Sposób na redukcję emisji spalin

W ramach walki z globalnym ociepleniem i oszczędności rekordowo drogiego paliwa, Skandynawskie Linie Lotnicze SAS redukują prędkość swoich samolotów odrzutowych. Prędkość samolotów SAS została ograniczona z 860 km/h do 780km/h, co wpłynęło na znaczne obniżenie kosztów paliwa o 12 milionów dolarów (wg Reutera) od roku 2006. Przykładowo na połączeniu krajowym między Oslo i Bergen, które oddalone są od siebie o 360 km, lot z mniejszą prędkością trwa tylko 3 minuty dłużej, ale oszczędzanych jest 130kg paliwa. "Po przetestowaniu tego projektu, wprowadziliśmy go do grupy SAS jako codzienny zwyczaj." - powiedział Thomas Midteide, rzecznik SAS Norge. Dodatkowo, w celu zaoszczędzenia na paliwie SAS podstawia swoje samoloty pod bramki, używając tylko jednego silnika. SAS był jedną z pierwszych linii lotniczych, które pozwoliły swoim pasażerom na uiszczenie dobrowolnych opłat za emisję spalin na trasie Oslo - San Francisco, wynoszących dodatkowe 7 euro. Do 2020 roku SAS planuje poprawić wydajność wykorzystania paliwa i ograniczyć emisję spalin o 20% mieszając paliwo lotnicze z odnawialnymi źródłami energii.
27/05/2008 14:13  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
disorder 2008-05-27 14:52   
disorder - Profil disorder
Gufi_gda: Święta racja :) Powinni zostać odznaczeni. :)
gufi_gda 2008-05-27 14:26   
gufi_gda - Profil gufi_gda
A LOT w ramach walki z globalnym ociepleniem i oszczędności paliwa likwiduje połączenia lotnicze. I będzie lepszy od SAS.
aynis 2008-05-27 14:14   
aynis - Profil aynis
W ramach walki z globalnym ociepleniem i oszczędności rekordowo drogiego paliwa, Skandynawskie Linie Lotnicze SAS redukują prędkość swoich samolotów odrzutowych. Prędkość samolotów SAS została ograniczona z 860 km/h do 780km/h, co wpłynęło na znaczne obniżenie kosztów paliwa o 12 milionów dolarów (wg Reutera) od roku 2006.

Przykładowo na połączeniu krajowym między Oslo i Bergen, które oddalone są od siebie o 360 km, lot z mniejszą prędkością trwa tylko 3 minuty dłużej, ale oszczędzanych jest 130kg paliwa.

"Po przetestowaniu tego projektu, wprowadziliśmy go do grupy SAS jako codzienny zwyczaj." - powiedział Thomas Midteide, rzecznik SAS Norge.

Dodatkowo, w celu zaoszczędzenia na paliwie SAS podstawia swoje samoloty pod bramki, używając tylko jednego silnika.

SAS był jedną z pierwszych linii lotniczych, które pozwoliły swoim pasażerom na uiszczenie dobrowolnych opłat za emisję spalin na trasie Oslo - San Francisco, wynoszących dodatkowe 7 euro.

Do 2020 roku SAS planuje poprawić wydajność wykorzystania paliwa i ograniczyć emisję spalin o 20% mieszając paliwo lotnicze z odnawialnymi źródłami energii.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy