Aer Lingus robi deal z Ryanair

FR dogaduje się na dowóz pasażerów pod dalekodystansowe trasy EI. Dla klientów najmniejszych portów w Polsce (które nie mają dużego dostępu do portów przesiadkowych) to może być ciekawa opcja. Gorzej (pod kątem prestiżowym) dla większych portów regionalnych, które mogły upatrywać powrotu/wejścia Aer Lingus'a w niedalekiej przyszłości.
17/11/2016 23:23  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2016-11-19 11:27   
demar - Profil demar
gość_19e8a: Ale co ma zrobić LOT w sprawie A321LR przez Atlantyk?
LOT zdecydował się pozostać tylko przy Boeing, dopóki nie będzie NMA (MOM) to trudno zapewnić koszty na poziomie A321LR. Geografia preferuje tutaj takich zawodników jak Aer Lingus, Norwegian, czy nawet TAP Portugal.

Dwa A321LR są wielkości mniej więcej jednego B787-9 czy A330-300(900) (np. wygodne dwie klasy 150pax w A321 i 300pax w B787, oczywiście ktoś może napisać o 200pax w A321, i 400 w B787, ale to nie zmienia wielkości samej kabiny i proporcji tych samolotów). Podobnie z ładownością: B787-9 to ok. 50-53t, jeden A321 to 24-26t.

Natomiast OEW jednego A321 to ok.49t (czyli dwa to 98t), natomiast jednego B787-9 to ok.129t.
I ta różnica ok. 30% wpływa na koszty (faktem jest, że B787-9 może lecieć dużo dalej, ale mówimy tutaj o rotacjach do ok. 3000-3500nm).

Nawet jeśli LOT myśli o tym samym to geografia i decyzje w sprawie floty obecnego Zarządu temu nie sprzyjają. NMA to dopiero papierowe rozważania.
Jeśli natomiast Boeing zaproponuje ekonomiczne NMA z zasięgiem 4500-5000nm to LOT może być tutaj jednym z pierwszych klientów.
gość_19e8a 2016-11-19 07:31   
gość_19e8a - Profil gość_19e8a
A ja zastanawiam sie, kiedy LOT wpadnie na to samo.
gość_e083a 2016-11-18 11:40   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Przynajmniej teoretycznie taka współpraca miałaby sens. Z Dublina do Ameryki są takie odległości, że wystarczającym samolotem mógłby być np. A321LR (z kosztami podobno nawet o 30% niższymi niż dobre WB); wg gcmap, np.:
DUB-BOS: 2601nm
DUB-JFK: 2763nm
DUB-YYZ: 2849nm
DUB-IAD: 2958nm
DUB-ORD: 3192nm
To wszystko wręcz idealne odległości dla potrzeb A321LR.

Połączenia typu POZ-DUB-JFK (realizowane na B737 MAX i potem A321LR) mogłyby być dużo tańsze niż przez huby np. POZ-WAW-JFK, czy POZ-FRA-JFK.

Obie linie (Aer Lingus oraz Ryanair) są z Irlandii, ale czy się dogadają?
Kelo 2016-11-18 10:26   
Kelo - Profil Kelo
Podobno w przyszłym roku podpisują, wiem tyle co tu:
zobacz link
lysypiotr76 2016-11-18 05:30   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Ciągle ten temat powraca. FR ciągle coś negocjuje. Ale zawsze było bardziej słychać że ,, rozmowy trwają ". I linią z którą irlandzki przewoźnik podpisze umowę miał być Norwegian ? Kelo ta umowa z Aer Lingus to chyba nie jest że tak napiszę ,, na papierze"?
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama