Klopoty Cathay i Singapore

Dla czytajacych po angielsku ciekawy artykul opublikowal Bloomberg o klopotach finansowych Cathay i Singapore. Z jedenj strony przewoznicy z Bliskiego Wschodu z drugiej rosnacy giganci w Chinach. A do tego wszystkiego brak rynky krajowego. zobacz link
19/01/2017 15:39  
gość_6ddb7
gość_6ddb7 - Profil gość_6ddb7
gość_7f097 2017-01-22 14:59   
gość_7f097 - Profil gość_7f097
Singapore I Cathay jak najbardziej mają problem, i to duży. Kiedyś stanowili bramę na Azję południowo-wschodnią, a dziś niestety tą rolę przejmują przeoźnicy z bliskiego wschodu i chin.
Sam gdy latam do Australii raz tylko leciałem RT z Singapore. Innym razem leciałem Emirates, Qatar i raz mi się BA zdarzyło. Linie Chińskie mnie odpychają długimi przesiadkami oraz personelem pokładowym, dalej mam wrażenie że serwis nie jest tak 'dopieszczony' jak w zagranicznych przewoźnikach.

Wszystkie loty były w klasie Y, poza 2 lotami z upgradami (raz Singapore i raz BA)
pablakiss 2017-01-21 11:45   
pablakiss - Profil pablakiss
Problemy są i nie da się tego ukryć.2 Bilety tanie jak barszcz.2 dni temu kupowalem Guangzhu -Bkk by Cathay za 750zł. Szukajac lotow Wro-Bkk znalazlem Singapur za 2700zl.Zwykle ceny zaczynaja sie od 3.500zl w góre.

wroord 2017-01-20 20:47   
wroord - Profil wroord
Prawda Singapore ze Scoot, Silk Air i TigerAir obstawia kazdy segment rynku i ma mozliwosc dosc szybkich zmian. Cathay postawily na rozwoj uslug okolo-lotniskowych (catering, obsluga naziemna, cargo itd) i nie bardzo wie jak ustawic Dragonair czyli Cathay Dragon. Napewno brakuje im lini niskokosztowej typu Jetstar czy Air Asia. Wlasciciel Cathay Swire ma pol biurowcow w Hong Kongu, wiec moze nie musza sie zbytnio martwic.
kitsune 2017-01-20 08:21   
kitsune - Profil kitsune
Singapore Airlines już od pewnego czasu są bardzo zainteresowane rozwojem swoich niskokosztowych oddziałów, gdyż to właśnie tam leży przyszłość spółki. Obecnie nie da się zarabiać oferując obecnie produkt premium, w ekonomii wyraźnie obrazuje to przykład firm japońskich, które kiedyś miały bardzo silną pozycję, ale straciły ją poprzez niechęć do obecności na rynkach rozwijających się i niechęć do oferowania rozwiązań budżetowych.

Linie Cathay Pacific, w latach 80-tych ubiegłego wieku jeden z pionierów nowych technologii w lotnictwie, obecnie ewidentnie zaspały zmiany na rynku i znalazły się w trudnym miejscu - silna konkurencja linii z Chin, z Zatoki Perskiej, a na miejscu konkurencja HK Airlines. Dodatkowo hub linii, Hongkong gwałtownie traci na znaczeniu. Cathay Dragon, niegdysiejszy Dragonair, wcale nie są liniami niskokosztowymi, to linie regionalne premium, 10 lat temu przejęte przez Cathay Pacific. Nie wydaje mi się, by poza zmianą nazwy CX miał pomysł na Cathay Dragon. Plan naprawczy zaproponowany przez Cathay Pacific zdaniem wielu analityków jest zbyt powierzchowny, co nie wróży dobrze przyszłości przewoźnika.
greg0303 2017-01-19 22:07   
greg0303 - Profil greg0303
Ciekawy artykuł. Dwie linie 5-gwiazdkowe, które muszą drastycznie zmienić swoje plane biznesowe dostosowując je do obecnej sytuacji rynkowej.

Czasy, kiedy pasażerowie chętni kupowali droższe bilety, aby znaleźć się na pokładzie samolotów jednej z prestiżowych linii, już niestety minęły. Stąd też wiele linii na świecie ma swoje niskokosztowe filie, jak właśnie Cathay Dragon i Scoot.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama