Sky Europe na skraju bankrutctwa
Linia lotnicza Sky Europe prawdopodobnie bedzie musiała ogłosić niewypłacalność. Terminy do zapłaty kredytów w wysokości 25 mln € były co chwile przesuwane. Główny aktionariusz ,,York´´ wyznaczył ostatnią date na spłate kredytu do 15.12.2008. Jeżeli SkyEurope nie zapłaci, York będzie mógł przejąć linie za symboliczne 1€. Poza tym linia od miesięcy nie płaci za leasing samolotów. Firma leasingowa GECAS grozi że zabierze 12 samolotów (z 15) jeżeli Sky Europe nie zapłaci zaległych rat. W ostatnich trzech kwartałach Sky Europe zrobił 45,4 mln € strat. [Zródło: airline-bewrtungen.eu i aero.de]
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
stenusie: ostatnio leciałem BTS - DUB (wrzesien) i mimo braku konkurencji na pokladzie łącznie z załogą było 27 osób - jak na LCC to chyba bardzo marny wynik, a obserwując odprawy na inne loty, mieli raczej mało paxów. Szkoda ich - bo są fajną linią, ale latając na "pusto" nie zarobią...
korrado: Pozwole sie z Toba nie zgodzic. Akurat w PRG i VIE SkyEurope ma mniejsza konkurencje niz w KRK czy BUD. Pzrede wszystkim z punktu widzenia innych LCC. aquirre: Masz chyba na mysli nie zalozycieli, ale obecnego prezesa NE. Skowronek i Mandl chyba nie mieli nic wspolnego z Virgin Express, za to Bitter i owszem.
No coż, założyciele NE to samo zrobili kiedyś z Virgin Express - rozkręcili nie za bardzo dbając o wyniki i sprzedali. Tu też powtózryli manewr, a następni nie za bardzo sobie poradzili. W odróżnieiu od W6 postawili też na turystykę a nie gastarbeiterów, przez co poza wakacjami nie mieli dochodowych tras, o czym świadczą ich niskie ceny biletów z KRK nie tak długo przed odlotem.
Moim zdaniem to też kwestia złego zarządzania linią. No i marketingu - kiepsko się reklamują, ich strona przez dłuższy okres czasu nie działała poprawnie, taryfy rzadko są konkurencyjne cenowo.
korrado, rynki może i bardziej konkurencyjne, ale ludzie bogatsi i skłonni więcej płacić za bilety (a w VIE znacznie więcej).
korrado: Tego się chyba nigdy nie dowiemy...
stenus: Zdecydowanie tak.
korrado: Uwazasz, ze PRG i VIE sa bardziej konkurencyjne niz KRK i BUD?
Zastanawia mnie, czy padli tylko ofiarą kryzysu, czy też może decyzja o wyprowadzce z Budapesztu i Krakowa na znacznie bardziej konkurencyjne rynki nie była właściwa.
Ciąg dalszy poprzedniej wypowiedzi. W przypadku osób fizycznych zastosowanie ma kodeks postępowania cywilnego...
Sporo nimi latałem i też mi ich żal. Bardzo fajne linie. Upadek już chyba wiadomy od miesięcy - nie wyciągną się sami z tego bagna, potrzebują inwestora ale wątpię żeby kogoś znaleźli, z takimi długami...
ostenburg
2008-12-04 17:20
bardzo lubilem NE, fajnie sie z nimi latalo bezposrednio na glowne lotniska. super destynacje i niskie ceny
Ja nie jestem z KRK, a "czuje sentyment" do NE. :o) Bardzo mi sie ta linia podoba. I szkoda, ze ma klopoty. I zgadzam sie z mirasem, mimo ze mnie juz ich sytuacja bezposrednio nie dotyczy.
Panowie: poczekajcie aż Sky upadnie i dopiero wówczas róbcie kondukt żałobny. Jeszcze latają i oby ten stan utrzymywał się jak najdłużej!!!
stenusie: to nie dłużnik ogłasza upadłość, tylko sąd na wniosek dłużnika lub wierzycieli o ogłoszeniu upadłości, a sprawa dot osób prawnych a nie fizycznych.
wojtku: to tez ;) kilkakrotnie lecialem Sky'em i zawsze bylem zadowolony.
Chyba wszyscy forumowicze z Krakowa mają do nich sentyment :)
szkoda mi NE - jak dla mnie jest to LCC z klasa. Ciekawe jak ta sytuacja sie rozegra... Mam nadzieje, ze nie uslyszymy niebawem wiadomosci o bankructwie NE
zgodze sie z wojtkiem. Maja u mnie nr 1 zaraz przed wizzem!!