Straty LOT-u

Jak poinformował członek zarządu PLL LOT d/s finansowych Konrad Tyrajski w pierwszym kwartale 2008 roku LOT wypracował netto 101 mln złotych strat. W pierwszym kwartale 2007 było 44,6 mln złotych strat. ( żródło TG1/TVP1 )
19/06/2008 15:37  
gość_5bb56
gość_5bb56 - Profil gość_5bb56
disorder 2008-06-22 13:39   
disorder - Profil disorder
Gdyby nie C0 odwalające czarną robotę latając na dochodowym ACMI na Ukrainie i na opłacalnych czarterach straty byłyby dużo wyższe. A może w tym roku nie wrzucali kosztów w spółkę-córkę?
cezary 2008-06-19 21:34   
cezary - Profil cezary
miras : w takim razie czym jest strata brutto ? Będzie większa o podatki czy jak to mam rozumieć ? Tak czy inaczej wesoło to nie wygląda.
miras 2008-06-19 18:08   
miras - Profil miras
cezary: strata netto nie jest wyłacznie z dzialalności lotniczej. Powstala ona z ogólnej dzialalnosci firmy.
hamburg 2008-06-19 18:01   
hamburg - Profil hamburg
Moim zdaniem LOT powinnien naprawde wejsc mocniej na rynek wschodnich sasiadow...tam gdzie jeszcze LH nie ma. Np. LWO. Ze Star Alliance to ledwie jest tam OS i LO. / miras: A niech np. ci pasazerowie leca gdzies do Europy. Aktulanie jest tak ze na Ukrainie placi sie duzo kasy za bilet lotniczy. Wiec LOT wcale tam nie ma (jak na rynek) drogich biletow. Niech umocni sobie tam pozycje zanim bedzie zapoznio. Bo jak W6/WU dostanie pozwolenie na loty miedzynarodowe z i do Ukrainy to po pierwsze ceny u innych lini spadna gwaltownie...a po drugie napewno W6 poczuje chec bardziej sie rozwinoc na wschod i otwozyl loty do Rosji, Bialorusi itp.
cezary 2008-06-19 17:41   
cezary - Profil cezary
yach: w informacji wyraźnie napisano że są to straty netto czyli jak rozumiem wyłącznie z działalności lotniczej.
yach 2008-06-19 17:37   
yach - Profil yach
Nie zapominajmy, że mowa o startach ogółem, a nie stratach na działalności operacyjnej, kóre z reguły sa większe (zyski z najmu, sprzedaży nieruchomości, biur, leasing zwrotny etc.). Lot nie powinien nic rozwijać dopóki, nie zostanie w całości sprywatyzowany. W przeciwnym razie będą takie obciachy jak Pekin czy zapowiadane 2 lata temu i odwołane przed rozpoczęciem lotów Delhi.
miras 2008-06-19 17:25   
miras - Profil miras
szot: ale Lufthansa przywozi swoich pasazerow na lotsnika przez duze L, jakimi sa Frankfurt czy Monachium i stamtad wysyla w świat. A LOT gdzie przywiezie paxow z np Kijowa? Do terminala, ktorego czesc wkortce ma zostac zafoliowana? No dobra, niech juz przywiezie ludzi do WAW. I co teraz? Przy takiej siatce polaczen gdzie ich wyslac? :)
cezary 2008-06-19 16:51   
cezary - Profil cezary
szot: zgadzam się z Tobą tylko do tego trzeba znacznie wiekszej floty. A ta która jest często nie wystarcza na obsłużenie obecnej siatki połaczeń. Wystarczy jedna usterka w ATR lub innej maszynie i rozkład się zaraz sypie jak domek z kart, no a my słyszymy że "samolot do *** nadal jest opóźniony z przyczyn operacyjnych a kolejny komunikat podamy o godzinie 22:30."
Poza tym Lufthansa zbiera miedzy innymi polskich pasażerów do swoich hubów z których można lecieć prawie wszędzie. A LOTem poza Europą tylko Ameryka północna.
To trochę mało.
mrader 2008-06-19 16:26   
mrader - Profil mrader
szot:ale teraz co?czekają na konkurencje czy jak?oby za późno się nie obudzili...
szot 2008-06-19 16:23   
szot - Profil szot
mrader: no LOT zdecydowanie powinien być agresywniejszy na trasach naszych wschodnich sąsiadów - zwiększyć loty do Kijowa, Mińska aby dowozić sobie pasażerów do rejsów z Warszawy - LOT powinien obrać taktykę np. Lufthansy, która w Polsce lata z chyba już prawie każdego lotnicha do swoich portów zapewniając sobie pasażerów na swoje loty...
mrader 2008-06-19 16:20   
mrader - Profil mrader
ehhh...co tam straty...odrobią to dobrym biznesplanem.;)chcą częściej latać do Kijowa,w wypowiedziach pojawia się Kazachstan,Gruzja...i ma powrócić Pekin;).zwiększenie połączeń czarterowych i punktualności rejsów..wow...aż się różowo robi jak pan Nowak opowiada o tym wszystkim...hehe-powodzenia pozostaje tylko życzyć:)
aynis 2008-06-19 16:18   
aynis - Profil aynis
EZY zanotował straty między innymi przez przejęcie GB Airways...
hamburg 2008-06-19 16:08   
hamburg - Profil hamburg
cezary: Jeszcze nie.....ale zaraz poszukam cos :-) Wiem ze EZY tez nie zle straty zrobil w tym roku.
cezary 2008-06-19 16:05   
cezary - Profil cezary
hamburg: a ciekawe jak Lufthansa ? Też ma straty za I kwartał ? Wiesz coś na ten temat ?
hamburg 2008-06-19 16:04   
hamburg - Profil hamburg
szot: Tez tak mysle...w zeszlym roku (jak mozna przeczytac w tym watku) tez LOT zrobil straty w pierwszym kwartale ale pod koniec jednak zrobil zysk :-)
hamburg 2008-06-19 16:03   
hamburg - Profil hamburg
cezary: Wiekszosc linii robi w pierwszym kwartale roku straty. (no bo nie ma sezonu) dobiero w okresie wakacyjnym nadrabiaja te straty...no i pod koniec roku wychodza na prosto lub z zyskiem. W wypadku FR to tak rozowo nie bedzie bo pierwszy raz od czterech lat zrobili straty w pierwszym kwartale. Ciekawe czy MOL dozyje jako szef FR swojej emerytury w roku 2010. :-)))))
szot 2008-06-19 16:01   
szot - Profil szot
cezary: no myślę że Emirates. Może jakoś całościowo LOT wyjdzie pod koniec roku na plus
cezary 2008-06-19 15:58   
cezary - Profil cezary
FR też przynosi straty ? Czy jest jakaś linia lotnicza, która przynosi dochód ?
hamburg 2008-06-19 15:53   
hamburg - Profil hamburg
szot: Chodzi o straty w pierwszym kwartale 2008...a nie o caly rok 2007. Ale to nic w pszedziwestwie do FR ktory w tym kwartale zrobil 64 mln Euro !!! strat.
szot 2008-06-19 15:45   
szot - Profil szot
Jak to straty? A to w 2007 roku przypadkiem "nasz" LOT nie miał wypracowanego zysku? No chyba że do zysku dodali straty C0 i wyszło globalnie na minus. Boshhhh
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama