×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Airbus nie wyklucza A220-500


W środę, 16 stycznia, rozpoczęły się prace przy budowie linii montażu końcowego samolotów Airbus A220 w Mobile, w stanie Alabama. Jeśli program A220 będzie się pomyślnie rozwijał i zdobywał liczne nowe zamówienia to przedstawiciele europejskiego producenta nie wykluczają rozszerzenia oferty. Chodzi o wydłużoną wersję A220-300, którą wcześniej rozważał Bombardier jako CS500. Nowy samolot byłby przedstawiony jako A220-500 oraz konkurował bezpośrednio z A320neo i B737 MAX 8. Z kolei przedstawiciele Bombardiera stwierdzili, że w tym roku zostanie podjęta decyzja dotycząca przyszłości programu odrzutowców regionalnych CRJ. Kanadyjski producent koncentruje się obecnie na obniżeniu kosztów produkcji tych maszyn. Kolejne zamówienia są nieodzowne, aby program ten przetrwał, a to zależy już wyłącznie od rynku.

17/01/2019 05:27,  
<>

gość_9fc95 - Profil
gość_9fc95
  

  
I tak oto europejski producent po bardzo wielu komplikacjach ,,wszedł'' na obszar USA. Amerykańskie linie planują wymianę wielu samolotów a małe A220 będą idealnymi samolotami latającymi na wiele krajowych małych lotnisk. To zdecydowanie porażka Boeinga.
22/01/2019 17:57  

gość_9cd2c - Profil
gość_9cd2c
  
"Nowy samolot byłby przedstawiony jako A220-500 oraz konkurował bezpośrednio z A320neo..." Noo sami ze sobą by konkurowali.
22/01/2019 01:57  

  
Jest jeszcze wiele do zrobienia w sprawie A220. Nie można wykluczyć wersji A220-500, ale najpierw trzeba zoptymalizować A220-300.
Oficjalnie certyfikacja -300 (wg EASA.IM.A.570 issue 11) pozwala na maksymalnie 145 pasażerów (a były plany nawet 160). Kolejne wersje modyfikacji pozwalające na większą liczbę pax są w różnych fazach certyfikacji. Do tego rozważane jest zwiększenie MTOW tak, aby samolot miał jeszcze większy zasięg.
Rozbudowa linii produkcyjnych to kolejne wyzwanie - Airbus chce w ciągu kilku lat zwiększyć produkcję A220 do ponad 150 sztuk rocznie, przy czym ponad 100 ma być produkowane w Kanadzie. Do tego 165 zamówionych sztuk w roku 2018 pozwala z optymizmem patrzeć na przyszłość A220.

Warto pamiętać, że A320neo mocno poszło w górę segmentu - w roku 2018 częściej była produkowana wersja 186 pax, co daje przestrzeń gdzieś 165-175pax na największy model A220-500. Ale to nie w ciągu najbliższych kilku lat. Najpierw optymalizacja i dodatkowe opcje (liczba pax, MTOW), dopiero potem większy model.

20/01/2019 23:02  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie