FRancowata konferancja

W dniu 24 lipca w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się konferencja prasowa tanich linii lotniczych Ryanair. Poprowadził ją wiceprezes linii Michael Cawley, który wezwał polski rząd do interwencji w sprawie podwyżek cen obsługi ruchu lotniczego wprowadzonych przez PAŻP, nałożonych na linie lotnicze operujące w Polsce.W czasie konferencji Michael Cawley przedstawił pokrótce specyfikę działania firmy. Tematem przewodnim było jednak zawieszenie połączeń z Krakowa i Rzeszowa oraz rezygnacja z jedynego połączenia z Warszawy do Dublina. Po przystąpieniu przez PAŻP do organizacji EUROCONTROL oraz wdrożeniu regulacji UE nr 1794/2006, podjęto decyzję o zmianach w systemie opłat obowiązującym w ruchu lotniczym w Polsce. Spowodowało to podwyżki za start i lądowanie na lotniskach. Michael Cawley uważa, że nałożenie dziesięciokrotnej podwyżki przez PAŻP na linie lotnicze (tak jak to miało miejsce na lotnisku w Rzeszowie), w tak trudnym okresie, wpłynie negatywnie na stan polskiej gospodarki. - W czasie, gdy polski rząd stara się zapewnić swojemu krajowi ciągły wzrost gospodarczy, jedna z agend rządowych podejmuje działania stojące w jawnej sprzeczności z taką polityką. Decyzja PAŻP o dziesięciokrotnej podwyżce opłat obsługi ruchu lotniczego na polskich lotniskach, na pewno będzie miała znaczący wpływ na wyhamowanie wzrostu gospodarczego Polski. W tym momencie trudno nawet znaleźć słowa komentarza do kolejnej 40 proc. podwyżki zapowiedzianej na przyszły rok – oznajmił Michael Cawley. - Ryanair wzywa polski rząd, aby wpłynął na zmianę decyzji podjętych przez PAŻP, które ewidentnie mają na celu zastopowanie rozwoju ekonomicznego i powstrzymanie wzrostu ruchu pasażerskiego na polskich lotniskach regionalnych - dodaje. Ryanair, do momentu zmiany decyzji o podwyższeniu opłat, zawiesił także rozmowy z pięcioma polskimi miastami, w których miały powstać bazy firmy. Wzrost kosztów spowodował, że wiele istniejących oraz planowanych połączeń przestało być opłacalnych dla firmy. Ryanair jest największą w Europie tanią linią lotniczą z 28 bazami, obsługującą 730 tras w 26 krajach. Dysponuje flotą 164 boeingów 737-800 oraz planuje w ciągu pięciu lat zakup kolejnych 99 maszyn. Firma zatrudnia obecnie 6000 osób.
24/07/2008 13:44  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hamburg 2008-07-24 14:41   
hamburg - Profil hamburg
poznaniak:1. Ale ty mowisz tak jak by caly W6 sie zmnienil w WU. A kto powiedzial ze nie otworza nowych tras na zime? Jeszcze troche czasu jest. 2. Jest mowa o tym ze FR przeniesie swoje wszystkie loty z KRK do KTW. (Ja sobie tego nie wymyslilem)
hamburg 2008-07-24 14:33   
hamburg - Profil hamburg
Poza tym w tym roku W6 ma jeszcze dostac kilka nowych samolotow, wiec nie jest powiedziane ze nie zbazuje je w PL i otwozy nowe trasy z i do PL. Do rozkladu zimowego jeszcze troche czasu jest. I myslze ze zarzadzie W6 nie siedza idioci, ktorzy nie czytaja prasy....mysle ze jak przeczytali o planach FR (przeniesienia lotow z KRK do KTW) to tym bardziej beda umacniac sie w KTW aby nie dac FR polu do popisu.
gizzmo 2008-07-24 14:30   
gizzmo - Profil gizzmo
Kto przenosi na Ukraine? Wizzair? Przeciez jak dostana nowe samoloty, to polskie bazy nadal beda rozwijane...Jaka linia oprocz NE opuscila Polske? Ja na razie, polski rynek lotniczy jest jednym z najbardziej dynamicnzcyh rynkow swiata, nikt nie kaze robic interesow w PL.Strata po FR bedzie niewielka, bo to glownie polaczenia na wyspy.Strata bedzie odejscie W6, DY, U2 ...Ryanair niech sobie robi interesy nawet na ksiezycu, moze polaczenia na wyspy beda miec wtedy dochodowe, bo jak widac 90% oblozenie, drakonskie ceny na trasach UK-PL to za malo dla tej pazernej, bezczelnej i chamskiej linii.
hamburg 2008-07-24 14:26   
hamburg - Profil hamburg
poznaniak: Rapten jeden samolot przeniesli na Ukraine a ty juz taki szum robisz...z tym wiazalo sie tez zamkniecie polaczen z i do GDN.
A otworzyli WAW-ORK, WAW-BGY, WAW-CIA...KTW-GRO przez caly rok.
gizzmo 2008-07-24 14:20   
gizzmo - Profil gizzmo
Ale kto obija? Bo oprocz ujadania FR, zaden przewoznik nie narzeka...
gizzmo 2008-07-24 14:14   
gizzmo - Profil gizzmo
Szkoda, ze w ogoel wpuszczono Fr do Polski.Skoro jest tak zle, to dlaczego Wizzair, EasyJet,Norwegian nie szczekaja jak FR, po prostu ich model biznosowy sprawdza sie. Jak widac FR ma ogromne problemy, wiec musi troche poszczekac
mobilek 2008-07-24 14:11   
mobilek - Profil mobilek
Szkoda że nikt nie napieprza na PAŻP, a tylko wszyscy na FR napieprzają.
gizzmo 2008-07-24 14:07   
gizzmo - Profil gizzmo
BYE BYE RYANAIR! Spadowa z Polski, to jest czysta bezczelnosc, aby przewoznik, ktory lata GLOWNIE na wyspy, z oblozeniem blisko 90%, z doplatami od samorzadow za rzekoma reklame, ma odwage stawiac kolejne warunki? I znow ten sam belkot o bazach. Ile to juz tych baz FR powstalo, oj ile...
marecki 2008-07-24 13:58   
marecki - Profil marecki
FR się stroszczy o polską gospodarkę...koń by sie uśmiał. Poprostu wali im się bilans ekonomiczny i próbują zrobić wszystko, żeby odwrócić ten trend.
linkinpark 2008-07-24 13:45   
linkinpark - Profil linkinpark
W dniu 24 lipca w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się konferencja prasowa tanich linii lotniczych Ryanair. Poprowadził ją wiceprezes linii Michael Cawley, który wezwał polski rząd do interwencji w sprawie podwyżek cen obsługi ruchu lotniczego wprowadzonych przez PAŻP, nałożonych na linie lotnicze operujące w Polsce.W czasie konferencji Michael Cawley przedstawił pokrótce specyfikę działania firmy. Tematem przewodnim było jednak zawieszenie połączeń z Krakowa i Rzeszowa oraz rezygnacja z jedynego połączenia z Warszawy do Dublina. Po przystąpieniu przez PAŻP do organizacji EUROCONTROL oraz wdrożeniu regulacji UE nr 1794/2006, podjęto decyzję o zmianach w systemie opłat obowiązującym w ruchu lotniczym w Polsce. Spowodowało to podwyżki za start i lądowanie na lotniskach. Michael Cawley uważa, że nałożenie dziesięciokrotnej podwyżki przez PAŻP na linie lotnicze (tak jak to miało miejsce na lotnisku w Rzeszowie), w tak trudnym okresie, wpłynie negatywnie na stan polskiej gospodarki. - W czasie, gdy polski rząd stara się zapewnić swojemu krajowi ciągły wzrost gospodarczy, jedna z agend rządowych podejmuje działania stojące w jawnej sprzeczności z taką polityką. Decyzja PAŻP o dziesięciokrotnej podwyżce opłat obsługi ruchu lotniczego na polskich lotniskach, na pewno będzie miała znaczący wpływ na wyhamowanie wzrostu gospodarczego Polski. W tym momencie trudno nawet znaleźć słowa komentarza do kolejnej 40 proc. podwyżki zapowiedzianej na przyszły rok – oznajmił Michael Cawley. - Ryanair wzywa polski rząd, aby wpłynął na zmianę decyzji podjętych przez PAŻP, które ewidentnie mają na celu zastopowanie rozwoju ekonomicznego i powstrzymanie wzrostu ruchu pasażerskiego na polskich lotniskach regionalnych - dodaje. Ryanair, do momentu zmiany decyzji o podwyższeniu opłat, zawiesił także rozmowy z pięcioma polskimi miastami, w których miały powstać bazy firmy. Wzrost kosztów spowodował, że wiele istniejących oraz planowanych połączeń przestało być opłacalnych dla firmy.

Ryanair jest największą w Europie tanią linią lotniczą z 28 bazami, obsługującą 730 tras w 26 krajach. Dysponuje flotą 164 boeingów 737-800 oraz planuje w ciągu pięciu lat zakup kolejnych 99 maszyn. Firma zatrudnia obecnie 6000 osób.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy