lysypiotr76
2018-11-25 22:02
AF sama przyznaje, że A380 to był zły wybór w relacji do modelu biznesowego linii. Na trasach do Singapuru czy Pekinu linia notowała straty. Dopiero powrót do B777 zmienił sytuację finansową na tych trasach.
gość_16fea
2018-11-24 22:08
lysypiotr76- Na razie produkcja w toku. Emirates chcą a raczej muszą kupować A380 bo PR tej firmy. A Airbus będzie dokładał do produkcji, notował straty i liczył na cud.
gość_0f81c
2018-11-24 21:45
A380 jako samolot nie ma sensu ekonomicznego dla wielu linii, i wcześniej czy później zniknie z rynku tak jak B747.
Jest za duzy i bardzo trudno jego wypelnic.
lysypiotr76
2018-11-24 15:54
Air France nie miał zbyt dobrej prasy wśród pasażerów korzystających z A380 w czasie podróży. Incydenty z silnikami nie pomagają linii w przyciąganiu pasażerów z zasobniejszym portfelem. Ciekawe czy A380 wycofywane z AF znajdą nabywców. Ale takiej decyzji można spodziewać się moim zdaniem również ze strony innych linii użytkujących Super Jumbo.
gość_ec29c
2018-11-24 10:13
Mamy ciekawą sytuację jeśli chodzi o korzyści skali.
1) Z jednej strony szef Qantasa stwierdził, że dwa 787-9 są tańsze, niż jeden A380.
2) Z drugiej strony Jet Blue szacuje, że zamiana E190 (100 miejsc) na CS300 (145 miejsc) da im 40% oszczędności na paliwie w przeliczeniu na miejsce i ponad 20% całkowitych.
3) Dodatkowo Airbus upiera się przy teorii, że A350-1000 będzie znacznie tańszy na miejsce od 777-9. Teoria Airbusa mówi, że A350-1000 to tylko 155 ton, a 777-9 to 190 ton OWE.
Moim zdaniem A380 się skończył, bo Emirates ma problemy.