lysypiotr76
2016-12-07 16:23
Nim władze województwa porzuciły plan budowy lotniska urząd zamówił ekspertyzę . Budowa lotniska miałaby kosztować wtedy 392 mln. zł brutto.Analizy mówiły ze z lotniska rocznie korzystałoby ok. 180 tys. pax . Dopiero ok. 2040 r. miałoby rocznie 600 tys. pax. czyli tyle co dziś w RZE.
gość_fc853
2016-12-06 19:39
Witam. Jestem lokalsem. Problem z lotniskiem w Białymstoku (np. Krywlany) jest taki, że ta lokalizacja z marszu pozbywa się całkowicie pazażerów z Warmii i Mazur oraz z Litwy. Jest po prostu za daleko. Litwini polecą z Kowna a mieszkańcy Warmii i Mazur polecą z Szyman / Gdańska / WMI / WAW. Białystok będzie wtedy osamotniony. I tak większość pasażerów mieszkańców Białegostoku będzie wybierała wyjazd do Warszawy, ze względu na ofertę lotów oraz całkiem dobre połączenie drogowe. Jedyny sens byłoby położenie w miarę daleko od Warszawy. To dawałoby szansę na połączenie lotnicze z WAW na dolot. W przeciwnym razie będzie busik. Położenie powinno przyciągać pasażerów z każdej możliwej strony. Wiem co piszę, bo tu mieszkam i rozmawiam z ludźmi na ten temat.
jjemiolo
2016-12-06 19:28
Bialystok pozostaje jedynym duzym, oddalonym od innych, miastem w Polsce bez lotniska. Prawda ze drogi i koleje sie poprawiaja, ale jesli lotnisko byloby blisko miasta to ma szanse. Logiczna lokalizacja jest obecne aeroklubowe lotnisko w Krywlanach, na ktorym nie da sie chyba wykroic wiecej niz 1500-1600 m pasa. Za malo na odrzuty ale mogloby byc na dowozy do WAW czy inne porty krajowe. Lotnisko daleko od miasta, w Topolanach, albo gorzej w polowie miedzy Bialymstokiem a Olsztynem, Bialymstokiem a Suwalkami nie ma sensu. Bylby ten sam problem co w SZZ, KTW, IEG czy SZY. LUZ, podobnej wielkosci miasto, udal sie bo Swidnik jest blisko miasta. Byla kiedys lokalizacja w Sannikach ale odpadla, wiec Krywlany sa najtansza rozsadna alternatywa. Zrobic z nich co sie da bo Bialystok powinien miec lotnisko. Ludzie z Lomzy i tak do ORD beda latac z WAW. Inna rzecz ze podobnej wielkosci (maszyny 50-70) lotnisko w trojkacie Elk-Augustow-Suwalki tez mialoby sens na dalsza mete, nawet jak powstanie Via Baltica.
adam7691
2016-12-05 21:15
to jest pytanie do tam mieszkających,
pozostali (szczególnie mieszkajacy obok lotnisk) niech się nie wypowiadają
Zastanwaiem sie czy wogole nie ma popytu na loty na wschod z tamtych regionow a tak pozatym swojego czasu mialo zostac wybudowane super lotnisko cargo w Bialej Podlaskiej, ale mowiono o tym jakies 20 lat temu nie wiem czy jeszcze ktos to pamienta.
Przypuszczam, ze ludzie nadal beda emigrowac z najbiedniejszych regionow Polski. Lublin niby tez blisko Warszawy a jakos odniusl jakis sukces. Moze standard zycia by sie polepszyl w regionie. Nie musza przeciez budowac kolosa. Niech sie dobrze zastanowia nad lokalizacja.
gość_3d086
2016-12-05 13:35
Patrząc na to na chłodno: Białystok jest za blisko WAW, by odnieść sukces samodzielnie. Białystok już niebawem będzie miał pełną ekspresówkę S8 do Warszawy. Budowanie tam lotniska to zwykła strata pieniędzy i megalomania. Jednak wydaje mi się, że większy sens byłby gdyby lotnisko mogłoby być zasilane zarówno z woj. Podlaskiego jak i z Warm. Mazurskiego. W takiej sytuacji powinno być gdzieś pomiędzy Ełkiem i Augustowem. To byłoby w pobliżu planowanej drogi S61. Ulatwiałoby to dojazd z Litwy oraz dojazd z Warm. Mazurskiego drogą nr 16 jak rownież z woj. Podlaskiego drogą nr 8. Takie położenie byłoby w dość znaczącej odległości od Warszawy a zarazem dość blisko atrakcji turystycznych, by zapewnić jakąś szansę na sukces. W takiej sytuacji nie widzę powodów do istnienia lotniska Szymany jak i w Białymstoku. Pozdrawiam.
gość_05ee0
2016-12-05 12:59
Lotnisko powinno być w prostej linii,w połowie drogi między Olsztynem a Białymstokiem i nazywać się Olsztyn-Białystok,bo z tymi Szymanami wyszła wtopa.
lysypiotr76
2016-12-05 10:19
To referendum ma być 15 stycznia. Nawet jak zwolennicy budowy lotniska wygrają to i tak ani samorząd wojewódzki ani tym bardziej UE nie da pieniędzy na to lotnisko.