Airbus nie wyklucza A220-500

W środę, 16 stycznia, rozpoczęły się prace przy budowie linii montażu końcowego samolotów Airbus A220 w Mobile, w stanie Alabama. Jeśli program A220 będzie się pomyślnie rozwijał i zdobywał liczne nowe zamówienia to przedstawiciele europejskiego producenta nie wykluczają rozszerzenia oferty. Chodzi o wydłużoną wersję A220-300, którą wcześniej rozważał Bombardier jako CS500. Nowy samolot byłby przedstawiony jako A220-500 oraz konkurował bezpośrednio z A320neo i B737 MAX 8. Z kolei przedstawiciele Bombardiera stwierdzili, że w tym roku zostanie podjęta decyzja dotycząca przyszłości programu odrzutowców regionalnych CRJ. Kanadyjski producent koncentruje się obecnie na obniżeniu kosztów produkcji tych maszyn. Kolejne zamówienia są nieodzowne, aby program ten przetrwał, a to zależy już wyłącznie od rynku.
17/01/2019 05:27  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2019-01-22 17:57   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
I tak oto europejski producent po bardzo wielu komplikacjach ,,wszedł'' na obszar USA. Amerykańskie linie planują wymianę wielu samolotów a małe A220 będą idealnymi samolotami latającymi na wiele krajowych małych lotnisk. To zdecydowanie porażka Boeinga.
gość_9cd2c 2019-01-22 01:57   
gość_9cd2c - Profil gość_9cd2c
"Nowy samolot byłby przedstawiony jako A220-500 oraz konkurował bezpośrednio z A320neo..." Noo sami ze sobą by konkurowali.
demar 2019-01-20 23:02   
demar - Profil demar
Jest jeszcze wiele do zrobienia w sprawie A220. Nie można wykluczyć wersji A220-500, ale najpierw trzeba zoptymalizować A220-300.
Oficjalnie certyfikacja -300 (wg EASA.IM.A.570 issue 11) pozwala na maksymalnie 145 pasażerów (a były plany nawet 160). Kolejne wersje modyfikacji pozwalające na większą liczbę pax są w różnych fazach certyfikacji. Do tego rozważane jest zwiększenie MTOW tak, aby samolot miał jeszcze większy zasięg.
Rozbudowa linii produkcyjnych to kolejne wyzwanie - Airbus chce w ciągu kilku lat zwiększyć produkcję A220 do ponad 150 sztuk rocznie, przy czym ponad 100 ma być produkowane w Kanadzie. Do tego 165 zamówionych sztuk w roku 2018 pozwala z optymizmem patrzeć na przyszłość A220.

Warto pamiętać, że A320neo mocno poszło w górę segmentu - w roku 2018 częściej była produkowana wersja 186 pax, co daje przestrzeń gdzieś 165-175pax na największy model A220-500. Ale to nie w ciągu najbliższych kilku lat. Najpierw optymalizacja i dodatkowe opcje (liczba pax, MTOW), dopiero potem większy model.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama