Marcin14
2019-01-19 21:31
Większość projektów jest piękna. Przebudowa i rozbudowa Terminala 2 na ORD to tak naprawdę kompletne wywrócenie organizacji lotniska do góry nogami, wraz z kończącą się powoli przebudową pasów startowych. Terminal 5 (International) przejmie Sky Team z Deltą i linie niezrzeszone w aliansach, Terminal 3 będzie dla Oneworld, a Terminal 2 wraz z satelitami i Terminalem 1 przemieni się w Global Terminal dla Star Alliance. We wszystkich trzech przypadkach będą możliwe mocno ułatwione międzynarodowe przesiadki. Koszt wszystkiego to minimum 20 mld USD (taki nasz CPK), ale powstanie największy port lotniczy w tamtej części świata (Ameryka Północna) z 8 pasami startowymi (obecnie jest 7) i przepustowością około 130 mln pax rocznie. Jednak ukończone to ma być dopiero za 10 lat, a prace modernizacyjne zaczęły się w 2006 roku od rekonfiguracji i przebudowy pasów startowych. Dalsza rozbudowa będzie wciąż możliwa w dalekiej przyszłości, ale tylko poprzez zbudowanie nowych terminali z dojazdem od zachodniej strony lotniska (obecnie można dojechać tylko od wschodniej strony).