marqoos_pl
2008-05-23 00:14
(ale ZRH z KRK zniknął, jak ten ich przewoźnik - nie pamiętam nazwy - ogłosił bankructwo czy coś takiego. LX od tamtej pory w KRK się nie zjawił...) (to był głos z seenych zaświatów)
nie wiem czy lot do Dusseldorfu jest pierwszą potrzebą dla KRK skoro mamy 4 x MUC i 2 x FRA dziennie by LH/LOT
lmajchrowski: Zurich był by Swiss ale zniknął jakiś czas temu z krakowskiej siatki.
marecki: No cena do PEK bardzo mie zainteresowala w LOcie....ale czas przesiadki juz miej. / Imajchrowski: Swieta racja....szczegolnie brakuje DUS...bo tam sie lubie przesiadac :-)
lmajchrowski
2008-05-23 00:10
Jak dla mnie to z krk lot powienien miec lot do Dusseldorfu, Zurichu czy Kopenhagi i gwarantuje ze znajda sie ludzie chetni leciec bo wszedzie tam sa linie ze star a to sie liczy.
hamburg: jacyś chętni się zawsze znajdą, ale myśle że całkiem przeciętny pasażer z Europy Zach woli lecieć do MUC i tam się przesiadać, niż we WAW i nie ma siły żeby to tak nagle zmienić. A cena? Przy dzisiejszej konkurencji i kosztach, o ile LOT może zejść z ceny w stosunku do innych żeby zachęcić wszystkich do latania przez WAW? Inna sprawa to oczywisćie brak samolotów na podbój świata...
marqoos_pl
2008-05-23 00:09
dobra, Panowie, dzięki za miły wieczór, małą 1-szą wojnę polsko-czesko-koreańską z kairskimi wstawkami... dobrej nocki życzę i do zobaczenia na forum jutro ;)
marecki: A czemu nie (via WAW)? Jak nie ktorzy paxy beda musieli sie tak i tak przesiasc na FRA, MUC czy LHR....wiec czemu nie WAW. Jak by LOT zaoferowal dobra cene i przesiadke w WAW nie dusza niz 2h...mysle ze chetni by sie znalezli.
marqoos_pl
2008-05-23 00:04
Ale CAI z OK też nie jest przecież kierunkiem wakacyjnym. Skoro klienci latają z całej Europy przez PRG do CAI, to dlaczego nie mogliby lecieć przez WAW, gdyby było dogodne połączenie i cena? Wiem, że jest to dalsza trasa, jednak najwięksi na tych trasach (mam na myśli AF/KL, BA, BD i LH) zazwyczaj mają bardzo wysokie ceny. W tą politykę innych linii dobrze się właśnie OK wpisuje w dobrymi połączeniami i atrakcyjnymi cenami.
marqoos: co do code share masz absolutnie rację. NB można polecieć z Atlanty do Seulu CSA z jedną przesiadką w Pradze nie wsiadając ani razu do samolotu CSA ;-).
lmajchrowski
2008-05-23 00:04
Ok mniejsza z tym skoncentrujmy sie na Locie a nie na CSA. Mysle ze nasze lotnisko jest gotowe przyjac jakiegos azjatyckiego przewoznika np. Cathay z HKG czy moze Singapore to bylyby atrakcje i takie egzotyczne :)
Imajchrowski/ miras:
Flight number OK 4191 Departure airport Seoul, Incheon Intl (ICN) Departure time 14:00, Tu, July 22 2008 Arrival airport Prague, Ruzyne (PRG) Arrival time 18:30, Tu, July 22 2008 Duration 11hr 30min Operating carrier Czech Airlines (OK) Aircraft type Airbus Industrie A330
lmajchrowski
2008-05-23 00:01
Oto jakie loty wykonuje CSA dane z kwietnia: Almaty, Amsterdam, Athens, Barcelona, Beirut, Belgrade, Berlin-Tegel, Bologna, Bratislava, Brno, Brussels, Bucharest-Otopeni, Budapest, Cairo, Cologne/Bonn, Copenhagen, Damascus, Dublin, Düsseldorf, Ekaterinburg, Frankfurt, Hamburg, Hanover, Helsinki, Heraklion [seasonal], Istanbul-Atatürk, Kiev-Boryspil, Košice, Kraków, Kuwait [seasonal June 14 - September 4], Larnaca, Ljubljana, London-Heathrow, Madrid, Manchester, Marseille, Milan-Malpensa, Minsk, Moscow-Sheremetyevo, Munich, New York-JFK, Odessa, Oslo, Ostrava, Paris-CDG, Riga, Rome-Fiumicino, Rostov-on-Don, Samara, Skopje, Sofia, Split [seasonal], Stockholm-Arlanda, St. Petersburg, Strasbourg, Stuttgart, Tallinn, Tbilisi, Tel Aviv, Thessaloniki, Toronto-Pearson [seasonal; resumes May 2008], Venice, Vilnius, Yerevan, Warsaw, Zagreb, Zürich
4tech: na stronie CSA wykaz samolotów trochę inaczej wygląda niż to co przedstawiłeś ty z wikipedii
marqoos_pl
2008-05-23 00:00
korrado: ale ja wcale nie twierdzę, że w OK trasy dalekiego zasięgu są świetnie zagospodarowane czy obłożone... Ja tylko mówię, że potrawią się dogadać w sprawie code-share'ów czy dowozów dla pozostałych przewoźników (np. z PRG do innych portów). Masz rację, że tylko YTO i NYC pozostały z dalekich tras. Zdecydownie większe uznanie należy się im za rozwój tras krótkiego i średniego zasięgu, czyli wspomniana Europa, Bliski Wschód, Rosja oraz Zakaukazie. /// Według ich magazynu pokładowego (z marca mam) ich flota to: 4x A310, 2x A321-200, 8x A320-200, 2x A319, 11x B737-400, 11x B737-500, 4x ATR72-200, 7x ATR42-500 i 1x ATR42-320
Imajchrowski: stan floty OK podalem za Wikipedia......
lmajchrowski
2008-05-22 23:59
4tech: A znajdz mi tego airbusa A330 we flocie CSA ??
marqoos_pl: no tak dyskusja zeszła na ten seul; ale ogólnie wiekszośc tej egzotyki (poza czarterami) OK oferuje w code-share albo z przesiadkami, więc na jedno wychodzi, bo u nas możesz dolecieć LOTem do FRA czy MUC i świat też jest na wyciągnięcie ręki. A co do entuzjazmu, poruszanego przez niektórych, że OK ma np. Kair a LOT nie, to uważam, że potencjał polski na Kair jest zbyt mały (u nas się lara do Sharm albo Hurgady na wakacje), a pasażerowie zagraniczni nie będą sie nigdy tłuc do WAW po to żeby lecieć ba Kairu (czy w ten region) bo mają połączenia Egypt Air/LH/Austrian itd z więskzosci dużych i bliższych portów europejskich. Bejrut to z kolei śliski kierunke ze względu na sytuacje polityczną i ciągłe przerwy w funkcjonowaniu lotniska. Wymieniany przez kogoś Tunis... Do niedawana operował Tunis Air na tej trasie w czwartki raz w tygodniu, i zdecydowana większość miejsc (czasami nawet latał A300) była wykupywana hurtowo przez biura turystyczne. Bez takiego popytu tusrystycznego nasz potencjał na takie kierunki jest ciągle poprostu zbyt mały, aby LOT mógł sobie je tak otwierać dowoli.
lmajchrowski
2008-05-22 23:58
4tech: masz bledy we flocie jak narazie maja: a310 4 szt. 5szt a319 (9 zamowionych) a320 8 szt a321 2 szt atr 42/72 8/4 szt. 737-400/500 10szt/10szt