graludro: Alez masz mozliwosc wybrania klasy rezerwacyjnej! Zawsze sobie wybieram i nie ma z tym problemow, mowiac ze chce leciec w klasie V zamiast W (jesli mi sie to w milach oplaca).
piterius
2008-08-08 12:06
gral: :))) otóż to, ale kto by tam zgrzytał, szkoda zębów na ich zakichane 125, czy 250 mil ;) mogę np. w odwecie postukać w kadłub samolotu przy wsiadaniu na złość personelowi :D
piterius: dokladnie, a ty jako klient nie masz nic do gadania i nie mozesz sobie wybrac klasy, mozesz co najwyzej pozgrzytac zebami jak dostaniesz 125 mil za taki sam lot i taka sama cene jak poprzednio dostales 500
piterius
2008-08-08 11:49
może jeszcze, że bardzo często np. w ramach klasy Economy w tej samej cenie sprzedaje się kilka literek, i każda linia ma swój plan klas i cen indywidualnie. A całe to zamieszanie ma po prostu dawać liniom lotniczym swobodę w optymalizacji przychodów ze sprzedaży biletów. Zresztą na pewno mamy tu jakichś kolegów kasjerów lotniczych - może zechcą nam zdradzić kilka szczegółów
stenus: dodam jeszcze ze jest to specjalnie tak pokomplikowane zeby: 1. zwykly pasazer nie mial szans polapac sie w tym 2. stado "speców od taryf" mialo prace. a tak naprawde (poza zwiekszaniem kosztow) niczemu to nie sluzy :)
krzysiekl: Mowisz o klasach taryfowych, ktore sa oznaczane literkami. Kazda linia, a w zasadzie sojusz, maja swoje wlasne i klasa L w LH nie jest ta sama co klasa L w BA. Kazdej literce podporzadkowana jest odpowiednia cena biletu i zwiazane sa odpowiednie przywileje, jak oddawalnosc lub zamienialnosc biletu, ilosc mil do zebrania, mozliwosc upgradu, etc.
krzysiekl
2008-08-08 10:35
czy gdzieś mozna znaleźć informacje o kategoriach biletów(T, W, L) często to o tym psizecie....a ja za bardzo nie kojarzę o co chodzi. Rozumiem, że np. klasa ekonomiczna ma przypisane kilka kategorii biletów. Czy te zasady sa stałe i takie same w każdej linii?