października zacząłem od przedmiotów jak Air Law, Mass&Balance, Operational procedures.  Osobiście polecam bazę e-atpl, która jest prosta, łatwa i ma dużo wyjaśnień. Cześć pilotów z mojego roku również uczyła się z Aviation Exam i również sobie chwali bazę – jest tam więcej pytań (które lepiej przygotują Cię do egzaminu), co nie oznacza, że się pokrywają.  Podczas oczekiwania na egzamin w listopadzie usłyszałem od jednego mężczyzny, że jest też baza niemiecka (po...
23/11/2016 14:03

Depułtycze królewskie... [27.03.2015]

...LOT001 estabilished ILS 21. Wydawać by się mogło, że ten  zwrot  nie powinien się w ogóle przytrafić. Ale spójrzmy na to z innej strony. Przez ostatnie 2 dni samoloty na lub z lotniska EPCD wykonały łącznie około 120 operacji lotniczych.  (nie wliczając w to samolotów nie należących do PWSZ). Dużo, prawda? Operacja lotnicza to 1 start lub 1 lądowanie. Dodając do tego wylatane godziny przez wszystkie samoloty należące do PWSZ Chełm, czyli 50 godzin, daje nam...
23/11/2016 14:01

Początek lotniczego sezonu 2015

Czołem w Nowym Roku 2015 ! Przede mną nowe wyzwania i szkolenia, ale na pewno doładowane mocną lotniczą dawką energii. Do tej pory zawsze składało się tak, że sezon lotniczy zaczynałem najwcześniej w kwietniu.  Chyba raz się zdarzyły loty szybowcem w marcu. Sezon lotniczy 2015 zaczął się o wiele szybciej. Co więcej to był pierwszy słoneczny i bezwietrzny dzień, który mógł zostać wykorzystany do...
23/11/2016 13:59

Jesienny listopad (11.11.2014)

Co może być przyjemniejszego od latania samemu? Na pewno latanie z pasażerem, który ma ochotę pooglądać  świat z innej perspektywy.  A co może być przyjemniejszego od latania z pasażerem? Latanie z pasażerem, który nigdy nie widział świata z lotu ptaka i to jego pierwszy lot w życiu.Wczoraj...
05/06/2015 15:16

In the air - 14 luty 2015

Słoneczne dni w ostatnich dniach spowodowane były wyżem  znad Finlandii przesuwającym się na południowy wschód w stronę Ukrainy. Wyż oczywiście przyniósł wysyp pilotów General Aviation na lotniskach aeroklubowych w całej Polsce. Wszyscy do maszyn, jak to się mówi!...

(function (i, s, o, g, r, a, m ) { i['GoogleAnalyticsObject'] = r; i[r] = i[r] || function ( ) { (i[r].q = i[r].q || []).push(argumen ts) }, i[r].l = 1 * new Date (); a = s.createElement( o), m = s.getElementsByTagName(o)[ 0]; a.async = 1; a.src = g; m.parentNode.insertBefore(a, m) })(window, document, 'script', '//www.google-analytics.com/analytics.js', 'ga' ); ga('create', 'UA-751382-1', 'auto '); ga('send', 'pageview ');