gość_1c8fc
2016-11-22 14:44
Pomysł CPL jest cokolwiek bez sensu. Żeby zbudować lotnisko w takiej skali od zera jesteśmy po prostu za biedni. Jak przyjdzie co do czego to będziemy mieli powtórkę z BBI tyle, że w polskich realiach. Sens dużego lotniska przesiadkowego jest wtedy, gdy jest się dokąd przesiadać, a jak na razie Lot ma za mało połączeń długodystansowych, by potrzebować większego hubu. Jeśli natomiast to lotnisko miałoby służyć tylko Warszawie to ruch na nim nie będzie wystarczający, aby ono się utrzymywało. Niech nikt się nie łudzi, że po zbudowaniu CPL (jeśli w ogóle) ktokolwiek zamknie Okęcie. I niech się nikt nie łudzi, że którakolwiek linia chętnie się tam przeprowadzi. Praktykę takich rozwiązań dobrze pokazało lotnisko w Modlinie, o którym też w zapowiedziach było szumnie, jak to ono odciąży Okęcie, bo pójdzie tam cały ruch małokosztowy i wszystkie czartery. Szczególnie dla tych ostatnich WMI miało być bardzo atrakcyjne, bo bez ograniczeń w porze nocnej. I co? Zafundowano ekskluzywne lotnisko monopoliście z Irlandii, nikt inny z Okęcie się tam nie przeniósł, a przed otwarciem można było odnieść wrażenie, że czarterowcy nie mogą się już doczekać. Żeby budować CPL trzeba mieć nie tylko większy ruch lotniczy na ten port, ale także odpowiednią infrastrukturę, a my co mamy? Koleje Dużych Opóźnień. W przyszłym roku miała się rozpocząć przebudowa i modernizacja warszawskiego węzła kolejowego. Miała, bo już wiadomo, że się nie rozpocznie tylko przesunie. Przez bodaj 10, jeśli nie więcej lat modernizowano linię z Warszawy do Łodzi, tylko po to, by większość pociągów między tymi miastami jeździła w takim samym czasie jak przed wojną. A Wam się marzy super-lotnisko....
usuniety
2016-11-22 14:01
Gdyby nawet dzisiaj postanowili iść w CPL to pierwsze samoloty wylądują na nim za 10 lat (brak wybranej lokalizacji), więc jakaś rozbudowa/poprawa przepustowości Okęcia jest konieczna. W przeciwnym razie w godzinach szczytu w miesiącach letnich będzie w WAW nieznośnie tłoczno.
Jeśli miałbym obstawiać jaka będzie decyzja to jednak CPL między Warszawą a Łodzią :-)
gość_6c08e
2016-11-22 13:35
Może w takim razie uruchomią regularne połączenie Air Canada?
lysypiotr76
2016-11-22 13:03
W planach jest rozbudowa pirsów południowego i północnego . Ale władze lotniska czekają........co dalej postanowi rząd.Mam na myśli strategię dla branży i ten mglisty CPL.
gość_9c16c
2016-11-22 12:43
Cześć obecnej strefy Schengen moze byc bezproblemowo wykorzystana jako non-Schengen po zamknięciu wejść do grodzonych szkłem fragmentów. Na krótka metę na pewno tak mozna rozwiązać ten problem, choć nie zmienia to faktu, ze moim zdaniem popełniono błąd nie budując przynajmniej w części terminala drugiej kondygnacji jako strefy non-Schengen, tak jak to jest np. w Momachium czy Wiedniu.
Każda nowa linia na grubasie w WAW i zwiększanie częstotliwości działa na niekorzyść LOT :P stanowisk i przepustowości w nonschengen na Okęciu nie przybywa :P Jeśli LOT przetrwa i dokupi Dreamków to będzie miał problem na stołecznym lotnisku.