Wizz Air zwrot pieniędzy za bilet

Witajcie dla przestrogi dla Was chciałbym się podzielić swoimi przejściami z WizzAir  i próbą odzyskania swoich pieniędzy. W październiku 2017 kupiłem 3 bilety do Aten - planowany wylot w sobotę w połowie lipca. W lutym zorientowałem się, że WizzAir (WA) zmienił wylot z soboty na niedzielę. Ponieważ muszę być w Atenach w sobotę kupiłem nowy bilet w Ryanair a bilety kupione w WA postanowiłem zwrócić. Następnym krokiem była próba zwrotu biletów i odzyskanie pieniędzy za bilety WA. Z jakiegoś powodu, może niepełna funkcjonalność strony przewoźnika w danym momencie lub może coś z moim kompem było nie tak ale próbowałem 5-6 razy zwrotu pieniędzy i nie zadziałało. Opcja zwrotu pieniędzy była widoczna ale nie działała, mogłem tyko zaakceptować wylot w niedzielę lub przekazać kasę na konto WA do ponownego zakupu biletów w WA. Wybrałem opcję przekazania środków na konto WA w nadziej, że sprawę uda się szybko rozwiązać ponieważ rezygnacja jest nie z mojej winy. Po 2 rozmowach z konsultantem WA (wydałem na te rozmowy ok 60-70 zł - ok 5 zł za min połączenia), który zapewnił mnie, że nie powinno być problemu ze zwrotem pieniędzy napisałem reklamację. W reklamacji opisałem całą historię ze zwrotem i koniecznością rezygnacji z lotu. Po wymianie kilku emaili z Panią z WA dowiedziałem się, że nie oddadzą mi pieniędzy. Mogę za swoje pieniądze na ich koncie kupić nowy bilet. Tak się składa, że liniami WA nie planuję lotów na najbliższej przyszłości może nawet na najbliższych latach wobec czego opcja +20% do wartości biletu jaką mi zaoferowali w żaden sposób mnie nie satysfakcjonuje zwłaszcza, że płaciłem kartą VISA (sprytnie z ich strony bo koszt biletu w EURO zamieniony na PLN wyszedł o 12% drożej niż miałem zapłacić wg przeliczenia kursu EURO/PLN. Na niekorzystny przelicznik machnąłem ręką dałem się w naciągnąć moja strata) Środki na koncie WA są do wykorzystania przez czas nieokreślony ale muszę kupić bilet na siebie + osoby towarzyszące i lecieć gdzieś gdzie nie planuję podróży - jestem wkurzony na WA i z pewnością nikomu nie polecę tych linii lotniczych a zarazem ostrzegam że są to naciągacze. Jak ktoś wie jak odzyskać pieniądze od nich będę wdzięczny za podpowiedź. Liczę, że nie zbankrutują do czasu aż wykorzystam swoje bilety. Nie polecam linii WizzAir kontakt z nimi jest utrudniony, stosują chwyty poniżej pasa, w ogóle nie są elastyczni. Z pewnością nigdy skorzystam z ich usług chyba, że będą jedyną linią lecącą do destynacji, której teraz nawet się nie domyślam
21/03/2018 10:04  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6e9cf 2020-04-14 17:49   
gość_6e9cf - Profil gość_6e9cf
Witam

Proszę o pomoc, na koniec lutego kupiłem 13 biletów (bilet grupowy) Gdańsk-Lwów,wylot 15 maja chciałbym to jednak anulować bo nawet jeśli otworzą granicę to sytuacja jest tak niestabilna że nie chcemy lecieć.Jak to zrobić by anulować te bilety,zapłacę im te 280 zł (koszty anulowania) ale niech mi zwrócą resztę środków.Na stronie WIZZAIR nie widzę możliwości jakiegoś zwrotu gdzie to jest?
gość_3dec8 2020-03-24 13:11   
gość_3dec8 - Profil gość_3dec8
Wizzair to maksymalny kłopot. NIE KUPUJCIE WIĘCEJ U NICH ZA WIĘKSZĄ KWOTĘ. Anulowali lot za prawie 5 tyś za lot Warszawa-Lizbona - przyszedł email, następnie zwrot na konto wizzair- i bez możliwości zwrotu pieniędzy. Sądzę, że firma upadnie po sytuacji z koronawirusem.
Można się dodzwonić na wysoce płatne konto- gdzie dostaje się informacje że w ciągu kilku dni-tygodni przyjdzie nowy link z systemu do potencjalnych zmian /poprzedni link zawiesił się i nie ma możłiwosci ponownego wejścia w system/. Człowiek z infolinii mówi, że nic nie może zrobić On tylko wpisuje żądanie do systemu.
Zostajemy z pseudopieniędzmi na koncie WIZZAIR
gość_c3c68 2020-03-12 12:17   
gość_c3c68 - Profil gość_c3c68
A co poradzicie w takiej sytuacji? Dokonana była rezerwacja grupowa i w terminie nie opłacona II rata i zgodnie z regulaminem została anulowana. Następnie trzeba było szybko opłacić całą rezerwację po czym pieniądze z anulowanej rezerwacji zostały w Wizzair. Złożyłem reklamację i wszystko ok przyznali rację i napisali maila że zwrot będzie w ciągu 14-20 dni na koncie, a było to 27.11.2019 i do dzisiaj nie ma zwrotu oraz nikt nie odpowiada na maile. Chodzi o dużą kwotę bo kilkanaście tysięcy. Dramat
gość_b8a3e 2020-01-06 20:56   
gość_b8a3e - Profil gość_b8a3e
W tzw. tanich liniach rezygnacja z przelotu de facto nie istnieje, bo i tak nie dostaniesz z powrotem ani złotówki, oni ceny kalkulują w taki sposób, żebyś w razie rezygnacji nie dostał ani grosza, a biorąc pod uwagę koszt połączenia z party-line, jeszcze do tego biznesu dopłacił.
gość_4783d 2020-01-06 19:14   
gość_4783d - Profil gość_4783d
dobry wieczór czy ktoś może mi pomóc jak czy co zrobić by anulować bilet bo mam na razie dosyć zimowych lotów po 3 godz. siedzeniu w samolocie czekaniu na pozwolenie na lot a ostatecznie odwołanie lotu 1 teraz stycznia chcę zrezygnować z lotu pod koniec stycznia w obawie powtórka z rozrywki a nigdzie nie widzę linku itp. o rezygnacji z lotu dziękuję za pomoc pozdrawiam
gość_7d69d 2019-09-10 16:38   
gość_7d69d - Profil gość_7d69d
Zarezerwowałam lot. Zrobiłam przelew A po tygodniu Wizz Air anulował moja rezerwację. I teraz pytanie jak odzyskać pieniądze? Pisałam skargę i dzwoniłam ale zero odzewu.
gość_3f7b8 2018-03-22 21:40   
gość_3f7b8 - Profil gość_3f7b8
Nawet Ryan takich numerów nie robi. Jak już odwoła lot z własnej winy to pieniądze oddaje w przeciągu 7 dni. Ostatnio jeden z użytkowników dokładnie opisał podobną sytuację i otrzymał zwrot kasy 5 dnia. Ale mimo wszystko żal mi Cię kolego. Ja bym jednak zrobił charge back.
gość_f22d9 2018-03-22 00:21   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
Banan86: chyba serio tego nie mowisz. Jaka to jest kradziez pieniedzy za lot, jesli on sie nie odbyl ani nie odbedzie? Poza tym przy wpisywaniu pasazerow na czarna liste bezprecedensowy rozwoj Wizz, ktory byl zapowiadany w informacjach na portalu, bylby zagrozony. Osoby, ktore lataly lub probowaly latac Wizz na poczatku ich dzialalnosci w Polsce moga pamietac, ze wowczas ta linia slynela z zapowiadania calego mnostwa tras, ktore zostawaly odwolywane po rozpoczeciu sprzedazy biletow, gdy sie okazalo, ze bilety nie sprzedaja sie tak dobrze. Na przyklad Katowice-Amsterdam, ktora nigdy nie ruszyla i wiele innych. Dzialajacy wowczas SkyEurope takich numerow nie robil i byl bardziej przewidywalny.
banan86 2018-03-22 00:12   
banan86 - Profil banan86
Pamiętaj, że jeśli zrobisz w banku charge back to WizzAir uzna to jako kradzież pieniędzy za lot i wpisze cię na czarną listę - nigdy więcej nie będziesz mógł zrobić z nimi żadnej rezerwacji. Ale skoro i tak się na nich obraziłeś to.... ;-)
gość_f22d9 2018-03-21 23:55   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
Sprobuj skontaktowac sie z bankiem, ktory wydal Twoja karte Visa i zareklamuj platnosc w ramach uslugi chargeback - powinni Ci zwrocic kase. Linia nie wywiazala sie z umowy, uchyla sie od zwrotu pieniedzy, wiec niech porozmawia z nimi Visa.
gość_a2e82 2018-03-21 19:35   
gość_a2e82 - Profil gość_a2e82
wyrazy współczucia kolo
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy