Microsoft Flight Simulator: Nadchodzi nowa odsłona popularnej gry

Bartłomiej Morga - Profil Bartłomiej Morga
15 listopada 2019 17:52
6 komentarzy
Lada moment światło dzienne ujrzy kolejna edycja kultowego symulatora, który dzięki zastosowanym w nim nowinkom technologicznym, cieszy się mianem jednej z najbardziej wyczekiwanych pozycji na rynku gier.
Reklama

Historia Microsoft Flight Simulator jest dość długa - pierwsze wydanie popularnego symulatora ujrzało światło dzienne na przełomie lat 70. i 80. i od tego czasu, średnio co dwa lata, na rynku pojawiała się kolejna edycja gry. Ta utrzymująca się powtarzalność została zachwiana na początku obecnego wieku, gdy Microsoft zamknął Aces Game Studio - studio gier zajmujące się rozwojem m.in. właśnie popularnego symulatora lotów - z tego powodu po 2006 roku, w którym wydany został Microsoft Flight Simulator X, świat symulatorów nie doczekał się już kolejnej gry z serii będącej rozwinięciem projektu, a jedynie "lekkiego odświeżenia", czyli udostępnienia poprawionej wersji FSX w serwisie Steam, co miało miejsce w 2014 roku.


Teraz Microsoft powraca z zupełnie nową odsłoną gry, która ma dać popis technicznych możliwości giganta z Redmond, oraz współpracującego z nim francuskiego studia Asobo. Oszałamiająca grafika, jaką zobaczyć można było już na udostępnianych w czasie produkcji materiałach, jest dumą twórców, i wynika m.in. z ilości zgromadzonych danych - jest ich aż dwa petabajty (1 PB to 1024 TB). Taki zasób wymusił oczywiście umieszczenie ich w chmurze - w tym wypadku w Microsoft Azure. Zasada działania jest stosunkowo prosta - dane dotyczące otaczającego nas terenu będą podczas trwania rozgrywki wczytywane na bieżąco z chmury. Warto zauważyć jednak, że pochodzą one nie z popularnych Google Maps, a z należących do Microsoftu Bing Maps.


Azure i Bing Maps mają ze sobą ściśle współpracować - sztuczna inteligencja będzie analizować mapę w grze i nanosić na nie tekstury pozyskane techniką fotogrametrii lotniczej. Choć wybór takiego rozwiązania wydaje się nieść za sobą konieczność posiadania szybkiego łącza internetowego, to producenci zapewniają - możliwa będzie również gra w trybie offline, z wyłączeniem najwyższych ustawień graficznych. Twórcy obiecują też, iż pozyskiwanie danych z chmury w trakcie gry nie oznacza, że podczas lotów będziemy dostrzegać tworzące się dopiero co warstwy - widoczność terenu w ma sięgać 600 kilometrów.


Ciekawostką jest także obraz jaki dostrzeżemy ponad kabiną samolotu. Niebo będzie bowiem symulowane i w zależności od regionu świata dostrzeżemy jego różny odcień, podyktowany zresztą takimi aspektami jak zanieczyszczenie powietrza, czy wysokość położenia słońca w zależności od pory dnia i roku. Z kolei pogoda w grze w podstawowym trybie będzie pochodzić... z aktualnych prognoz przedstawianych przez Bing z poszczególnych rejonów świata. Oznacza to nic innego, że jeśli za oknem gracza w danym momencie będzie padać, to w grze - pod warunkiem oczywiście, że zdecydujemy się na przelot w sąsiedztwie - również zobaczymy opad - deszczu, gradu bądź śniegu.


Gracze będą mieli do dyspozycji samoloty kilkunastu producentów, w tym dwóch największych, czyli Airbusa i Boeinga. Z udostępnianych materiałów wynika, że zostały one odwzorowane równie doskonale jak poszczególne rejony świata.

Gra dostępna będzie na konsoli Xbox i PC. Do sprzedaży trafi w przyszłym roku.

fot. mat. prasowe
Reklama

Ostatnie komentarze

 - Profil gość
gość_788f3 2019-11-16 12:18   
gość_788f3 - Profil gość_788f3
gość_b8685: Ma być zarówno na Xbox jak i PC
gość_b8685 2019-11-16 10:29   
gość_b8685 - Profil gość_b8685
To chyba na X-boxa , więc wymagania nie mogą być super duże. No i raczej produkcja zatem pozostanie w sferze "gierek". Jest jeszcze Prepar 3D od Lockheeda
Morgi25 2019-11-16 09:19   
Morgi25 - Profil Morgi25
@gość_39890 To prawda, drobne niedopatrzenie... :)
 - Profil gość
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama