Zmiana prezesa w Balicach

Cały artykuł jest w Krakowskiej części gazety wyborczej.
30/01/2008 09:50  
gość_e1b12
gość_e1b12 - Profil gość_e1b12
paolo-79 2008-01-30 20:29   
paolo-79 - Profil paolo-79
od 2 lat pierwsza dobra wiadomosc z kurnika...w epoce wielkich szans w air branzy i idealnych warunkow ten czlowiek zrobil z KRK byle jakie lotnisko bez znaczenia,ktoe seryjnie opuszczaja kompanie lotnicze...BASTA!szkoda Krakowa!
SZOT 2008-01-30 13:45   
SZOT - Profil SZOT
właśnie, rozprawa z adwokatem i obrońcą ;-)
jaris 2008-01-30 13:28   
jaris - Profil jaris
szot: super pomysł ale wydaje mi sie, ze on i tak by nie przyszedł... a w szczególności teraz jak prasa spekuluje o jego odejściu. Moglibysmy przeprowadzi z nim powazną rozmowe :)
szot 2008-01-30 13:23   
szot - Profil szot
No słuchajcie, może poprosimy Pana Kamińskiego na nasze spotkanko, co? hihi
jaris 2008-01-30 13:00   
jaris - Profil jaris
nareszcie skończą sie nie udolne rządy p. Kamińskiego i Kraków będzie miał szansę na lepsze zarządzanie i lepszy rozwój.
miras 2008-01-30 12:45   
miras - Profil miras
SZOT: z tego tworu jakim była spółka Krakowski Port Lotniczy nic nie wszyło, kompletnie nic. Ale istniała jakieś 3 lata i nie przypuszczam, żeby ktoś przez ten czas pracował tam charytatywnie ;]
tomekk-81 2008-01-30 12:45   
tomekk-81 - Profil tomekk-81
To ja jeszcze poproszę o wymianę na Łódzkim Lotnisku, bo już żal patrzeć na tracone szanse...
SZOT 2008-01-30 12:36   
SZOT - Profil SZOT
miras: pamiętam, pamiętam i patrzyłem na to optymistycznie a powiało później już samym pesymizmem...
miras 2008-01-30 12:24   
miras - Profil miras
SZOT: nie wiem czy sobie przypominasz, ale w Krakowie kilka lat temu istniała spółka Krakowski Port Lotniczy, powołana przez miasto, która miała zająć się sprowadzeniem tanich przewoźników. Mieli wybudować terminal itp. Spółka miała swojego prezesa ;] Oczywiście z tego wszystkiego nic nie wyszło.
SZOT 2008-01-30 12:10   
SZOT - Profil SZOT
miras: masz rację w 100%; tak właśnie u nas w Polsce jest - nachapać się pieniędzy i iść po namniejszej linii oporu, aby się czasem nie przepracować za bardzo; coś mnie trafia!
miras 2008-01-30 12:02   
miras - Profil miras
pasazer: we wszystkich spółkach w których skarb państwa ma jakiś udział tak jest że ludzie są z politycznego nadania. W przypadku Modlina powinno być tak, że panowie prezesi, wiceprezesi, powinni brać wygnagrodzenie, za swoją "niewątpliwie ciężką pracę" dopiero od momentu, kiedy wyląduje tam pierwszy samolot z pasażerami.
SZOT 2008-01-30 11:30   
SZOT - Profil SZOT
Z Modlinem to nie ma szans - jak ten port zacznie sprawnie działać to pójdę pieszo na to lotnisko z intencją przebłagalną za moje wątpliwości ;-)
SZOT 2008-01-30 11:21   
SZOT - Profil SZOT
Brawo!!! Koniec z nieudacznictwem w zarządzaniu portem Balice!
miras 2008-01-30 10:59   
miras - Profil miras
Najwyższy czas na pożegnanie pana Kamieńskiego. Od samego początku jego urzędowania, można było usłyszeć, co będzie na lotnisku. Minęły dwa lata i NIC. W dwa lata można wybudować terminal do obsługi 10 milionów pasażerów, a nie oddać do użytku 14 stanowisk check-in, z taśmami bagażowymi, które notorycznie się psują. Kpina!
maciek_krk 2008-01-30 10:41   
maciek_krk - Profil maciek_krk
Zapewne paolo i inni będą się cieszyć z tej deczji,sam nie ukrywam ,że ciśnie mi się uśmiech na ustach
maciek_krk 2008-01-30 10:38   
maciek_krk - Profil maciek_krk
Tak.
tomekk 2008-01-30 10:32   
tomekk - Profil tomekk
Ciekawe: "Po tym jak zniknął SkyEurope, w ciągu miesiąca inni przewoźnicy zapełnili lukę po nim" - mowa o C0 i Meridianie? :)
maciek_krk 2008-01-30 10:20   
maciek_krk - Profil maciek_krk
Prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice Kamil Kamiński pożegna się ze swoją posadą w najbliższych tygodniach - nieoficjalnie dowiaduje się "Gazeta". Nowemu zarządowi pozostawi na lotnisku spadek, w postaci kilku nierozwiązanych problemów.
Gdy Kamil Kamiński obejmował ponad dwa lata temu władzę w Balicach, nie miał żadnego doświadczenia w branży lotniczej ani w kierowaniu firmami. Jego doświadczenie sprowadzało się do pracy w biurze i sekretarzowania komisjom sejmiku. Miał za to opinię "najzdolniejszego człowieka z młodego pokolenia, funkcjonującego w życiu publicznym", wystawioną przez samego Zbigniewa Ziobrę.

- To była jednoznacznie polityczna nominacja - uważa Ireneusz Raś, poseł PO.

Uratowany przez kompromitację

Według naszych informacji Kamiński już dawno straciłby posadę, gdyby nie kompromitacja, związana z otwarciem nowego terminalu na Okęciu. Co ma lotnisko warszawskie do krakowskiego? 28 marca polski ruch lotniczy wchodzi do strefy Schengen. Tymczasem na Okęciu panuje bałagan, który grozi międzynarodową kompromitacją Polski. Odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponosi przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze.

- Do końca marca nie zmienimy szefa PPL-u Pawła Łatacza. Nie chcemy brać odpowiedzialności za niedociągnięcia poprzedników - usłyszeliśmy od kilku polityków PO. A to właśnie PPL ma ponad 76 proc. udziałów w Balicach i decydujący wpływ na obsadę władz krakowskiego lotniska.

Zmiany nadejdą na przełomie marca i kwietnia. - Odejście Łatacza jest pewne. Wtedy będzie można odwołać Kamińskiego - mówi nam anonimowo jeden z liderów Platformy. O takim scenariuszu wydarzeń mówią już także posłowie PiS-u.

Kto zostanie następcą Kamińskiego?

- Nie chcemy powtórzyć błędu PiS-u. Na stanowiska prezesa Balic zostanie rozpisany konkurs. Chcemy, żeby wszystko odbyło się transparentnie - zapewnia Ireneusz Raś.

Prezent dla nowego prezesa

Jak dowiaduje się "Gazeta", nowy prezes na początku swojej kadencji będzie mógł się pochwalić nie lada sukcesem: wojsko przekaże samorządowi kilkanaście hektarów pod rozwój lotniska. Nasi rozmówcy twierdzą, że to właśnie miał na myśli minister obrony narodowej, gdy w ubiegłym tygodniu mówił w Balicach o "ofercie dla Krakowa".

- Dobrze, żeby nowy prezes zaczął urzędowanie od sukcesu - żartują politycy PO. A poważnie dodają, że odwlekanie decyzji o przekazaniu gruntów to jedno z największych zaniedbań Kamińskiego.

O innych błędach prezesa mówi w rozmowie z "Gazetą" Jason Bitter, szef taniej linii SkyEurope: - Krakowskie lotnisko jest kiepsko przygotowane do działania w warunkach zimowych (mgły i silne wiatry), zwłaszcza rano i wieczorem nasze samoloty musiały z konieczności lądować w Katowicach. Z kolei latem zdarzało się, że lotnisko przyjmowało więcej samolotów niż rzeczywiście było w stanie obsłużyć, co powodowało opóźnienia.

- W minionym roku z 40 tysięcy operacji lotniskowych z powodu pogody odwołano tylko 250 - odparowuje Kamil Kamiński. - W tym roku ma powstać nowa wieża radiolokacyjna, która powinna poprawić możliwości naprowadzania samolotów przy złej pogodzie. O tę inwestycję musieliśmy zabiegać w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej - twierdzi.

Odpiera też inne zarzuty. Według niego do zatorów na lotnisku dochodziło z powodu awarii nowych taśm bagażowych, ale teraz jakość obsługi się poprawiła. - Przyznaję jednak, że uruchamianie nowej części terminalu przysporzyło nam nie lada problemów - mówi Kamiński.

Przestaniemy być konkurencyjni?

Szef SkyEurope twierdzi, że opłaty lotniskowe w Balicach należą do najwyższych w regionie. - Według mnie, jeśli władze portu ich nie zredukują, rozwój krakowskiego lotniska szybko się skończy, bo wasze miasto przestanie być konkurencyjne dla linii lotniczych - uważa Bitter.

W liście pożegnalnym do pracowników krakowskiej bazy SkyEurope Bitter napisał: "Lotnisko w Krakowie jest znacząco poniżej standardu gotowości dla komercyjnej bazy lotniczej. (...) Koszt jednego odlotu z Krakowa jest o 30 proc. wyższy niż z Pragi i 52 proc. niż z Bratysławy!!! W perspektywie taniej jest działać z Barcelony, Rzymu i Mediolanu niż z Krakowa".

Ocenę taką potwierdzają liczby: od stycznia 2007 r., kiedy Balice zanotowały 58 proc. wzrost liczby pasażerów w stosunku do stycznia poprzedniego roku, dynamika systematycznie spada. W grudniu 2007 r. było to już tylko 10 proc.

Kamiński broni się: - Przez ostatni rok przybyło nam 500 tysięcy pasażerów, czyli 30 procent tego, co w 2006 roku. To podobny wskaźnik jak na innych lokalnych lotniskach.

Prezes nie widzi też problemu wysokości opłat lotniskowych. - Po tym jak zniknął SkyEurope, w ciągu miesiąca inni przewoźnicy zapełnili lukę po nim. Opłaty ich nie odstraszyły - podkreśla. Jego zdaniem wycofanie się w ostatnim czasie z Krakowa czterech przewoźników wynikało ze zmiany ich strategii biznesowej.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków
tomekk 2008-01-30 10:19   
tomekk - Profil tomekk
Uffff, nareszcie! Bye, bye panie Kamiński, bez żalu.
maciek_krk 2008-01-30 09:55   
maciek_krk - Profil maciek_krk
Cały artykuł jest w Krakowskiej części gazety wyborczej.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama