FRancowata konferancja

W dniu 24 lipca w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się konferencja prasowa tanich linii lotniczych Ryanair. Poprowadził ją wiceprezes linii Michael Cawley, który wezwał polski rząd do interwencji w sprawie podwyżek cen obsługi ruchu lotniczego wprowadzonych przez PAŻP, nałożonych na linie lotnicze operujące w Polsce.W czasie konferencji Michael Cawley przedstawił pokrótce specyfikę działania firmy. Tematem przewodnim było jednak zawieszenie połączeń z Krakowa i Rzeszowa oraz rezygnacja z jedynego połączenia z Warszawy do Dublina. Po przystąpieniu przez PAŻP do organizacji EUROCONTROL oraz wdrożeniu regulacji UE nr 1794/2006, podjęto decyzję o zmianach w systemie opłat obowiązującym w ruchu lotniczym w Polsce. Spowodowało to podwyżki za start i lądowanie na lotniskach. Michael Cawley uważa, że nałożenie dziesięciokrotnej podwyżki przez PAŻP na linie lotnicze (tak jak to miało miejsce na lotnisku w Rzeszowie), w tak trudnym okresie, wpłynie negatywnie na stan polskiej gospodarki. - W czasie, gdy polski rząd stara się zapewnić swojemu krajowi ciągły wzrost gospodarczy, jedna z agend rządowych podejmuje działania stojące w jawnej sprzeczności z taką polityką. Decyzja PAŻP o dziesięciokrotnej podwyżce opłat obsługi ruchu lotniczego na polskich lotniskach, na pewno będzie miała znaczący wpływ na wyhamowanie wzrostu gospodarczego Polski. W tym momencie trudno nawet znaleźć słowa komentarza do kolejnej 40 proc. podwyżki zapowiedzianej na przyszły rok – oznajmił Michael Cawley. - Ryanair wzywa polski rząd, aby wpłynął na zmianę decyzji podjętych przez PAŻP, które ewidentnie mają na celu zastopowanie rozwoju ekonomicznego i powstrzymanie wzrostu ruchu pasażerskiego na polskich lotniskach regionalnych - dodaje. Ryanair, do momentu zmiany decyzji o podwyższeniu opłat, zawiesił także rozmowy z pięcioma polskimi miastami, w których miały powstać bazy firmy. Wzrost kosztów spowodował, że wiele istniejących oraz planowanych połączeń przestało być opłacalnych dla firmy. Ryanair jest największą w Europie tanią linią lotniczą z 28 bazami, obsługującą 730 tras w 26 krajach. Dysponuje flotą 164 boeingów 737-800 oraz planuje w ciągu pięciu lat zakup kolejnych 99 maszyn. Firma zatrudnia obecnie 6000 osób.
24/07/2008 13:44  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mimis 2008-07-25 20:17   
mimis - Profil mimis
O, witam klona prawnika Maxxa. Takiego już tu przerabialiśmy, chyba sam się stąd usunął. Zatem koncentruję się na nieprawdziwych informacjach jakie publikuję: przeczytaj sobie tamten mój post, w którym nadmieniam że kogoś przytaczam. I może jeszcze raz - a nuż pomoże? A potem trochę pomyśl, np. że to forum dyskusyjne, a nie lista oficjalnych informacji, i że nie jest moją funkcją ani zawodem publikowanie czy rozpowszechnianie informacji. Czy moje nieprawdziwe informacje już przerobiliśmy?
mimis 2008-07-25 20:11   
mimis - Profil mimis
Powinienem napisać precyzyjniej: Twoje posty przestają być TYLKO twoją sprawą gdy upubliczniasz je na forum.
mimis 2008-07-25 20:09   
mimis - Profil mimis
Twoje posty przestają być twoją sprawą gdy upubliczniasz je na forum. Tak delikatnie tylko zwracam uwagę, że wtedy muszą być zgodne z regulaminem forum. A w którym miejscu chamskie to już sam wiesz najlepiej. No cóż, piątek, ludzie zaczynają się bawić. Zdrówko zatem.
mrader 2008-07-25 19:49   
mrader - Profil mrader
eahh...forum od jakiegoś czasu stało się lekko hardcorowe to i słownictwo nie którzy starają się dostosować...:x
gral 2008-07-25 19:25   
gral - Profil gral
widze ze sie nie rozumiemy. tym niemniej milego weekendu zycze. ja go bede spedzal na sasiedniej wyspie, na ktora lece... a jakze... francowatym benkiem
gral 2008-07-25 19:18   
gral - Profil gral
poznaniak: może i wy nie rozmawiacie o stylu, ale ja i owszem :P bo za stylem idą konsekwencje, takie jak właśnie aktualne wybryki Francy w PL
gral 2008-07-25 15:46   
gral - Profil gral
ja powiem tak. Franca bylaby calkiem fajna linia, gdyby nie styl. styl wynikajacy jak sadze glownie z osobowosci prezesa-klauna. bo raczej niczemu ten styl nie sluzy, w sensie ekonomicznym. pozostaje miec nadzieje ze jego nastepca bedzie normalniejszy
4tech 2008-07-25 15:29   
4tech - Profil 4tech
poznaniak:napisze na skroty...lotnisko LBA obsluzylo w 2007 roku 2.881.539 pasazerow( jak na takie lotnisko wg.ciebie to malo czy duzo?),...LOTNISKO NCL obsluzylo w 2007 roku 5.623.765 pasazerow..no jak na taki "KURNIK" to sporo.....no to byloby na tyle...i prosze jak nie wiesz dokladnie co i jak to nie klep w klawiature glupot ....moja prosba...
4tech 2008-07-25 15:26   
4tech - Profil 4tech
mrader: czasami...ale nie lubie jak ktos cos probuje udowodnic....
mimis 2008-07-25 15:26   
mimis - Profil mimis
Pod rozwagę - przytaczam post pewnego dość impertynenckiego użytkownika innego forum, ale akurat tutaj uważam że ma razję. Otóż mówi on, że część pilotów FR ma już maksymalną ilość godzin wylataną w tym roku. Nowych zatrudnić "z doskoku" jest trudno i kompletnie się nie opłaca. Do tego listopad to rzeczywiście martwy sezon i zysku nie mają żadnego. Czyli zawieszenie lotów ma przyczyny czysto operacyjne, ale przy okazji mogą sobie powrzeszczeć dookoła, bo istnieje szansa że w ten sposób coś ugrają. Groźby, że będą dalej zawieszać od czasu do czasu loty, bym się nie bał - tak po prostu nie da się latać. Jakby tak zrobili nawet 2-3 razy, to pasażerowie zaczęliby ich tak kochać jak ostatnio pokochali C0 za to samo, a to oznaczałoby dla FR konieczność kosztownych promocji bez gwarancji odzyskania klientów. Jeśli coś to po prostu usuną nierentowne trasy.
aynis 2008-07-25 15:25   
aynis - Profil aynis
To trochę dużo literek i trochę nieczytelne...
mrader 2008-07-25 15:22   
mrader - Profil mrader
4tech:Ty to się nuuudzisz...hehe
4tech 2008-07-25 15:18   
4tech - Profil 4tech
poznaniak: lotnisko LBA obsluzylo w 2007 roku 2.881.539 pasazerow( jak na takie lotnisko wg.ciebie to malo czy duzo?)
kierunki i przewoznicy z LBA:
* Aer Arann (Cork)
* Air Southwest (Bristol, Newquay)
* BMI British Midland (Londyn-Heathrow)
o obsługiwane przez BMI Regional (Bruksela, Kopenhaga, Edynburg, Glasgow-International)
* Eastern Airways (Aberdeen, Inverness, Southampton)
* Flybe (Belfast-City, Bergerac, Exeter, Southampton)
* Jet2.com (Alicante, Almería, Amsterdam, Awinion, Barcelona, Belfast-International, Chambery, Düsseldorf, Faro, Genewa, Gran Canaria, Iraklion, Ibiza, Jersey, La Rochelle, Lubeka, Kraków, Lanzarote, Madryt, Minorka, Málaga, Mediolan-Bergamo, Murcja, Nicea, Olbia, Palma de Mallorca, Pafos, Paryż-Charles de Gaulle, Piza, Praga, Rzym-Fiumicino, Salzburg, Teneryfa-Południe, Tuluza, Walencja, Wenecja)
* KLM
o obsługiwane przez KLM Cityhopper (Amsterdam)
* Manx2 (Man)
* Ryanair (Dublin, Shannon)

Czartery
* Air Malta (Malta)
* Austrian Arrows (Innsbruck)
* BH Air (Burgas)
* BMI British Midland (Iraklion, Larnaka, Rodos, Zakynthos)
* First Choice Airways (Faro)
* Jet2.com (Newark [od 6 listopada; sezonowo], Werona)
* Onur Air (Antalya, Bodrum, Dalaman)
* Spanair (Palma de Mallorca, Ibiza)
* Thomas Cook Airlines (Alicante, Arrecife, Dalaman, Faro, Fuerteventura,Iraklion, Ibiza, Larnaka, Las Palmas, Minorka, Málaga, Palma de Mallorca, Reus, odos, Teneryfa-Południe, Zakynthos)
* Thomsonfly (Korfu, Ibiza, Palma de Mallorca, Reus).....
LOTNISKO NCL obsluzylo w 2007 roku 5.623.765 pasazerow..no jak na taki "KURNIK" to sporo....linie i kierunki: * Aer Arann (Galway)
* Aer Lingus (Dublin)
* Air Europa (Palma de Mallorca)
* Air France (Paryż-Charles de Gaulle)
* Air Malta (Malta, Sardynia)
* Austrian Arrows (Innsbruck)
* BH Air (Burgas, Warna)
* BMI British Midland (Kefalonia, Wenecja)
* BritishJET (Malta)
* British Airways (Londyn-Heathrow)
* Brussels Airlines (Bruksela)
* Cimber Air (Kopenhaga)
* Eastern Airways (Aberdeen, Birmingham, Cardiff,Man , Southampton)
* easyJet (Alicante, Barcelona, Belfast-International, Bristol, Genewa, Girona, Faro, Kraków, Londyn-Stansted, Minorka, Málaga, Nicea, Palma de Mallorca, Paryż-Charles de Gaulle, Praga, Rzym-Ciampino)
* Emirates (Dubaj) (1 wrzśnia 2007)
* Eurocypria Airlines (Pafos)
* Flybe (Belfast-City, Exeter, Jersey, Limoges, Southampton)
* Flyglobespan (Toronto-Hamilton)
* Flyjet (Arrecife, Korfu, Irklaion, Kos, Málaga, Palma de Mallorca, Pafos, Szarm el-Szejk, Teneryfa-South)
* Futura International Airways (Palma de mallorca, Teneryfa)
* Hapag-Lloyd Express (Hanower)
* Jet2.com (Almeria, Amsterdam, Arrecife, Bergen, Chambery, Cork, Kraków, Las Palmas, Londyn-Gatwick, Minorka, Málaga, Murcja, Palma de Mallorca, Piza, Teneryfa-South, Walencja)
* KLM (Amsterdam)
* Lufthansa (Düsseldorf)
* Monarch Airlines (Orlando-Sanford, Puerto Plata)
* MyTravel Airways (Alicante, Bodrum, Korfu, Faro, Fuerteventura, Iraklion, Ibiza, Kos, Las Palmas, Minorka, Málaga, Malta, Palma de Mallorca, Reus, Teneryfa-South)
* Onur Air (Antalya, Bodrum, Dalaman, Izmir)
* Ryanair (Dublin, Girona, Mediolan-Bergamo)
* SunExpress (Antalya)
* Thomas Cook Airlines (Alicante, Arrecife, Bodrum, Burgas, Korfu, Dalaman, Faro, Fuerteventura, Iraklion, Ibiza, Izmir, Larnaka, Las Palmas, Minorka, Málaga, Monastir, Palma de Mallorca, Pafos, Puerto Plata, Reus, Rodos, Szarm el-Szejk, Teneryfa-South, Toronto-Pearson, Zante)
* Thomsonfly (Alicante, Antalya, Arrecife, Burgas, Cancun, Korfu, Faro, Girona, Iraklion, Ibiza, LarnaKa, Las Palmas, Luksor, Minorka, Málaga, Monastir, Neapol, Orlando-Sanford, Palma de Mallorca, Puerto Plata, Punta Cana, Reus, Rhodes, Salzburg, Tenerife-South, Thessaloniki, Verona, Zante)
* TUIfly (Hanower)
* XL Airways (Alicante, Chania, Korfu, Dalaman, Faro, Funchal, Irraklion, Kavala, Ibiza, LarnaKa, Palma, Pafos, Rodos, Santorini, Sardyniaa, Skiathos, Teneryfa-South, Zante)....no to byloby na tyle...i prosze jak nie wiesz dokladnie co i jak to nie klep w klawiature glupot ....moja prosba.....
humbak 2008-07-25 14:59   
humbak - Profil humbak
tomekk, poznaniak: Ja mowie o normalnych cenach biletow, a nie o naszych ulubionych. :o) Przyklad WAW - FRanca placila 30 zl za paxa do PPLu, a reszte ze 106 zl brala do kieszeni.
4tech 2008-07-25 14:57   
4tech - Profil 4tech
poznaniak: przeciez o tym pisze przez caly czas.....mam napisac to duzymi literami? LBA-DUB 3X DZIENNIE,NCL-DUB 2X DZIENNIE,BRS-DUB 3X DZIENNIE...GDYBY TE TRASY W TAKIEJ ILOSCI BYLYBY NIE RENTOWNE TO FRANCA KASUJE JEDEN LUB DWA LOTY DZIENNIE A KIERUNEK JEST UTRZYMANY....bossszzzz widzisz a nie grzmisz....( patzr soej post na temat POZ-WAW i kasowaniu z 6x dzien na 3x dzien).....
hamburg 2008-07-25 14:55   
hamburg - Profil hamburg
poznaniak: No wiem...i ja sie zapytalem...czemu ZMUSZENII??? Czy juz ulegles propagandzie FR ze tylko oni, LH, AF-KLM, BA i U2 zostana na rynku? Jezeli nie zauwazyles to cena ropy spadla o 20 Dolarow w ostatnich dniach...i sie prognozuje ze dalej bedzie spadala....a to jest dobry znak dla wszystkich przewoznikow. :-)
piterius 2008-07-25 14:55   
piterius - Profil piterius
O co tyle szumu? Zgadzam się z mimis i hamburg - to jest nie pierwszy już szantaż ze strony FR, i podyktowany jest oczywiście rachunkiem ekonomicznym. Oni mają po co walczyć i rzeczywiście wykorzystują pozycję monopolisty. Najwyżej, jeśli druga strona będzie nieugięta w negocjacjach potasują trochę swoje połączenia - ale za skarby świata nie wycofają się z Polski. Cała ta konferencja jest wybitnie w stylu polityki FR - chcą rozpętać wojnę na temat podwyższenia opłat, bo są krótcy w kasę w tym roku. Ale zawiesić nie zawieszą większości tras, bo musieli by odstawić na bocznicę kolejne dziesiątki benków.
4tech 2008-07-25 14:51   
4tech - Profil 4tech
poznaniak: DUB-KIR to pierwszy kierunek FRancy gdzie dostaje dofinansowanie...do tej pory tylko Aer Arann mial takowe...na swoich wszystkich kierunkach w IRL....w ramach PSO....swoja droga zastanawia mnie jedna rzecz jeli IRL dostaje dotacje z Brukseli na loty krajowe to dlaczego LO nie moze dostac takiej samej dotacji na loty w PL....to jest ciekawe...
tomekk 2008-07-25 14:50   
tomekk - Profil tomekk
stenus: no niekoniecznie, weź loty po 0,01 czy nawet 10 euro. One przecież nie pokrywają nawet opłat lotniskowych, nie mówiąc już o paliwie itp.
humbak 2008-07-25 14:46   
humbak - Profil humbak
yach: Franca walczy o niskie oplaty lotniskowe dla siebie, a nie dla pasazerow. Pzreciez oni nie obnizaja oplat dodatkowych, jak nawet wyszarpia obnizke od lotniska. :o)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy