Zwiększony zasięg A330neo

Airbus ujawnił więcej szczegółów dotyczących nowej wersji A330neo o zwiększonym zasięgu i MTOW 251 ton ( zobacz link ).
21/03/2018 08:42  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2018-04-02 18:02   
greg0303 - Profil greg0303
@gość_416f7:
Bardzo trafny komentarz.
gość_416f7 2018-03-31 21:38   
gość_416f7 - Profil gość_416f7
demar jak zwykle udaje Greka
demar 2018-03-30 15:19   
demar - Profil demar
@greg0303: ale jakie znaczenie ma teoretyczny limit miejsc? To tak jakby do A380 posadzić 868 pasażerów.
Ledwie trzy A330 od Lion Air latają z konfiguracją 440pax. Jakieś osiem sztuk lata z 436pax dla Cebu Pacific. A350 ma tylko dwie sztuki ponad 400pax - to MSN5 i MSN 193 dla French Blue (po 411pax) - czy to oznacza, że A330 jest większy od A350? Jest odwrotnie.

A350-900 ma tylko ok. 1m dłuższą kabinę pasażerską niż A330-900, ale przede wszystkim ma zwykle 1 miejsce więcej w rzędzie co daje ok. 12-13% nominalnej przewagi.
greg0303 2018-03-28 16:31   
greg0303 - Profil greg0303
@demar
Maksymalna certyfikowana pojemność pasażerska, według producenta:
A330-900neo - 440
A350-900 - 400
greg0303 2018-03-28 16:24   
greg0303 - Profil greg0303
Według najnowszych raportów siliniki Rolls Royce Trent 7000, które są wyłącznymi jednostkami napędowymi samolotów A330neo, mają podobne problemy techniczne jak Trent 1000. Głównym z nich są pęknięcia łopatek wentylatora. Producent planuje, że do końca tego roku problemy techniczne zostaną rozwiązane, ale mogą one mieć negatywny wpływ na zamówienia maszyn A330neo.
demar 2018-03-23 21:16   
demar - Profil demar
@greg0303: Airbus oficjalnie podaje, że A330-900 ma 287 pax, a A350-900 ma 325. Różnica 38. Dla porównania Boeing podaje: B787-9 ma 290, a B787-10 ma 330 pax. Różnica 40.

Tak, zasięg przy załadunku oczywiście na korzyść A350-900 i to im dalej tym więcej, np. przy 3000nm A359 ma ok. 15% przewagi w załadunku nad A339, ale już przy 6000nm ma nawet 50% przewagi. To bardzo duża różnica i dlatego te samoloty są inaczej pozycjonowane w przypadku tak dalekich połączeń. To nowa wersja 251 ton przesunie o ok. 600nm takie różnice wobec wersji 242 ton.
greg0303 2018-03-23 12:51   
greg0303 - Profil greg0303
W nowej konfiguracji wnętrza, którą Airbus będzie oferował w A330-900neo, między innymi z mniejszymi toaletami pokładowymi i dodatkowym rzędem foteli, różnica pojemności pasażerskiej między A350-900 a A330-900 to już tylko kilkanaście foteli.

Zasięg maksymalny z podwyższym załądunkiem zdecydowanie na korzyść A350-900.
demar 2018-03-23 09:29   
demar - Profil demar
@greg0303: A330-900neo dzieli od A350-900 mniej więcej tyle co B787-9 od B787-10. Trudno to nazwać "zbliżone parametry", szczególnie liczba pax różni się o ok. 13%.

Gdy A350-900 otrzymał zwiększony MTOW z 268 do 275, a potem 280 ton to była tylko kwestia czasu, że coś się musi stać z A330neo. Wzrost z 242 do 251 ton jest całkiem spory, umożliwić ma np. bezpośredni lot KUL-LGW na A330-900neo bez ograniczania załadunku.

Sytuacja A330-800 jest szczególna, to zaczyna być samolot klasy ULR. Do tego spodziewana wersja towarowa plus MRTT. Uważam jednak, że Airbus nie popełnia błędu robiąc od razu testy i certyfikacje wersji krótszej. Tak jest po prostu taniej.
greg0303 2018-03-21 21:59   
greg0303 - Profil greg0303
A330-900neo będzie teraz miał bardzo zbliżone parametry do A350-900. Nawet pojemność pasażerska będzie podobna. Oczywiście LCC mogą zastosować układ siedzeń 3-3-3 w klasie ekonomicznej.

Rzeczywiście to bardzo dziwna sytuacja, że pierwszy egzemplarz A330-800neo jest już zmontowany, a nie ma nawet jednego zamówienia. Przeważnie rozpoczyna się produkcję mając gwarantowanych odbiorców. Dla firm leasingowych i linii lotniczych model -800 jest ryzykownym zakupem, ze względu na niepewną jego przyszłość.

Airbus podobno rozważa ofertę towarowej wersji A330neo.
Produkcja A330-200F to 38 sztuk.
gość_ddbbd 2018-03-21 15:56   
gość_ddbbd - Profil gość_ddbbd
Juz jest ciekawie prototyp A338 jest chetnych brak
demar 2018-03-21 08:44   
demar - Profil demar
A330-800 z zasięgiem 8150nm (więcej niż jakikolwiek Boeing 787).
A330-900 z zasięgiem 7200nm (więcej niż A330-200 z roku 2014!).

A330-900 sprzedaje się całkiem dobrze, natomiast A330-800 szuka nadal... pierwszego klienta. Jeśli Airbus znajdzie nowych klientów dla A330neo pośród tak modnych ostatnio LLC dla dalekich dystansów (np. LEVEL) to może być ciekawie na rynku.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy