Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Korrado, b737cw: a jeśli to nie było dostatecznie jasne w mojej poprzedniej wypowiedzi, to jeszcze raz - ja też chętnie poczytam, o sprawach bardziej szczegółowych i technicznych również.
b737cw: Ja z chęcią poczytam. choćby po to, żeby się nieco mniej bać :-). A wolę przeczytać to, co ktoś napisze zwiężle i sensownie, niż przebijać się przez tomy fachowego i pseudo-fachowego żargonu w przypadkowych źródłach.
Czy ja Ci zabraniam pisać na tematy i w sposób jaki uważasz za stosowny? Napisałem jak jest na forum, a nie "co sobie życzę". A sformułowanie "alternatywne forum lotnicze" to nie ironia, tylko regulaminowy zakaz podawania linków - tam odchodzą gorące dyskusje wśród ludzi, którzy na lotnictwie znają się bardzo dobrze. Ja tam jestem zainteresowany Twoim "świeceniem światełka", ale myślę że nie tak wielu poza mną tutaj. A swoją drogą to jakiś nerwowy jesteś jak na pilota ;))).
Widzę mimis, że nie bardzo się rozumiemy :). Nie zamierzam tutaj nikomu tłumaczyć zasady działania układów hydraulicznych, IRSów, itp. Ale myślę, że jednak są osoby zainteresowane tematem na przykład turbulencji jak to mówią "w pigułce". Aby nie powtarzać w przyszłości głupot wymyślonych przez "ekspertów" :) A co do nazwy portalu? Cóż, jak widać pasażerom nie przeszkadza tworzenie autorytatywnych teorii na tematy o których nie mają zielonego pojęcia i dzielenie się swoimi rewelacjami z innymi. Czy to źle, iż ktoś zwrócił uwagę na te głupoty i chce zaświecić małe światełko w tunelu ? Przecież każdy czyta co chce. Chyba że jest zakaz pisania na tym forum na tematy i w sposób inny niż Ty uważasz za stosowny? I jeszcze mała uwaga, nie robię tego w celu zainteresowania na siłę kogokolwiek. A że przy okazji ktoś będzie musiał odrobinę przeszacować swoją samoocenę oraz zweryfikować „wiedzę”, to już jego problem.
Dobranoc :)
b737cw: to może na "alternatywnym forum lotniczym"? Bo tu, obawiam się, znajdziesz znikome zainteresowanie sprawami bardziej technicznymi - jak nazwa portalu wskazuje, wypowiadają się tu głównie pasażerowie, a nie piloci, OPSy czy mechanicy.
ehhhh...b737...no tak znawcow lotnictwa na forum nie brakuje..no coz...ot nasza polska przypadlosc znamy sie na wszystkim czyli na niczym.....
No tak, nie uwzględniłem tego, iż ktoś może mnie odbierać jako jednego z wielu obecnych tutaj czasami tylko wirtualnych pasażerów. Swoją droga nie wiedziałem, że na Flight Symulatorze można latać także jako pasażer ;) Otóż, od dłuższego czasu zajmuję się lotnictwem, ostatnio także zawodowo, przeszedłszy drogę od szybowców do jak można wywnioskować z mojego nicka B737, w świecie realnym. Zresztą przy szybowcach także zostałem :) Jak ogromna większość tutaj obecnych nie znam, a mogę się tylko domyślać zależności biznesowych i politycznych które to są przyczyną takich a nie innych decyzji w sprawie istnienia, czy funkcjonowania linii lotniczych i na te tematy raczej się nie wypowiadam, tym bardziej publicznie. Pozwolę sobie przy okazji na mały sarkazm w stosunku do „eksperta” który twierdził, iż już niedługo zostanie Rayan i parę linii narodowych w europie. Dokup człowieku do swojego FS2004 trochę lotnisk i linii lotniczych abyś latał w środowisku bardziej zbliżonym do realiów. Nie pamiętam już jakie to linie były wymienione przez „eksperta” ale gwarantuję, że w realnym świecie można wylądować na dużym lotnisku i w zasięgu wzroku na kilkadziesiąt maszyn nie dojrzeć ani jednej z wymienionych przez niego firm. Nie tylko Rayanem świat lotniczy stoi, ale rozumiem że można się tym podniecać jak „żelaźniakami” w dzieciństwie. W kwestiach technicznych i operacyjnych mogę udzielić odrobiny informacji wynikających z wiedzy i niezbyt może długiej ale całkiem intensywnej praktyki.
Nie mogłem odpowiedzieć wcześniej, praca. Postaram się napisać parę słów na temat turbulencji, stabilności itp. W przeciągu paru dni powinienem znaleźć trochę czasu. Tylko czy jest sens? Czy osoby które podobnie jak uczciwie przyznał to Mrader nie znają się, przyjmą fakty do wiadomości bez popisywania się swoim dyletanctwem.
Tomekk-81: Ostatnio to ja twierdzę że to fałsz. Skoro stwierdzenie "turbośmigłowce są niestabilne i wymagają korekcji wysokości lotu" to fałsz, to prawdą jest zdanie przeciwne. Zresztą faktycznie szot pitolił w tamtym wątku ;), bo co tu mówić o stabilności w kontekście korekcji wysokości lotu. Jakiej stabilności, fizycznej stabilności konstrukcji samolotu? Fizycznej stabilności lotu? Jakie korekcje wysokości? Samolot w fazie cruise leci na autopilocie, który odpowiada m.in. za utrzymanie wysokości/ zadane przez pilotów zmiany tej wysokości. A jak nie leci na autopilocie to wysokość trzeba po prostu obserwować i w razie potrzeby korygować - w każdym samolocie.
tomekk-81
2008-07-14 16:42
to kto chętny napisze prawdę? b737cw jeśli twierdzisz, że to fałsz, to czemu nie podasz prawdy?
Uuu, szot dostal po pysku... Na nagie miecze, czy na topory bedzie? :o)
czyli co?prawda czy fałsz...bo się nie znam...:x
Przegladałem na forum informację o miłej firmie "JetAir" i trafiłam na coś takiego autorstwa "szot" - "No tak zgadza się ATRy (i wogóle turbośmigłowce) mają to do sibie że są niestabline i co jakiś czas pilot musi korygować wysokość lotu..." Ludzie, czytałem już wiele głupot wpowiadanych na temat lotnictwa w sposób autorytarny przez kompletnych dyletantów, określając ich bardzo łagodnie. Ludzie opamietajcie się zdobywanie wiedzy nie boli, po co robić z siebie kompletnego idiotę na publicznym forum !