LOT a brak samolotów?

Mam pytanie LOT narzeka na brak samolotow a tu czytam ze wpasnie pozbyl sie kolejnego erj-145 i wlasnie przygotowywuja go do lotu do Australii. A gdyby tak przeznaczyc ten samolot do obslugi powiedzmy kilku polaczen z krk. Tak by sie przydalo polaczenie do ZRH (Swiss w Star wiele polaczen do Azji czy USA), CPH (SAS w star Azja i USA), AMS (wiele lotow UA do USA) czy FCO najwieksze lotniskow Rzymie. Szkoda ze zamiast rozwijac polaczenia regionalne lepiej jest oddac samolot i narzekac ze ich nie ma !!!!!
21/05/2008 02:14  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ciutat 2008-05-22 12:47   
ciutat - Profil ciutat
ATR 600 to jescze melodia przeszlosci ale z tego co wiadc na stronach atr to bedzie to rzeczywiscie ladny krok na przod ..
wojtek 2008-05-22 12:39   
wojtek - Profil wojtek
Ja już niedługo sprawdze po raz pierwszy jak się lata ERJ145 :)
hamburg 2008-05-22 12:33   
hamburg - Profil hamburg
Ja wlasciwie nic nie mam przeciwko ATR.....ale nie lubie ERJ145....te sa dopiero ciasen.....ale uwielbiam E170/E175 i takie zawsze lataja na trasie HAM-WAW, co mie bardzo cieszy :-)
jsg 2008-05-22 12:32   
jsg - Profil jsg
A ja nie lubię latać ATR-ami. Głośne i turbulentne. Za to ERJ-oty to poezja! Uwielbiam je!
wojtek 2008-05-22 12:30   
wojtek - Profil wojtek
Też lubię latać ATR'ami. Ale uważam, że LOT powinien nabyć model 500, albo postarać się być jednym z pierwszych użytkowników sześćsetek. Nie wiem czy pamiętacie jak w Locie byłu ATR42-300, a poźniej -500. To jest niebo a ziemia, wielka różnica. I myślę, że tak samo jest z ATR72
ciutat 2008-05-22 12:07   
ciutat - Profil ciutat
ATR jest b ekonomiczny nawet dolotowcy dla LH min Air Dolomiti dosc czesto ich uzywaja , w porownaniu z nimi ERJ145 jest zbyt drogi, LOT powinienen budowac siatke regionalna miedzynarodowa w oparciu o ERJ170 jako min kierunkow troche do otwarcia jest .... trzeba tylko miec dobrych analitykow
cezary 2008-05-22 00:55   
cezary - Profil cezary
ATR sa fajne. E145 jest lepszy a 170/175 jeszcze lepszy, ale po co marudzić. Dobre jest co jest byle by było w miarę punktualnie...
lmajchrowski 2008-05-22 00:18   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
nawet gdyby to byly ATR powinni trzymac bo teraz linie bija sie o samoloty. A z lotnisk regionalnych to LOT ma jak na lekarstwo polaczen miedzynarodowych!!!!
marecki 2008-05-21 16:32   
marecki - Profil marecki
tez uważam, że powinni zastrzymać kilka bo jak dla mnie, to całkiem fajny i zgrabny samolocik, choć z pojemnością luków bagażowych i pokładowych rzeczywiście bywa problem.
ciutat 2008-05-21 16:20   
ciutat - Profil ciutat
jasne inny aspekt sprawy acz problem ten sam (brak miejsca)
szot 2008-05-21 16:03   
szot - Profil szot
ciutat: ale to inna sprawa, ja pisalem o problemach z lukiem bagażowym gdzie trafiają walizki - bardzo często, jak przyznawał LOT, pasażerowie lecieli jednym samolotem, a walizki, które się nie zmieściły, drugim - i tu jest problem z ER4, więc lepiej będzie dla LOTu aby posiadał większe modele, choć uważam, że LOT mógłby zatrzymać kilka sztuk...
ciutat 2008-05-21 15:42   
ciutat - Profil ciutat
jak raz lecialem to ludzie malo sie nie pozabijali o to miejsce na bagaze, bylo to w zimie i kazdy chcial swoj plaszczyk wlozyc ...oj bylo wesolo ale rzeczywiscie przyszloscia powinny byc wieksze modele
szot 2008-05-21 15:10   
szot - Profil szot
no właśnie, tylko kilka ER4 było właśnością LOTu, reszta to leasingowane, a LOT często podkreślał, że ER4 nie nadają się zabardzo nawet na krótkie międzynarodowe z racji małej pojemności luku bagazowego, więc mimi mojej całej sympatii do tych samolotów, niech je wymienia na E75 i niech kupuje E90 i E95 wreszcie!
ciutat 2008-05-21 14:54   
ciutat - Profil ciutat
to sa o ile sie mozna zorientowac b "drogie "samoloty LX pierwsze co zrobil pod presja LH to sie ich pozbyl lata nimi na wieksza skale inny wzor AZ , ale z tego co wiem to sie teras pasa Az uziemila ok 30 maszyn w tym ERJ145 I MD
lmajchrowski 2008-05-21 13:02   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Marecki: ale po co wymieniac jak mozna je zachowac i skierowac na trasy lokalne z lotnisk regionalnych. Czy to nie jest lepszy pomysl. Ale chyba tutaj znowu nasuwa sie pytanie czy w locie nie chca zeby kazy latajacy z lotnisk rgionalnych przesiadal sie wawie?? Glupota ale chyba taka jest prawda.
marecki 2008-05-21 09:31   
marecki - Profil marecki
lmajchrowski: LOT aktualnie wymienia kolejne ERJ145 na E175, więc operacyjnie nie traci samolotu, tylko go podmienia sukcesywnie do realizacji nowozamówionych. Moim zdaniem zarówno jedne, jak i drogie się dobrze spisują i są wygodne (kilka ERJ145 mogliby zostawić do obsługi tras krajowych, albo krótkodystansowych zagranicznych o niskim nateżeniu - z tego co wiem, docelowo mają jednak zniknąć z LOTu wszystkie 145). Inną sprawą jest właśnie szersza ocena polityki 'maszynowej' LOTu, bo braki we flocie są ewidentne, zwłaszcza w perspektywie sensownego rozwoju siatki połączeń. Co do połączenia KRK-ZRH, to zdaje się, że przez jakiś czas funkcjonowało realizowane przez Swiss, ale spadło z siatki pod naciskiem LH (nie wiem jakie było jego obłożenie)
tos 2008-05-21 05:07   
tos - Profil tos
Wydaje sie, ze LOT zdecydowanie woli EMB 170/175, byla nawet propozycja, zeby jeden z EMB 145 stal sie samolotem rzadowym. Nic w tym dziwnego, EMB 170 jest wiekszy i bardziej komfortowy. Co do proponowanych tras: od okolo 1999 roku SAS probowal latac z KRK do CPH dwa albo trzy razy i zawsze zawieszal loty po krotkim czasie. Trase do FCO przejal C0, poza tym z wiadomych wzgledow ruch do Rzymu sie w ostatnich latach zmniejszyl. UA nie ma "wielu" lotow z AMS do USA, ale zaledwie dwa (poza tym UA ostatnio zdegradowal lot do Waszyngtonu z 777 na 767), poranny rejs Lotu z Warszawy do AMS to code-share UA.
lmajchrowski 2008-05-21 02:25   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Mam pytanie LOT narzeka na brak samolotow a tu czytam ze wpasnie pozbyl sie kolejnego erj-145 i wlasnie przygotowywuja go do lotu do Australii. A gdyby tak przeznaczyc ten samolot do obslugi powiedzmy kilku polaczen z krk. Tak by sie przydalo polaczenie do ZRH (Swiss w Star wiele polaczen do Azji czy USA), CPH (SAS w star Azja i USA), AMS (wiele lotow UA do USA) czy FCO najwieksze lotniskow Rzymie. Szkoda ze zamiast rozwijac polaczenia regionalne lepiej jest oddac samolot i narzekac ze ich nie ma !!!!!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy