Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Marcin14
2017-11-06 14:04
Tak sobie myślę intensywnie i myślę, i dochodzę do wniosku, że jednak przeszkodą musi być LOT i brak jego woli na to połączenie. LOT naprawdę nie ma interesu w tym, żeby TK latał do KRK. A nikt w Turcji pewnie nie chce nic ciekawego zaoferować, by się to zmieniło.
gość_ec29c
2017-11-05 15:58
@gość_00ba5 i @gość_30246
Drogie Dzieci!
Turkish lata 4 razy w tygodniu do Koszyc, 5 razy do Lwowa, 10 razy w tygodniu do Kiszyniowa. Z pewnością Kraków na tle tych potęg biznesowych i turystycznych wypada blado ;-)
Tak więc obejrzyjcie sobie dobranockę, umyjcie ząbki i idzie spać bo jutro musicie wstać i iść do przedszkola!!!
gość_30246
2017-11-05 14:30
Jeśli TK chciałby ale tak naprawdę chciałby to już by latał do KRK. A widać jak na dłoni że biznes żaden z tych lotów.
gość_00ba5
2017-11-03 20:33
odwrócił bym temat - po co KRK Turkishowi ?> O to jest pytanie
gość_658f6
2017-10-31 23:13
Wcale bym się nie zdziwił jakby TK na samym początku wszedł na LUZ :)
Prosta piłka, niech otworzą i zobaczymy.Ilu było sceptyków do BA, KLM czy SWISS. Żaden z tych gigantów jak na razie się nie wycofał.KLM i SWISS już latają do drugiego regionalnego lotniska. Wcześniej czy później wejdą do KRK i wtedy się okaże. Mnie jedno zastanawia, do Lwowa latają codziennie i chyba trzy linie, a chyba KRK ma większy potencjał niż wschodni sąsiad. Dla mnie Lwów ma tyle do KRK, co Kraków do Pragi.Niestety nie zawsze potencjał i wielkość miasta decyduje o konkretnych połączeniach.
Marcin14
2017-10-30 10:52
A mi się wydaje, że najwięcej pasażerów na linii KRK-IST byłoby właśnie turystami przylatującymi do Krakowa z innych krajów. Z olbrzymiej (największej na świecie) siatki międzynarodowej TK. Stawiałbym na 50%. Reszta to ruch p2p z marginalnym odsetkiem krakusów wylatujących na wypady gdzieś w świecie.
gość_7ff67
2017-10-29 22:59
lysypiotr: trochę zbyt uprościłes. Zainteresowanie lotami KRK-IST to jedno, natomiast drugie to zainteresowanie dalszymi lotami TK. Wiadomo, ze jeśli chodzi o loty do Azji to wielu pasażerów TK stanowią tranzyty, trzeba byłoby zatem wykonać trudna w istocie analizę, ilu potencjalnych pasażerów tranzytowych z KRK mógłby uzyskać TK gdyby otworzył takie połączenie. Wtedy dopiero mozna dyskutować o jego sensowności. Liczba Krakusów chcących latać do Stambułu moze byc skromna, ale chętnych na latanie z KRK z przesiadka w IST byłoby juz zapewne wiecej, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, ze dla lecących w kierunku południowo-wschodnim lot przez IST jest korzystniejszy czasowo nie tylko od rejsów przez FRA/MUC, ale także przez WAW.
gość_572ac
2017-10-29 12:14
Kelo - Sam napisałeś że większość turystów pochodzi z Polski. Kraków promuje się za granicą. No chyba że ja o czymś nie wiem. Praga ot tak po prostu jest większą atrakcją turystyczną niż Kraków
gość_572ac: Nie wychodźmy aż tak daleko z debatą, ja konkretnie o Stambule pisze. Długodystansowe loty Praga głównie do Azji zawdzięcza polityce kraju jak to prezes Václav Řehoř ostatnio w wywiadzie dla pasażer powiedział. Wypromowali się (zainwestowali) turystycznie i gospodarczo jakiś czas temu w tamtym rejonie i są efekty.
gość_ec29c: W tej dekadzie nie będą pasły się w Balicach dreamlinery, gdyż pastwisko jest w tym momencie w wielkiej przebudowie/remoncie i tylko jedno stanowisko kodu E dostępne dosłownie do podtrzymania Chicago, a drugi element czyli nowy wybieg jest na deskach kreślarskich dopiero :D Gdyby się jakiś dreamliner kiedyś za kilka lat zapewne za sprawą wujka ministra będzie pasł na nasłonecznionych kartofliskach w Balicach to znając życie to w martwym sezonie zimowym kiedy ruch Kraków-USA się zmniejsza o 2/3 bardziej opłacalne będzie go przebazować o 90km dalej i robić egzotyki z KTW za zupełnie inne pieniądze (a pisze to z ciężkim sercem ;x).
gość_ec29c
2017-10-29 01:48
Turkish w Krakowie to niemal zerowe szanse na zbazowanie Dreamlinerów LOT-u. Bo w zimą LOT, żeby nie tracić musiałby latać do Nepalu, Indii, Tajlandii, Tanzanii itp. i na wszystkich tych kierunkach miałby wielką konkurencję cenową z strony Turkisha.
Azjaci dotrą do nas przez Warszawę lub Pragę.
gość_572ac
2017-10-29 00:07
Kelo - Praga jest poza zasięgiem. Porównaj siatkę połączeń również długodystansowych. W KRK 1 , słownie jedno połączenie i tylko raz w tygodniu. A TK może faktycznie niby chce a jednak się wzbrania.
Jak to po co Praga ma Turkisha :P dzisiaj jesteśmy traktowani jako dodatek do tego miasta ale musimy wyjść z cienia. Przykład turystycznej Pragi pokazuje, że nie tylko wielkie huby mogą ściągnąć największych graczy lotniczych do siebie ale także lotniska "turystyczne" / "przylotowe". Kilka faktów 2016 rok to 7mln turystów w Pradze vs 12mln w Krakowie. Teoretycznie jesteśmy lepsi, ale jest jeden haczyk- który nie pozwala rozwinąć skrzydeł lotnisku. Rozbijając te liczby 7vs12mln całości na turystów zagranicznych to było 6mln Praga vs 3mln Kraków. Czyli zagraniczny turysty w KRK stanowi 25% ogółu, a w Pradze 85%. Szkoda, że Polska ma taką małą powierzchnię, przez co transport lotniczy nie jest popularny. Przy większej powierzchni kraju to sami turyści rodacy by napędzili konkretne wyniki dla Balic. Co nie zmienia faktu, że przy tak silnej turystyce krajowej kierunki tj: Olsztyn, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Szczecin - Kraków to powinien być priorytet.
gość_16fea
2017-10-28 22:36
Skoro nie TK to Pegasus . Ciekawe że LH ma największy udział w tranzycie do Turcji.
gość_d9b55
2017-10-28 21:38
lysypiotr76; chlali pewnie jak to na takich wizytach bywa i dochodzą do siebie teraz :P