Dostawy Boeinga w 2016 roku

Boeing dostarczył swoim odbiorcom 748 samolotów pasażerskich/towarowych w roku 2016, tym samym pozostając światowym liderem produkcji tego typu maszyn. Oto szczegóły dostaw: B737 - 490 maszyn (do realizacji pozostało jeszcze 4452 zamówienia), B747 - 9 maszyn (pozostało do realizacji 28 zamówień), B767 - 13 maszyn (93 zamówienia do realizacji), B777 - 99 maszyn (442 zamówienia do realizacji), B787 - 137 maszyn (700 zamówień do realizacji). Przewoźnicy/firmy leasingowe zamówili łącznie 668 samolotów Boeinga w 2016 roku: B737 - 550, B747 - 17, B767 - 26, B777 - 17 oraz B787 - 58. Amerykański producent jako cel zakłada proporcje 1:1 liczby samolotów zamówionych do dostarczonych, a w roku 2016 te proporcje wynosiły 0,89:1 .
07/01/2017 05:55  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2018-01-15 21:04   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: dzisiaj Airbus podsumował rok 2017 i mogę samokrytycznie odnieść się do „gdybań” sprzed roku (10/01/2017 22:47) na temat wysokości dostaw w 2017:

A380: napisałem 15x i jest 15
A350: napisałem 75x, jest 78 – Airbus dostarczył 3 sztuki więcej
A330: napisałem 75x, jest 67, czyli mniej o 8 sztuk
A320: napisałem 575x, jest 558, czyli mniej o 17 sztuk
Razem napisałem 740 sztuk, jest 718, mniej o 22 sztuki

Podsumowując z programami „NEO” okazało się więcej problemów w produkcji niż można było oczekiwać, przede wszystkim z powodu opóźnionych i niewystarczających dostaw silników (np. nieoficjalnie wiadomo, że ok. 30 gotowych A320neo czeka tylko na silniki i mogą iść do odbioru).
Za to z A350 jest lepiej niż moje przypuszczenia, a A380 zgodnie z prognozą.
Airbus w roku 2017 po prostu dał radę, a 2018 będzie tylko lepszy.
greg0303 2017-01-11 13:59   
greg0303 - Profil greg0303
Ceny nowych samolotów Airbusa na rok 2017 (minimalna podwyżka, 1%):
zobacz link
lysypiotr76 2017-01-11 11:40   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
demar - Prawie trafiłeś. +-2 szt.
demar 2017-01-11 10:55   
demar - Profil demar
Konferencja Airbus jeszcze trwa, ale już wiadomo.
Dostawy w roku 2016 razem 688, wg segmentów:
545x A320, 66x A330, 49x A350 i 28x A380.
Zamówień netto: 731 - ok. 1.06:1
lysypiotr76 2017-01-10 23:53   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
demar - Niektóre źródła mówią o 670 samolotach za 2016 rok. A plany....no cóż w Airbusie bywa różnie.:-)
lysypiotr76 2017-01-10 23:50   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
greg0303 - Ten grudniowy wynik to podobno rekord miesięczny w historii firmy. A 29 grudnia , tylko tego jednego dnia fabryki opuściło 8 samolotów.
demar 2017-01-10 22:47   
demar - Profil demar
Konferencja Airbus jest jutro, więc mamy jeszcze chwilę na zabawę w typowanie.
Jeśli założymy, że liczba 688 dostaw w roku 2016 okaże się prawdziwa to stawiam na taki rozkład: 543x A320, 67x A330, 50x A350 i 28x A380.
To byłby historyczny rekord dostaw w rodzinie A320 (w roku 2015 było 491), jednocześnie spora przewaga nad B737.
Segment WB razem (A330+A350+A380) to 145 sztuk i znowu rekord, o 1 więcej niż w 2015 roku i o 6 więcej niż w 2014, ale to ilościowo jedynie 56% tego co w segmencie WB dostarczył Boeing.

Plany produkcyjne na rok 2017 (też gdybanie, traktuję jako "co najmniej"):
575x A320, 75x A330, 75X A350, 15x A380.
Razem co najmniej 740 sztuk.
greg0303 2017-01-10 05:35   
greg0303 - Profil greg0303
Według nie oficjalnych jeszcze danych (dokładne liczby poznamy jutro, w środę 11 stycznia, podczas konferencji prasowej producenta) Airbus dostarczył 688 nowych samolotów w roku 2016.
W grudniu 2016 roku europejski producent dostarczył ponad 100 maszyn swoim odbiorcom.
lysypiotr76 2017-01-07 23:40   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Rynek VLA to ....................raczej rynek bez przyszłości. Mimo że w ciągu kilku ostatnich lat liczba mega-lotnisk tranzytowych się zwiększyła. I to głównie z myślą o mega- hubach były projektowane te samoloty. A jednak zamówienia spadają i światełka w tunelu nie widać. Efekt Dreamlinera i A350 ma swój wydźwięk w wynikach innych modeli. Samoloty dwusilnikowe to jednak to czego oczekiwały linie lotnicze.
demar 2017-01-07 22:51   
demar - Profil demar
Ciekawostką jest to, że ogólny współczynnik zamówień do dostaw za rok 2016 dla Boeing wynosi 0.89:1, ale:
dla B767 wynosi 2.0:1 (sic!!!),
dla B747 wynosi 1,89:1 (rewelacja!),
dla B737 wynosi 1.12:1 (bardzo ładny wynik),
dla B787 wynosi 0.42:1 (słabo...),
dla B777 wynosi 0.17:1 (bez komentarza...).

Wartość tego współczynnika wiele mówi o rynku 2016. Oczywiście B767 i B747 to małe liczby bezwzględne stąd takie współczynniki.
Rodzina B737, szczególnie MAX radzi sobie dobrze i widać jak goni konkurencję spod znaku A320/A321.

Natomiast dla WB to słaby rok (pewnie dla Airbus będzie podobnie).
B777X zależy od linii znad zatoki (licząc z Iran Air to 250 sztuk na 321 łącznie jest zamówionych przez te 4 linie - to aż 78%), które powoli zmierzają się z brakiem silnych wzrostów.
Produkcja B777-300ER ma wyraźnie być zmniejszana zgodnie zapowiedziami Boeing.
Supernowoczesny B787 słabo sobie radzi od czasu prezentacji A330neo, a zamówienia nie pokrywają tempa produkcji.

Segment WB pewnie czeka jakaś istotna ewolucja. Produkcja VLA (A380 i B747) topnieje w oczach, coraz częściej słychać o B737/A320 z większym zasięgiem (typu A321LR), do tego niepokoje w polityce światowej i w sumie rynek WB może mocno się zmienić.
lysypiotr76 2017-01-07 19:36   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
W 2015 roku było ich 762. Czyli lekko na dół.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy