Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mikerus: Dla mnie AB to jest linia tradycyjna z promocyjnym cenami. No i nie tylko bagaz jest za darmo :-)
mikerus: Alez niskie ceny nie swiadcza o tym, ze linia jest LCC, tylko niskie koszty wlasne! Pomieszanie tych pojec wlasnie dobitnie pokazuje, ze nie nalezy w ogole dzielic tak linii. Z punktu widzenia pasazera to sa tylko linie sieciowe i point to point.
No to AB jest zdecydowanie linia seciowa...i ma ,,Full Service´´. Loty laczone (transfer bagzu...a nie jak w 4U ze trzeba odbierac w porcie przesiadkowym), darmowy bagaz, darmowy cartering, Business Class na lotach interkontynentalnych, glowne lotniska (jedyny wyjatek STN), mozliwosc zbierania mil. Wiec nie wiem skad wam do glowy przyszlo ze AB to LCC. :-))) Ja ich bardzo lubie i chwale. I maja przezyste taryfy. Cena lotu+3€ oplata lotniskowa+ 25€ oplata paliwowa na lotach europejskich w kraju lub niedalekich. Dalesze cele w Europie 35€. I to jest obojetne czy to lot bezposredni czy z przesiadka. A cena lotu z przesiadka kalkuluje sie z cen z dwoch lotow. (np. 1€ jedna trasa...a druga trasa 19€= 20€) A nie jak w 4U. (Jak ostatnio zauwazylem) HAM-STR 19€ all inclusive. STR-STN 19€....ale jak sie wybierze takie laczone polaczenie to nagle cena ponad 100€. Skad sie bierze taka taryfa?
hamburg -> dla mnie właśnie większa dostępność taryf promocyjnych świadczy o bliskości AB do LCC. W wikipedii ktoś napisał, że AB to linia semi low-cost, i coś w tym jest... W każdym razie można u nch czasem kupić bardzo tani (jak na oferowaną jakość) bilet i bagaż jest za darmo;-)
paolo-79
2008-06-21 00:32
hihi;)
paolo: A niby czemu mi "dobrze"? He? Tak mi zle zyczysz. Oj dam Ci ja w leb jak sie zobaczymy 15 lipca na BCN...
Ale w ogole jestescie za bardzo przyzwyczajeni do tych terminow, ktore nic juz za soba nie niosa (LCC, linie tradycyjne, linie tanie). To jest bullshit i tyle. Sa linie sieciowe i p2p i to jak dla mnie jedyna roznica. Niedawno ukazal sie w Przegladzie prasy artykul o liniach "hybrydowych" i mi sie to sforulowanie calkiem spodobalo.
mikerus/gregory: Ale AB nie jest zadnym LCC. Cala polityka jest jak w tracyjnym przewozniku. Czesto mozna znalesc fajne promocje. Nie zawsze...ale czescie niz w 4U ktory ma cechy LCC.
Skoro AB to nie jest LCC, to C0 z całą pewnością również. Sprawdziłem sobie kilka tras(Barcelona, Londyn, Lizbona) i najczęściej AB ma porównywalne, jeśli nie niższe ceny...
paolo-79
2008-06-21 00:05
stenus:i dobrze ci tak :P..racja,pomylka,17€ za return flight...
mikerus: AirBerlin to nie LCC, z ich cenami...
stenus -> AirBerlin ma również 20kg bezpłatnego bagażu. Choć nie jestem pewien co do toalet, nie piszą nic na ten temat. ;)
To chyba tylko CeZero zostala jako jedyna LCC, ktora nie pobiera za bagaz i siusiu?
Ale ogolnie glupio, gdyz kupilem na Vueling bez bagazu, mowiac sobie, ze dokupie przed odlotem online, a teraz mi podwyzszyli o te 2 euro na odcinku. Brzydko. Polece z nimi tylko te dwa razy na probe i juz nie bede u nich szukac...
paolo: Wprowadzasz defetyzm, w Vueling jest 8,5 euro za 1 bagaz za odcinek, jesli kupujesz online (zwyzka o 2 euro), a 17 euro jest za dwa odcinki, kupujac online, lub za jeden odcinek na lotnisku.
ale paolo...jak to jest ze nadal w Vueling jest cena za bagz 8,50€ za lot? Te 17€ to w te i spowrotem :-)
No to jeszcze tylko powinni w samolotach zamontować drzwi do toalety z dziurką na 1 euro zamiast klamki.
paolo-79: Nie martw sie.:-) W tym tygodniu jak MOL robil konferecje prasowe w BRE,NRN,HHN...to jeszcze raz potwierdzil ze w tym roku podwysza jeszcze raz oplaty za bagaz i odprawe na lotnisku......i to sporo.
paolo-79
2008-06-20 16:51
Tanie latanie znika a Ryanair nie ma juz najwiekszej oplaty za bagaz. Vueling za 1 odcinek lotu pobiera juz 17€ za 1 bagaz, Clickair 10€, dodatkowo Clickair od dzis ma doplate paliwowa, od 7 do 22 €,zaleznie od trasy...Ufff