Po kilku latach zadyszki lotnisko w stolicy Łotwy znowu dynamicznie się rozwija. Rok 2015 zamknęło z wynikiem 5.1mln pasażerów co było o 300tys lepszym wynikiem niż poprzedni 2014. Patrząc na tegoroczne dane z ostatnich 10 miesięcy wychodzi, na to że ten rok zakończy się dla RIX wynikiem +/- 5.4mln pasażerów (+300tys). Dla porównania krk w 2014 było 3.8mln, w 2015 4.2mln, w tym prawdopodobnie 4.9mln pax (czyli +700tys). Na przyszły rok ogłoszone jest po 8 nowych tras w obu portów (RIX i KRK) Wyższą dynamiką na podstawie tego co już otworzono na dniach charakteryzuje się krakowski port. Jak myślicie czy to wgl jest możliwe czy uda się w wyprzedzić w 2017,? 2018? a może później? AirBaltic wymienia właśnie przechodzone B733/735 na CS300 wyraźnie odmładzając i delikatnie zwiększając flotę.
Tymczasem na wybrzeżu również ciekawy wyścig!, ostatnie lata Wilno depcze po piętach GDN! VNO w 2013 - 2.6mln, w 2014- 2.9mln, w 2015 3,3mln pax. dla porównania w Gdańsku kolejno w tych samych latach 2.8-3,2-3,7. Również w tym przypadku są po 4 nowości na rok 2017 zaplanowane. Po 10 miesiącach bieżącego roku Wilno ma już tylko o 100tys pasażerów mniej niż za cały poprzedni rok, natomiast GDN ma o 300tys pasażerów mniej niż za cały poprzednik rok. Dynamika wzrostu liczby pasażerów więc na korzyść VNO! Na szczęście gdańskiego portu w 2017 VNO będzie zamknięte na remont pasa przez cały miesiąc, co na pewno wyraźnie odbije się w statystykach. Dlatego w 2017 stolica Litwy nie powinna przeskoczyć stolicy woj. Pomorskiego, ale jak będzie w 2018?
załączniki do statystyk
zobacz link
zobacz link