Nie ma wątpliwości, że B777 jest przebojem na rynku maszyn szerokokadłubowych i w ciągu kilkunastu lat zajął miejsce B747.
Ponad 2000 zamówionych sztuk to zacna liczba.
Ale kilka innych liczb (podanych za
zobacz link ) jest chyba bardziej marketingowych niż prawdziwych, np. "Obecnie 10 tras z 20-tu najdłuższych lotów komercyjnych na świecie jest obsługiwanych przez B777".
Licząc (wg
zobacz link , ktoś ma lepsze źródło?) osobno UA1 i SQ31 to mamy w pierwszej 20:
3x B777-300ER
3x B777-200LR
5x B787-9
4x A380
3x A350-900
2x A350-900ULR
6 zamiast 10 to raczej spora pomyłka...
"Triple Seven jest wielki", ale ciekawy jestem jaki model pierwszy osiągnie 2500 albo 3000. Ile czasu potrzebuje B787 na osiągnięcie 2000 sztuk?
Gdy Boeing dostarczył w 2018 aż 806 samolotów, a Airbus będzie miał podobny wynik dostaw kolejne 500 sztuk może nastąpić bardzo szybko.