Air France zredukuje flotę A380

Francuskie linie Air France planują redukcję floty samolotów A380. Pięć maszyn, które są leasingowane, ma zostać zwróconych ich właścicielom do końca 2019 roku. Pozostałe pięć samolotów, które są własnością linii, pozostaną we flocie i zostaną poddane odświeżeniu wnętrz w roku 2020 (szacunkowy koszt to 51 mln USD na sztukę). Wysokie koszty eksploatacyjne SuperJumbo spowodowały podjęcie decyzji o redukcji floty. Francuski przewoźnik uważa, że eksploatacja maszyn B777/B787 jest dla niego bardziej opłacalną. Również flota A330 zostanie poddana odświeżeniu wnętrz w przyszłym roku, aby dostosować standard do obecnych wymogów. Linie Air France planują skierowanie maszyn A380 do obsługi rejsów z Paryża do Atlanty od marca 2019 roku.
24/11/2018 03:47  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2018-11-25 22:02   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
AF sama przyznaje, że A380 to był zły wybór w relacji do modelu biznesowego linii. Na trasach do Singapuru czy Pekinu linia notowała straty. Dopiero powrót do B777 zmienił sytuację finansową na tych trasach.
gość_16fea 2018-11-24 22:08   
gość_16fea - Profil gość_16fea
lysypiotr76- Na razie produkcja w toku. Emirates chcą a raczej muszą kupować A380 bo PR tej firmy. A Airbus będzie dokładał do produkcji, notował straty i liczył na cud.
gość_0f81c 2018-11-24 21:45   
gość_0f81c - Profil gość_0f81c
A380 jako samolot nie ma sensu ekonomicznego dla wielu linii, i wcześniej czy później zniknie z rynku tak jak B747.
Jest za duzy i bardzo trudno jego wypelnic.
lysypiotr76 2018-11-24 15:54   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Air France nie miał zbyt dobrej prasy wśród pasażerów korzystających z A380 w czasie podróży. Incydenty z silnikami nie pomagają linii w przyciąganiu pasażerów z zasobniejszym portfelem. Ciekawe czy A380 wycofywane z AF znajdą nabywców. Ale takiej decyzji można spodziewać się moim zdaniem również ze strony innych linii użytkujących Super Jumbo.
gość_ec29c 2018-11-24 10:13   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Mamy ciekawą sytuację jeśli chodzi o korzyści skali.

1) Z jednej strony szef Qantasa stwierdził, że dwa 787-9 są tańsze, niż jeden A380.

2) Z drugiej strony Jet Blue szacuje, że zamiana E190 (100 miejsc) na CS300 (145 miejsc) da im 40% oszczędności na paliwie w przeliczeniu na miejsce i ponad 20% całkowitych.

3) Dodatkowo Airbus upiera się przy teorii, że A350-1000 będzie znacznie tańszy na miejsce od 777-9. Teoria Airbusa mówi, że A350-1000 to tylko 155 ton, a 777-9 to 190 ton OWE.

Moim zdaniem A380 się skończył, bo Emirates ma problemy.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama