×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Straty LOT-u


cezary
cezary
Jak poinformował członek zarządu PLL LOT d/s finansowych Konrad Tyrajski w pierwszym kwartale 2008 roku LOT wypracował netto 101 mln złotych strat. W pierwszym kwartale 2007 było 44,6 mln złotych strat. ( żródło TG1/TVP1 )

19/06/2008 15:37,  
gość_f1528 - Profil
gość_f1528
  

disorder - Profil
disorder
  
Gdyby nie C0 odwalające czarną robotę latając na dochodowym ACMI na Ukrainie i na opłacalnych czarterach straty byłyby dużo wyższe. A może w tym roku nie wrzucali kosztów w spółkę-córkę?
22/06/2008 13:39  

cezary - Profil
cezary
  
miras : w takim razie czym jest strata brutto ? Będzie większa o podatki czy jak to mam rozumieć ? Tak czy inaczej wesoło to nie wygląda.
19/06/2008 21:34  

miras - Profil
miras
  
cezary: strata netto nie jest wyłacznie z dzialalności lotniczej. Powstala ona z ogólnej dzialalnosci firmy.
19/06/2008 18:08  

  
Moim zdaniem LOT powinnien naprawde wejsc mocniej na rynek wschodnich sasiadow...tam gdzie jeszcze LH nie ma. Np. LWO. Ze Star Alliance to ledwie jest tam OS i LO. / miras: A niech np. ci pasazerowie leca gdzies do Europy. Aktulanie jest tak ze na Ukrainie placi sie duzo kasy za bilet lotniczy. Wiec LOT wcale tam nie ma (jak na rynek) drogich biletow. Niech umocni sobie tam pozycje zanim bedzie zapoznio. Bo jak W6/WU dostanie pozwolenie na loty miedzynarodowe z i do Ukrainy to po pierwsze ceny u innych lini spadna gwaltownie...a po drugie napewno W6 poczuje chec bardziej sie rozwinoc na wschod i otwozyl loty do Rosji, Bialorusi itp.
19/06/2008 18:01  

cezary - Profil
cezary
  
yach: w informacji wyraźnie napisano że są to straty netto czyli jak rozumiem wyłącznie z działalności lotniczej.
19/06/2008 17:41  

  
Nie zapominajmy, że mowa o startach ogółem, a nie stratach na działalności operacyjnej, kóre z reguły sa większe (zyski z najmu, sprzedaży nieruchomości, biur, leasing zwrotny etc.). Lot nie powinien nic rozwijać dopóki, nie zostanie w całości sprywatyzowany. W przeciwnym razie będą takie obciachy jak Pekin czy zapowiadane 2 lata temu i odwołane przed rozpoczęciem lotów Delhi.
19/06/2008 17:37  

miras - Profil
miras
  
szot: ale Lufthansa przywozi swoich pasazerow na lotsnika przez duze L, jakimi sa Frankfurt czy Monachium i stamtad wysyla w świat. A LOT gdzie przywiezie paxow z np Kijowa? Do terminala, ktorego czesc wkortce ma zostac zafoliowana? No dobra, niech juz przywiezie ludzi do WAW. I co teraz? Przy takiej siatce polaczen gdzie ich wyslac? :)
19/06/2008 17:25  

cezary - Profil
cezary
  
szot: zgadzam się z Tobą tylko do tego trzeba znacznie wiekszej floty. A ta która jest często nie wystarcza na obsłużenie obecnej siatki połaczeń. Wystarczy jedna usterka w ATR lub innej maszynie i rozkład się zaraz sypie jak domek z kart, no a my słyszymy że "samolot do *** nadal jest opóźniony z przyczyn operacyjnych a kolejny komunikat podamy o godzinie 22:30."
Poza tym Lufthansa zbiera miedzy innymi polskich pasażerów do swoich hubów z których można lecieć prawie wszędzie. A LOTem poza Europą tylko Ameryka północna.
To trochę mało.
19/06/2008 16:51  

  
szot:ale teraz co?czekają na konkurencje czy jak?oby za późno się nie obudzili...
19/06/2008 16:26  

szot - Profil
szot
  
mrader: no LOT zdecydowanie powinien być agresywniejszy na trasach naszych wschodnich sąsiadów - zwiększyć loty do Kijowa, Mińska aby dowozić sobie pasażerów do rejsów z Warszawy - LOT powinien obrać taktykę np. Lufthansy, która w Polsce lata z chyba już prawie każdego lotnicha do swoich portów zapewniając sobie pasażerów na swoje loty...
19/06/2008 16:23  

  
ehhh...co tam straty...odrobią to dobrym biznesplanem.;)chcą częściej latać do Kijowa,w wypowiedziach pojawia się Kazachstan,Gruzja...i ma powrócić Pekin;).zwiększenie połączeń czarterowych i punktualności rejsów..wow...aż się różowo robi jak pan Nowak opowiada o tym wszystkim...hehe-powodzenia pozostaje tylko życzyć:)
19/06/2008 16:20  

  
EZY zanotował straty między innymi przez przejęcie GB Airways...
19/06/2008 16:18  

  
cezary: Jeszcze nie.....ale zaraz poszukam cos :-) Wiem ze EZY tez nie zle straty zrobil w tym roku.
19/06/2008 16:08  

cezary - Profil
cezary
  
hamburg: a ciekawe jak Lufthansa ? Też ma straty za I kwartał ? Wiesz coś na ten temat ?
19/06/2008 16:05  

  
szot: Tez tak mysle...w zeszlym roku (jak mozna przeczytac w tym watku) tez LOT zrobil straty w pierwszym kwartale ale pod koniec jednak zrobil zysk :-)
19/06/2008 16:04  

  
cezary: Wiekszosc linii robi w pierwszym kwartale roku straty. (no bo nie ma sezonu) dobiero w okresie wakacyjnym nadrabiaja te straty...no i pod koniec roku wychodza na prosto lub z zyskiem. W wypadku FR to tak rozowo nie bedzie bo pierwszy raz od czterech lat zrobili straty w pierwszym kwartale. Ciekawe czy MOL dozyje jako szef FR swojej emerytury w roku 2010. :-)))))
19/06/2008 16:03  

szot - Profil
szot
  
cezary: no myślę że Emirates. Może jakoś całościowo LOT wyjdzie pod koniec roku na plus
19/06/2008 16:01  

cezary - Profil
cezary
  
FR też przynosi straty ? Czy jest jakaś linia lotnicza, która przynosi dochód ?
19/06/2008 15:58  

  
szot: Chodzi o straty w pierwszym kwartale 2008...a nie o caly rok 2007. Ale to nic w pszedziwestwie do FR ktory w tym kwartale zrobil 64 mln Euro !!! strat.
19/06/2008 15:53  

szot - Profil
szot
  
Jak to straty? A to w 2007 roku przypadkiem "nasz" LOT nie miał wypracowanego zysku? No chyba że do zysku dodali straty C0 i wyszło globalnie na minus. Boshhhh
19/06/2008 15:45  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie