Witajcie dla przestrogi dla Was chciałbym się podzielić swoimi przejściami z WizzAir i próbą odzyskania swoich pieniędzy.
W październiku 2017 kupiłem 3 bilety do Aten - planowany wylot w sobotę w połowie lipca. W lutym zorientowałem się, że WizzAir (WA) zmienił wylot z soboty na niedzielę. Ponieważ muszę być w Atenach w sobotę kupiłem nowy bilet w Ryanair a bilety kupione w WA postanowiłem zwrócić.
Następnym krokiem była próba zwrotu biletów i odzyskanie pieniędzy za bilety WA. Z jakiegoś powodu, może niepełna funkcjonalność strony przewoźnika w danym momencie lub może coś z moim kompem było nie tak ale próbowałem 5-6 razy zwrotu pieniędzy i nie zadziałało. Opcja zwrotu pieniędzy była widoczna ale nie działała, mogłem tyko zaakceptować wylot w niedzielę lub przekazać kasę na konto WA do ponownego zakupu biletów w WA. Wybrałem opcję przekazania środków na konto WA w nadziej, że sprawę uda się szybko rozwiązać ponieważ rezygnacja jest nie z mojej winy. Po 2 rozmowach z konsultantem WA (wydałem na te rozmowy ok 60-70 zł - ok 5 zł za min połączenia), który zapewnił mnie, że nie powinno być problemu ze zwrotem pieniędzy napisałem reklamację. W reklamacji opisałem całą historię ze zwrotem i koniecznością rezygnacji z lotu. Po wymianie kilku emaili z Panią z WA dowiedziałem się, że nie oddadzą mi pieniędzy. Mogę za swoje pieniądze na ich koncie kupić nowy bilet. Tak się składa, że liniami WA nie planuję lotów na najbliższej przyszłości może nawet na najbliższych latach wobec czego opcja +20% do wartości biletu jaką mi zaoferowali w żaden sposób mnie nie satysfakcjonuje zwłaszcza, że płaciłem kartą VISA (sprytnie z ich strony bo koszt biletu w EURO zamieniony na PLN wyszedł o 12% drożej niż miałem zapłacić wg przeliczenia kursu EURO/PLN. Na niekorzystny przelicznik machnąłem ręką dałem się w naciągnąć moja strata)
Środki na koncie WA są do wykorzystania przez czas nieokreślony ale muszę kupić bilet na siebie + osoby towarzyszące i lecieć gdzieś gdzie nie planuję podróży - jestem wkurzony na WA i z pewnością nikomu nie polecę tych linii lotniczych a zarazem ostrzegam że są to naciągacze.
Jak ktoś wie jak odzyskać pieniądze od nich będę wdzięczny za podpowiedź. Liczę, że nie zbankrutują do czasu aż wykorzystam swoje bilety.
Nie polecam linii WizzAir kontakt z nimi jest utrudniony, stosują chwyty poniżej pasa, w ogóle nie są elastyczni.
Z pewnością nigdy skorzystam z ich usług chyba, że będą jedyną linią lecącą do destynacji, której teraz nawet się nie domyślam