adam7691
2017-12-14 23:06
gość_6190f: w Warszawie jest Dworzec Główny, tylko nie używany , zamieniony w muzeum kolejnictwa, zachęcam do odwiedzenia.
gość_6190f
2017-12-14 16:42
W Warszawie nie ma dworca głównego....
gość_a3047
2017-12-14 16:10
Czy któs obliczył czy np Dworzec Główny w Warszawie przynosi jakieś zyski? Albo jakikkolwiek inny dworzec kolejowy?
usuniety
2017-12-14 10:42
@gość_68a86 Proponuję policzyć rentowność ulicy pod swoim domem i jeśli okaże się, że przynosi straty zawnioskować do właściciela o jej zaoranie.
Lotnisko to część infrastruktury transportowej. Ponieważ każde lotnisko jest oddzielną spółką łatwo jest pokazać jej wyniki finansowe. W przypadku dróg lub linii kolejowych jest to dużo trudniejsze (poza prywatnymi autostradami), a na pewno część z nich przynosi "straty".
gość_7c1b6
2017-12-14 09:28
Da ktoś linka do artykułu?
Pewne znaczenie ma też fakt gdy emigranci mają łatwiejszą możliwość odwiedzenia rodziny/przyjaciół w Polsce a zatem o tej Polsce nie zapominają - część tych pieniędzy jednak zostanie w PL
gość_706ba
2017-12-13 16:52
Nie upraszczałbym tak bardzo. Nawet jeśli trzeba dopłacić do utrzymania lotniska, bo to reoretycznie na siebie nie zarabia, to nie należy zapominać o innych zyskach generowanych przez port lotniczy. Po 1) miejsca pracy na lotnisku + te związane z całą infrastrukturą jak parkingi, motele, restauracje itd(wypłaty wydanwane w lokalnych sklepach, podatki etc), 2) wpływ na inwestycje w regionie (dla części firm dostępność lotniska ma znaczenie), 3) zawsze jakiś odsetek turystów by po prostu nie przyleciał w dane miejsce, gdyby wiązało się to z dojazdem 100 i więcej km, więc też nie było by pieniędzy, które tam wydają.