@lysypiotr76: być może ostatniego dnia, ale umowy A380 może też nie być na DAS17.
@greg0303: negocjacje B787/A350 jeszcze kilka tygodni temu oficjalnie "were off the table". Stąd decyzja EK o B787-10 jest - moim zdaniem - największym zaskoczeniem targów DAS17.
Prawda też jest taka, że jeśli EK przesadzi z żądaniami to umowy na A380 może po prostu nie być. Nikt w Airbus nie zdecyduje się na umowę na której mogą tylko stracić. Oficjalnie jako minimum jest założenie wyjścia "na zero". Wtedy wartością dodaną byłoby samo utrzymanie produkcji A380 przez kolejne lata. Jeśli wymagania (np. odkupu - czyli tzn. "buy back") będą zbyt wygórowane (tzn. po zbyt wysokiej cenie w stosunku do ich zakupu) to umowy po prostu nie będzie.
lysypiotr76
2017-11-13 16:05
Nieoficjalnie ,,mówi się'', że być może ostatniego dnia Dubai Air Show będzie ogłoszona umowa między EK i Airbusem na 30 sztuk A380.
greg0303
2017-11-13 13:34
Zakup B787 Dreamliner przez Emirates Airlines był już przesządzony wiele miesięcy temu.
Oznacza to, że przewoźnik z Dubaju raczej nie zamówi ponownie A350.
Zamówienie A380 nie jest jeszcze przesądzone. Emirates Airlines stawiają twarde warunki, między innymi chcą, aby Airbus odkupił od nich wycofywane z siatki połączeń modele SuperJumbo.
lysypiotr76
2017-11-12 12:01
Większość jednak czeka na ogłoszenie nowego zamówienia EK na A380:-)